شناسهٔ خبر: 45254956 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طرز تهیه تراول کیک پرتقال با طعمی بی نظیر + طرز تهیه سس براق پرتقالی

تراول کیک یک اصطلاح فرانسوی است و به کیک‌هایی گفته می‌شود که ماندگاری بالایی دارند و معمولا برای سفر استفاده می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،اما امروزه استفاده از این کیک‌ها تنها در هنگام سفر نیست و می‌توان آن‌ها را به عنوان یک میان‌وعده یا عصرانه سرو کرد. از تراول کیک پسته و شکلات و فندق گرفته تا تراول کیک با سس و فیلینگ انواع میوه بسیار محبوب هستند. برای شکل مدرن تراول کیک هم قالب‌های مخصوصی شبیه پاوند کیک طراحی شده است که کمک می‌کند شکیل‌تر و زیباتر باشند. با استفاده از قالب مخصوص تراول کیک در صورت استفاده از فیلینگ متناسب با کیک، فیلینگ میان کیک قرار می‌گیرد. تراول کیک در کافه‌ها هم طرفداران خودش را دارد و با طعم‌های مختلفی سرو می‌شود. روی تراول کیک را هم می‌توانید به شیوه دلخواهتان با سس براق، پودر قند یا گاناش تزیین کنید. در این مطلب طرز تهیه تراول کیک پرتقال را به همراه طرز تهیه سس براق پرتقالی از سایت کاتج ژورنال برای شما آماده کرده‌ایم تا در کنار کیک پرتقالی خیس، از تهیه آن لذت ببرید. با ما همراه باشید.

مواد لازم

کشمش بدون هسته: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

شکر: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

آب: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

کره: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

پوست پرتقال: ۱ قاشق غذاخوری

هل آسیاب شده: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

عصاره پرتقال: ۱ قاشق چای‌خوری

آرد: ۱ و ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

جوش شیرین: ۱ قاشق چای‌خوری

بیکینگ پودر: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

نمک: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

پودر قند و لعاب نارنج: به میزان دلخواه (برای تزیین)

بیشتربخوانید

طرز تهیه تراول کیک پرتقال با طعمی بی نظیر + طرز تهیه سس براق پرتقالی


طرز تهیه تراول کیک پرتقال

در یک قابلمه متوسط، کشمش، شکر، آب، کره، پوست پرتقال و هل را مخلوط کنید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا مواد با هم بجوشند. مواد را به هم بزنید. حرارت را کم کنید، در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه بجوشند. قابلمه را از روی حرارت بردارید و عصاره پرتقال را به هم بزنید. مواد را در دمای محیط خنک کنید. (برای خنک شدن سریع‌تر، کف قابلمه را در یک کاسه بزرگ آب خنک قرار دهید و مرتبا هم بزنید.)

فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. کف سینی فر را روغن بمالید و آردپاشی کنید. در یک ظرف دیگر، آرد، جوش شیرین، بیکینگ پودر و نمک را دو مرتبه از الک ریز عبور دهید. سپس به مخلوط کشمش خنک شده اضافه کنید. مواد را به هم بزنید تا مخلوط و یکدست شوند.

مواد را در قالب آماده شده بریزید و به مدت ۴۰ دقیقه در فر قرار دهید. قبل از اینکه کیک را از فر خارج کنید، مطمئن شوید که پخته است. می‌توانید از یک خلال دندان استفاده کنید. اگر مواد کیک به چوب نچسبید، آن را از فر بیرون بیاورید. کیک را از ظرف قالب جدا کرده و روی یک توری خنک کنید.

روی تراول کیک پرتقالی‌تان پودر قند بپاشید یا اینکه سس براق پرتقالی را روی کیک بریزید.

در ادامه طرز تهیه سس براق پرتقالی را بخوانید.


طرز تهیه سس براق پرتقالی

 

طرز تهیه تراول کیک پرتقال با طعمی بی نظیر + طرز تهیه سس براق پرتقالی


مواد لازم

ژلاتین: ۱۰۰ گرم

گلوکز: ۱۵۰ گرم

شکر: ۳۰۰ گرم

آب پرتقال: ۱۵۰ گرم

رنگ خوراکی (پرتقالی): به میزان لازم


طرز تهیه سس براق پرتقال

پودر ژلاتین را از روز قبل آماده کنید. بهتر است از ورق ژلاتین استفاده کنید تا سس‌تان براق‌تر شود. ورق یا پودر ژلاتین را در یک ظرف فلزی بریزد و به روش بن ماری (روی حرارت غیرمستقیم مثل بخار آب) آن را ذوب کنید. بعد از اینکه ژلاتین کاملا حل شد و حرارت خود را از دست داد، آن را در یخچال قرار دهید. بهتر است ژلاتین یک شبانه‌روز در یخچال بماند.

شکر و گلوکز را به همراه ۱۵۰ گرم آب پرتقال در یک ظرف فلزی بریزید و روی حرارت بگذارید. مواد را به هم بزنید تا شکر حل شود. به محض اینکه شروع به جوشیدن کرد و اطراف ظرف حباب‌های ریز تشکیل شد، حرارت زیر آن را خاموش کنید.

رنگ خوراکی را به مواد بیفزایید و به هم بزنید. این کار را برای ۲ تا ۳ دقیقه انجام دهید. ژلاتینی را که آماده کرده بودید، به مواد اضافه کنید. بهتر است آن را خرد کنید و خیلی آرام به هم بزنید. در این مرحله از همزن استفاده نکنید تا در مخلوط‌تان حباب ایجاد نشود. اجازه دهید ژلاتین کاملا در مواد حل شود. سس براق را از صافی بگذرانید.

فوت و فن‌های طرز تهیه تراول کیک با سس براق پرتقالی

*در هنگام اضافه کردن سس براق پرتقالی به تراول کیک پرتقال، حتما کیک را از قبل برای حداقل یک ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا خودش را بگیرد.

*می‌توان سس براق پرتقال را برای ۲ هفته در یخچال نگهداری کرد.

*سس براق را در طعم‌ها و رنگ‌های مختلف و دلخواه خود می‌توانید تهیه کنید و از آن‌ها برای تزیین انواع کیک به کار ببرید.

*بعد از اضافه کردن سس براق، تراول کیک پرتقال را به مدت ۳ ساعت در یخچال قرار دهید. روی سس را می‌توانید با مغز‌ها یا تکه‌های شکلات هم تزیین کنید.

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/

نظر شما