شناسهٔ خبر: 45258502 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

سایپا در پی شکستن طلسم یک ساله

استقلال به دنبال ۲ رقمی شدن و عدد ۱۳

خبرگزاری ایرنا

استقلال به دنبال کسب سیزدهمین بازی خانگی بدون شکست و همچنین دهمین مسابقه بدون باخت در لیگ بیستم است و سایپا تلاش می کند بعد از حدود یک سال، در یک بازی بیرون از خانه به برتری دست پیدا کند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

تیم‌های استقلال و سایپای تهران امروز از ساعت ۱۶:۴۵ دقیقه در چارچوب هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر باید به مصاف هم بروند؛ دیداری که برای هر ۲ تیم حائز اهمیت است. استقلال با ۲۲ امتیاز در صدر جدول جای گرفته و نارنجی‌پوشان با ۱۳ امتیاز در جایگاه دوازدهم قرار دارند.

این دیدار سی و نهمین تقابل استقلال و سایپا در لیگ برتر به حساب می‌آید. هر ۲ تیم در همه ادوار لیگ برتر حضور داشته‌اند و ماحصل تقابل‌ آنها ۱۸ پیروزی برای تیم آبی‌پوش پایتخت، هفت پیروزی برای خودروسازان و ۱۳ تساوی بوده است. در این تقابل‌ها ۵۴ گل برای استقلال و ۳۷ گل برای سایپا به ثبت رسیده است.

آبی‌پوشان تهرانی در پنج رویارویی اخیر شکستی را نداشته‌اند و به ۲ برد و سه تساوی دست پیدا کرده‌اند. آخرین پیروزی سایپا به بازی رفت لیگ هفدهم برمی‌گردد که تیم تحت هدایت علی دایی با تک گل محمد عباس‌زاده با نتیجه یک بر صفر از سد استقلالی گذشت که سرمربی‌اش علیرضا منصوریان بود.

ابراهیم صادقی هم قرار است برای سومین بار در برابر استقلال به عنوان سرمربی قرار گیرد. او در لیگ نوزدهم یک بار به تیم استراماچونی با نتیجه چهار بر صفر باخت تا بدترین شکست دوران مربیگری‌اش رقم بخورد و یک بار نیز در برابر استقلاِل فرهاد مجیدی به تساوی یک بر یک دست پیدا کند. او همچنین قرار است برای دومین بار در ورزشگاه آزادی سرمربیگری کند. یک تساوی یک بر یک مقابل استقلال و یک شکست سه بر صفر در برابر پرسپولیس کارنامه او تا به اینجا بوده است.

 

استقلال در ۹ بازی اخیر خود در لیگ برتر شکست نخورده و امیدوار است به اولین تیم لیگ تبدیل شود که به ۱۰ بازی بدون باخت می‌رسد. پرسپولیس نیز روز دوشنبه در صورت شکست نخوردن مقابل آلومینیوم می‌تواند در این فصل به این رکورد برسد. آبی‌پوشان تهرانی در هفته دوم و در اهواز با نتیجه ۲ بر یک به فولاد باختند و پس از آن پنج برد و چهار تساوی برای این تیم رقم خورد.

اما سایپا با یک طلسم بزرگ دست و پنجه نرم می‌کند. نارنجی‌پوشان بعد از برد سه بر یک در هفته هجدهم لیگ نوزدهم مقابل نساجی و در ورزشگاه شهید وطنی، دیگر رنگ برد خارج از خانه را ندیدند و در ۱۱ بازی انجام داده به چهار شکست و هفت تساوی قناعت کرده‌اند. پیروزی مذکور در تاریخ ۱۱ بهمن به دست آمد و حالا اگر سایپا نتواند از سد استقلال بگذرد، رکورد منفی‌اش از یک سال عبور خواهد کرد. در لیگ بیستم فقط ماشین‌سازی از سایپا در بازی‌های خارج از خانه کمتر امتیاز گرفته است(۲ امتیاز).

استقلال هم تا اینجا سه برد و ۲ تساوی را در این فصل در خانه تجربه کرده است و آخرین شکست خانگی‌اش در لیگ به هفته شانزدهم لیگ قبل بازمی‌گردد؛ زمانی که تیم سرمربی نداشت و آبی‌پوشان به ماشین‌سازی با نتیجه ۲ بر یک باختند. بعد از آن تیم تحت هدایت فرهاد مجیدی در هفت دیدار خانگی در لیگ به چهار تساوی و سه برد دست پیدا کرد که با آمار این فصل به ۱۲ مسابقه بدون شکست منجر می‌شود. ۶ برد و ۶ تساوی به دست آمده و باید دید در بازی سیزدهم چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

نظر شما