شناسهٔ خبر: 45258984 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

روحانی: واکسیناسیون کرونا از بهمن ماه در کشور آغاز می‌شود / ‌تا رسیدن واکسن داخلی، استفاده از واکسن خارجی یک ضرورت است / سه واکسن داخلی برکت، رازی و پاستور سال آینده در دسترس خواهند بود

رییس جمهوری با بیان اینکه واکسیناسیون در کشور بهمن ماه آغاز می‌شود، گفت: ‌تا رسیدن واکسن داخلی استفاده از واکسن خارجی یک ضرورت است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس جمهوری با بیان اینکه واکسیناسیون در کشور بهمن ماه آغاز می‌شود، گفت: ‌تا رسیدن واکسن داخلی استفاده از واکسن خارجی یک ضرورت است.

به گزارش «انتخاب»،‌ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ۱۱ ماه از دوران ابتلا به این ویروس می‌گذرد و در پایان ماه بهمن یک سال تمام می‌شود. چون پایان بهمن سال گذشته متوجه ورود این بیماری به کشور شدیم؛ برخی مبتلا شدند و تست‌ها مثبت شد و روز آخر بهمن اعلام شد و کشور ما هم متاسفانه با این ویروس مواجه شد.

وی ادامه داد: در این مدت دوران سختی بر مردم گذشت باز هم باید مراعات کنیم و ماه‌های پیش رو هم با همین سختی مراعات کنیم تا این بیماری واگیر عالم‌گیر پاندومی که توانسته جان بیش از ۲ میلیون و۱۰۰ هزار نفر را تا الان بگیرد و هنوز هم ادامه دارد، کنترل شود.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: در مجموع بابت دستاوردی که امروز شاهد آن هستیم و در یکی دو هفته اخیر آمار فوتی‌های ما دو رقمی شد، از مردم بزرگ و کادر درمان تشکر می‌کنیم و در این زمینه بسیج و سازمان های مردم نهاد همه در کنار هم آمدند و این کار بزرگ را به وجود آوردند که این کارنامه غرورآفرینی برای ملت و دولت ایران است.

وی اضافه کرد: درحالی است که کشورهای قدرتمندتر از حیث صنعتی و امکانات پزشکی، گرفتاری و مشکلات‌شان بسیار زیاد است و نتوانستند به طور کامل این بیماری را مهار کنند، در کشور ما این کار عظیم انجام شده است که از همه دست اندرکاران این اقدام بزرگ و سنگین از رسانه‌ها گرفته تا نیروهای هماهنگ کننده تا کادر درمان قدردانی می‌کنیم.

رئیس‌جمهور درباره واکسن کرونا نیز گفت: در زمینه واکسن داخلی و خارجی حرکت‌های خوبی صورت گرفته و در زمینه واکسن داخلی که تقریبا می‌توان گفت سال آینده سه واکسن را پیش رو داریم و یک واکسن بنام «برکت»، واکسن دیگری بنام «رازی »و واکسن دیگر هم بنام «پاستور» است؛ این سه واکسن داخلی، برخی با مشارکت و برخی نیز کاملا داخلی است که سال آینده خواهیم داشت. امیدواریم برخی از این واکسن‌ها در فصل بهار و تابستان به دست ما برسد. از الان تا پایان سال غیر از واکسن «کواکس» که سهم خود را داریم و حدود 16 میلیون دوز را دریافت خواهیم کرد، بقیه راه‌ها را هم دنبال می‌کنیم و امروز گزارش داده شد که تلاش‌ها بر این است که واکسیناسیون در کشور در بهمن‌ماه آغاز شود. واکسن داخلی افتخار است و واکسن خارجی هم وارد خواهد شد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما