شناسهٔ خبر: 45254940 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ویژگی‌های ضروری یک رئیس‌جمهور از دید یک نماینده سابق

صدف صمیمی

یک نماینده سابق گفت: رئیس جمهور باید تیمی همراه و همدل داشته باشد.

صاحب‌خبر -

ایرج ندیمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در انتخابات ریاست جمهوری  با چند ویژگی مهم برای کاندیداهای ریاست جمهوری رو به رو هستیم. مهم ترین ویژگی اجرایی بودن این سمت است. افرادی که به اصطلاح اجرایی نیستند در این سمت موفق نمی شوند، با مطالعه و ایده پردازی  نمیشود، رئیس جمهور شد.

وی ادامه داد: اداره این کشور بدون نگاه جامع که هم نظریات و هم عملیات را  در راستای تعاملات داخلی و خارجی، رویکردهای صنوف و اجماع سازی در جامعه محقق سازد، امکان ناپذیر است. 

وی تاکید کرد: بخش مدیریت عملیات ریاست جمهوری بسیار سخت است؛ کسی که خواهان این سمت است ابتدا باید ببیند از پس مدیریت نیروهای اجرایی بر می‌آید یا خیر؟ 

ندیمی تصریح کرد: موضوع بعدی تیم داشتن است. رئیس جمهور باید بیش از یک نفر باشد. باید تیمی همراه داشته باشد که حمایت و همراهی اش کنند. 

وی ادامه داد: درک و امکان غلبه بر شرایط موجود ویژگی ضروری دیگر رئیس جمهور است.  همچنین رئیس جمهور باید بتواند ثروت تولید کرد. پانصد هزار مهندس و میلیون ها دانش آموخته دانشگاهی بیکار و همچنین میلیون ها مهاجر  ثروت های این کشور هستند. 

این نماینده سابق گفت: رئیس جمهور از نظر سیاسی باید مرضی الطرفین باشد؛ جامعه ما جامعه‌ای چند صدایی است و تک صدایی نیست و رئیس جمهور باید نماینده همه مردم باشد. 

وی در پایان گفت: در عین حال که رئیس جمهور باید برنامه اجرایی داشته باشند؛ نباید از دانش‌های  علمی و عملی دور باشد. همچنین این فرد باید مسئله شناس باشد موضوعات فرهنگی اجتماعی را در ابعاد مختلف بررسی کند و از فرصت‌های این حوزه ها بهره ببرد.

انتهای پیام

نظر شما