شناسهٔ خبر: 45256283 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

محمودزاده به الف خبر داد؛

پاسخگویی ظریف برای بی تفاوتی در قبال سیاستهای ترکیه و سدسازی‌های غيرقانونی

نماینده مهاباد گفت: ظریف باید در صحن مجلس در خصوص بی تفاوتی وزارت امور خارجه و دولت در قبال لشکرکشی های اردوغان به کشورهای همسایه از جمله عراق، سوریه و آذربایجان و سدسازي‌های غيرقانوني ترکیه پاسخگو باشد.

صاحب‌خبر -

جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به طرح سوال خود از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:  محور این سوال در خصوص «بی تفاوتی وزارت امور خارجه و دولت در قبال لشکرکشی های اردوغان به کشورهای همسایه  ازجمله عراق، سوریه و آذربایجان و سدسازي‌های غيرقانوني ترکیه» بود.

وی با بیان اینکه وزیر خارجه پاسخ قانع کننده ای به این سوال نداد، افزود: اینجانب از پاسخ های وزیر قانع نشدم. در نتیجه سوال جهت طرح و تصمیم گیری نهایی نمایندگان به صحن علنی ارجاع گردید.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه ظریف در روزهای آینده جهت پاسخ به این سوال باید در صحن مجلس حاضر شود، افزود: چنانچه وزیر باز هم پاسخ قانع کننده ای ارائه نکند، اینجانب اعلام می کنم که از توضیحات وی قانع نشده و از صحن مجلس جهت دادن کارت زرد به ظریف رای گیری خواهد شد.

کارت زرد در مجلس به معنای نارضایتی نمایندگان از عملکرد یک وزیر است و چنانچه وزیری سه بار از مجلس کارت زرد دریافت کند، در معرض استیضاح قرار می گیرد.

 

نظر شما