شناسهٔ خبر: 45254936 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

کتابی که زندگی است

صاحب‌خبر -
آلبرت کوچویی
نویسنده و گوینده
«به کجا چنین شتابان» کتابی است که در آستانه سال نو میلادی و به‌عنوان هدیه سال 2021 منتشر کردم. کتابی که نامش برگرفته از شعر مشهور شفیعی کدکنی است که به‌دلیل زبان پالوده و صمیمی‌اش بسیار دوستش دارم و این نام را به‌دلیل مفهوم زمان انتخاب کردم. زمان در رسانه و زندگی آدم‌ها.
«به کجا چنین شتابان» مجموعه‌ای است از نوشته‌هایی که در یکی، دو سال گذشته در روزنامه‌ها منتشر کردم یا برای برنامه‌های رادیویی نوشتم که البته نوشته‌های رادیویی برای کتاب نوشتاری‌تر و آراسته‌تر شده و با توجه به اینکه در یکی، دو سال اخیر نوشته شده بسیار به‌روز است.
برای رساندن یک مقاله و نوشته برای رادیو و روزنامه شما باید شتاب داشته باشید. این شتاب در تمام مقالات و نوشته‌های من حس می‌شود اما در عین حال این شتاب خود زندگی است. می‌توانم در یک کلام بگویم که نوشته‌های این کتاب لحظه‌هایی از زندگی یک انسان امروزی در این دهه و این سال‌هاست و به‌دلیل به‌روز بودنش در آن هم به کرونا اشاره‌هایی شده  وهم از رنج‌ها، ناتوانی‌ها، توانایی‌ها، شادی‌ها و غم‌های این سال‌ها نوشته‌ام.
«به کجا چنین شتابان» لحظه‌های زندگی ما انسان‌ها در این سال‌هاست و تصور می‌کنم می‌تواند برای نسل جوان راهگشا باشد بخصوص برای نسل جوانی که در رسانه‌ها حضور دارند.
به کجا چنین شتابان
نویسنده: آلبرت کوچویی
نشر: آرادمان
سال انتشار: 1399

نظر شما