شناسهٔ خبر: 45254746 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

کاخ سفید: دولت بایدن توافق امضا شده با طالبان را بازنگری خواهد کرد

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا گفت که همتای افغان خود را در جریان تصمیم واشنگتن برای بازنگری توافق امضا شده با طالبان در تاریخ فوریه ۲۰۲۰ قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که «جک سالیوان» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا به همتای افغان خود گفته که واشنگتن توافقی را که در فوریه 2020 با طالبان امضا کرده است، مورد بازنگری قرار خواهد داد.

پیشتر منابع وابسته به طرف‌های درگیر در افغانستان گفته بودند که مذاکره‌کنندگان منتظر تحلیف بایدن هستند تا ببینند وی به جدول زمانی تعیین شده ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی پایبند خواهند بود یا خیر.

یک مذاکره کننده طالبان به خبرگزاری رویترز گفت که «ما منتظر دولت جدید آمریکا و سیاست‌های آن در قبال افغانستان و میزان پایبندی یا عدم پایبندی آنها به توافق صلح هستیم».

وی افزود: «اگر آنها به تعهدات خود درباره عقب نشینی نیروهای خود طبق توافق امضا شده عمل نکنند، آنگاه مجبور خواهیم شد تصمیمات دشورای را برای استقرار ستیزه جویان در مناطق مهم اتخاذ کنیم».

مسئولان آمریکایی و افغانستان در 29 فوریه گذشته اعلام کردند که اگر طالبان به تعهدات خود طبق توافق امضا شده در دوحه قطر عمل کنند، آمریکا و متحدن آن در ناتو ظرف 14 ماه آینده نیروهای خود را از خاک افغانستان خارج خواهند کرد.

نظر شما