شناسهٔ خبر: 45256099 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ارزش تولیدات کشاورزی لرستان هفت هزار میلیارد تومان است

رییس جهادکشاورزی لرستان گفت: ارزش محصولات کشاورزی تولید شده در این استان سالانه به هفت هزار میلیارد تومان می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، اسفندیار حسنی مقدم،رییس جهادکشاورزی لرستان با اشاره به اینکه حجم تولیدات کشاورزی استان قبل از انقلاب کمتر از ۵۰۰ هزار تن بود اظهار کرد: اکنون این رقم به حدود سه میلیون تن یعنی شش برابر افزایش پیدا کرده است.

او افزود: حدود ٢ میلیون و ٩٠٠ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از جمله ٢ میلیون و ٢٠٠ هزار تن محصولات زراعی، ٣٠٠ هزار تن محصولات باغی و ٤٠٠ هزار تن انواع محصولات دامی اکنون در استان تولید می‌شود.

حسنی مقدم ارزش ریالی تولیدات بخش کشاورزی استان را بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ٢٠ درصد اشتغال، ١٩ درصد تولید ناخالص ملی و ۳۵ درصد صادرات استان متعلق به بخش کشاورزی است.

به گفته او امسال بالغ بر ۱۰۰ هزار تن انواع کود‌های شیمیایی و ۲۵ هزار تن انواع بذور اصلاح شده شامل ١٧ هزار تن انواع ارقام دیم و ٨ هزار تن اراقام آبی بین کشاورزان توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: سالیانه ٣٠٠ هزار تن انواع نهاده‌های دامی در استان شامل ١٤٠ هزار تن ذرت، ٨٠ هزارتن سویا، ٦٠ هزار تن جو و ٢٠ هزار تن سبوس بین دامداران توزیع می‌شود.

حسنی مقدم در زمینه تامین واکسن نیز توضیح داد: ٢٤٠ هزار دوز واکسن تب برفکی، شاربن و تب مالت بین دام‌های سنگین، ١٨ میلیون دوز واکسن برای دام‌های سبک و ٨٤ میلیون دوز برای صنعت طیور توزیع شده است که بخش اعظم آن با یارانه دولتی تامین شده است.

او افزود: در زمینه بهره وری منابع آب به عنوان اصلی‌ترین پایه بخش کشاورزی از ۱۸۵ هزار هکتار اراضی آبی بالغ بر ۵۷ هزار هکتار آن به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده که ٣٠ هزار هکتار آن با اعتباری بالغ بر ٢٠٠ میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید انجام شده است.
حسنی مقدم در خصوص کشت گیاهان دارویی هم بیان کرد: سطح زیر کشت گیاهان دارویی سه هزار هکتار است که ١٤ هزار تن از این میزان برداشت می‌شود، البته برنامه داریم طی ۱۰ سال سطح زیر کشت گیاهان دارویی را به ١٨ هزار هکتار افزایش دهیم که با تحقق آن ۴۵ هزار شغل ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ب

نظر شما