شناسهٔ خبر: 45256552 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۴ بهمن ماه

بازار امروز در اکثر نماد‌ها با افزایش تقاضا آغاز بکار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز شنبه (۴ بهمن ماه) بازار سرمایه در اولین روز معاملاتی هفته با افزایش تقاضا و مثبت در بیشتر نمادها آغاز به کار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در ۵دقیقه ابتدایی پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۴ بهمن ماه

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۴ بهمن ماه

رشد ۱۸هزار واحدی شاخص بورس در ۱۰دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران امروز در ساعت ۹:۱۰ با رشد ۱۸ هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۲۰۲هزار واحد قرار گرفته است.

نماد‌های فولاد، شستا و فملی بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های کاما، وپست و سفار بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

فلزات اساسی امروز را پر تقاضا آغاز به کار کردند. فولاد فملی, فروی, فاسمین, کاوه, فسپا, فجر, هرمز, فایرا, فباهنر, کیمیا, فروس, ارفع و فپنتا با افزایش تقاضا همراه اند. فزرین, فنورد, فمراد و وسدید با فشار فروش داد و ستد می‌شوند. فافزا, فوکا و فلوله نیز منفی و متعادل اند.

نماد بترانس در قیمت ۳۵۹ تومان قرار دارد و با رشد حداکثری صف خرید بالای ۲۸ میلیون سهم را تجربه می‌کند.

نماد شستا در سقف قیمت روزانه صف خرید بالای ۶۳ میلیون سهم را تجربه می‌کند.

خودرویی‌ها نیز با معاملاتی پر تقاضا همراه اند. خودرو, خساپا, خگستر, خزامیا, خپارس, خزر, خمحرکه, ختوقا, ورنا و خاذین نماد‌های مورد توجه گروه اند. خموتور, خرینگ, خکمک, خفنر, تشتاد, ختراک و خلنت با فشار فروش داد و ستد می‌شوند. خبهمن, خمهر, خاهن, خپویش, خکاوه و ختور با گرایشی مثبت متعادل معامله می‌شوند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۲۵هزار و ۴۵۷واحدی (۲.۱درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۰۹هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۹درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۲۸۹نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۰۵نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نمادهای کاما، سیتا، وپست، بترانس، ولپارس، غزر و ثشاهد در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نمادهای چخزر، سپیدار، وسپهر، شتوکا، شاروم و وآوا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به سه هزار و ۱۶۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۲۲۰میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود سه هزار و ۳۱۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش دو هزار و ۳۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به هزار و ۲۸۵میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید شپنا، سپیدار و شستا به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام پالایش نفت تهران حدود ۳۹۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش فاهواز، وسدید و کدما در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۳۹۰میلیارد تومان (۴۲درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر هزار میلیارد تومان (۴۹درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۶۴نماد و حجم صف‌های فروش در ۴۶نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف سپیدار سیستم آسیا به ۱۸.۵درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«فرآورده‌های نفتی» پر اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش خرید ۸۸۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری» قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن ۲۵۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «انبوه سازی، املاک و مستغلات» با تقاضای فروش ۱۷۰میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۳۱درصد از پنج هزار و ۳۴۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع سه هزار و ۱۲۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۷۱درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به هشت هزار و ۴۶۵میلیارد تومان خواهد رسید.

در حال تکمیل....

نظر شما