شناسهٔ خبر: 45257244 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس بنیاد مستضعفان خبر داد

اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت واحد‌های مسکونی محرومین

فتاح گفت: مبلغ تعهد بنیاد مستضعفان در ساخت خانه برای مستضعفان و محرومین، ۵۰ میلیون تومان بلا عوض است و به موقع به سازندگان پرداخت خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مراسم امضای تفاهم نامه مشترک ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومین در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر با حضور سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان صبح امروز شنبه چهارم بهمن ماه سال جاری در سالن همایش‌های کمیته امداد برگزار شد.

در این مراسم فتاح گفت: مبلغ تعهد بنیاد مستضعفان در ساخت خانه برای مستضعفان و محرومین، ۵۰ میلیون تومان بلا عوض است و به موقع به سازندگان پرداخت خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: اصل کمیته امداد باید بر توانمند سازی اقشار محروم باشد و ساخت مسکن برای محرومین کمیته امداد و سایر مباحث حمایتی هم در راستای این توانمند سازی انجام می‌شود.

فتاح گفت: ۱۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در محرومترین مناطق کشور ساخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ساخت ۱۴ هزار واحد مسکونی هم برای خانواده‌های دارای ۲ معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور در پروژه‌ای پیش از امضای تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی ره انجام شده است که ۱۲ هزار واحد مسکونی تا کنون تحویل و مابقی هم در ماه‌های آینده تحویل می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: ما در صدد هستیم که مشکل مسکن مددجویان تحت پوشش دو نهاد کمیته امداد و بهزیستی را به صورت کامل حل کنیم.

فتاح از امضای تفاهم نامه‌ای جدید برای غیر مددجویان که افرادی محروم هستند خبر داد و گفت: اخبار ساخت مسکن برای افراد محرومی که تحت حمایت نهاد‌های حمایتی نیستند در هفته‌های آتی اعلام می‌شود.
فتاح همچنین از اعطای وام‌های قرض الحسنه به گروه‌های نیازمند تحت پوشش کمیته امداد خبر داد و گفت: برای توانمند سازی و موضوع ایجاد اشتغال این گروه‌ها تا کنون اقدامات خوبی صورت گرفته است و امیدواریم که مجلس و دولت در افزایش میزان این وام‌ها بیش از گذشته مشارکت کنند.

رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تشدید شرایط سخت معیشتی اقشار کم درآمد ۲۳۰ میلیارد تومان برای تامین ودیعه مسکن و اجاره بها به این گروه‌ها کمک شده است.

نظر شما