شناسهٔ خبر: 45254723 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

تفاهم نامه ایجاد اشتغال و مسکن معاون رئیس جمهور برای خانواده های شهدا اجرا شود / رؤسای جمهوری آمریکا یکی پس از دیگری با کارنامه سیاه به تاریخ پیوسته اند

حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی گفت: در سفری که معاون رئیس جمهور به استان داشتند یک تفاهم نامه منعقد شد که سه هزار شغل برای فرزندان شهدا و دو هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده شهدا و جانبازان احداث شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان؛  حجت‌الاسلام و المسلمین  شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه  خرم آباد در این هفته،اظهارکرد: در آیه ششم سوره مبارکه «تحریم» تاکید شده که «ای کسانی که ایمان آورده اید خود و خانواده خود را از آتش حفظ و نگهداری کنید».

اوافزود: انسان در برابر خودش، منسوبین و خانواده خود مسئولیت دارد، هیچ کسی پاسخگو تر از انسان در مقابل اعمال خویش نیست، باید هم خویشتن داری کنیم و هم از خود و منسوبین خود مراقبت کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه در احادیث آمده است که فرزندان خود را با آداب، آموزه‌های الهی، نماز، حضور در مساجد و… آشنا کنید، تصریح کرد: در حدیث دیگر آمده که خانواده خود را به نماز فرمان بده و امر کن، در روایت دیگر می‌خوانیم که خداوند بیامرزد و رحمت کند انسانی که به اهل خانواده اش درباره نماز، روزه، زکات، رسیدگی به مسکینان، یتیمان و محرومین تذکر بدهد.

حجت الاسلام شاهرخی بیان  کرد: اولین مأموریت پیامبر (ص) در رسالتش، هشدار به بستگان نزدیک خود است، امام علی (ع) می‌فرماید: که خوبی‌ها را یاد بگیرید و به خانواده یاد بدهید و آنها را تربیت شده و مؤدب تربیت کنید.

او با بیان اینکه اگر در درون خانه بد زبانی باشد، پدر با مادر، مادر با پدر بد زبانی کند، مشخص است که نتیجه آن فرزندانی بدزبان خواهد بود، خاطر نشان کرد: اگر پدر و مادر دچار آسیب‌های اجتماعی شوند، این آسیب‌ها به فرزندان سرایت می‌کند.

نماینده ولی فقیه درلرستان عنوان  کرد: به اهل ایمان خطاب می‌شود که خود را حفظ کنید، اهل ایمان هم در خطر هستند و ممکن است دچار آسیب شوند، اهل ایمان اگر از خود مراقبت نکنند دچار آسیب می‌شوند، امام علی (ع) می‌فرماید: انسانی که تجسم فضیلت‌ها و خوبی‌ها است، ناله می‌زند از این که راه پر خطر و پر مخاطره‌ای در پیش دارد تا به مقصد و آخرت منتهی شود، سفر طولانی است و راه‌ها و منزل‌های خطرناک در پیش است، این خطاب به اهل ایمان است، اهل ایمان نیازمند مراقبت مخصوص هستند، مسیر زندگی، مسیری پر چالش است که شیاطین گوناگون در مسیر و راه انسان‌ها حضور دارند.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: هر کسی که می‌خواهد علیه دشمن بایستد و در جبهه‌های نور علیه ظلمت حضور پیدا کند باید آمادگی روحی، شجاعت، تحمل سختی‌ها و مشکلات بعد از آن را داشته باشد، آنهایی که مأمور این آتش هستند فرشتگانی خشن و سخت گیر هستند،جهنم تجلی غضب خداوند است.

او ادامه داد: البته این مأموران الهی بر محور عدالت رفتار می‌کنند، به هر چه مأمور شده اند طبق آن امر با عدالت رفتار می‌کنند و دستورات الهی را بدون کم و کاست انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین  شاهرخی  با بیان اینکه کارکرد فردی تقوا، واجباتی است که ما انجام می‌دهیم و محرماتی که از آن پرهیز می‌کنیم، است،  تاکید کرد: تقوای فردی اگر با آداب و شرایطش به جا آورده شود، خود به خود تقوای اجتماعی را هم در پی دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان  اینکه اگر تقوای فردی در وجود انسان رسوخ کند و ریشه بزند، خود به خود تقوای اجتماعی را هم در پی دارد،یادآورشد: این تقوای اجتماعی هم دارای ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است.

حجت الاسلام شاهرخی بیان  کرد: تقوای سیاسی به معنای تلاش در مسیر مطالبات دین است، در مسیر آرمان‌های اسلامی مجاهدت کنیم، عدالت اجتماعی، حمایت از محرومین و مظلوم مطالبات دین اسلام است، تقوای الهی اگر در وجود انسان رسوخ کند تقوای سیاسی را در پی خواهد داشت.

او با بیان اینکه قرآن می‌فرماید: که خدا را بپرستید و از طاغوت‌ها دوری کنید،   خاطر نشان کرد: این امر اشاره به بعد اجتماعی و سیاسی تقوا است، کسی که از حاکمیت مفسدین سیاسی، ویژه خواران و… پیشگیری می‌کند و همچنین تلاش در جهت حاکمیت معروف می‌کند تا فضیلت و ارزش‌ها حاکم شود، جز متقین و پرهیزکاران است.

نماینده ولی فقیه در لرستان  با اشاره به هشت بهمن، وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، افزود: حضرت ام البنین (س) وقتی وارد خانه امام علی (ع) شد، به خاطر اینکه فرزندان حضرت فاطمه (س) به یاد مادر خود نیفتند و آزار نبینند اعلام کردند که به من فاطمه نگویید.

حجت الاسلام شاهرخی یادآوری کرد: ایشان از خانواده‌ای شجاع و ریشه دار بودند، ادیب و شاعر بود، آنقدر از فضیلت‌ها برخوردار بود که توفیق همسری امام علی (ع) را پیدا کرد، ایشان محب اهل بیت (ع) بود، فرزندان حضرت فاطمه (س) را بر فرزندان خود مقدم می‌داشت، محبتی خالصانه به اهل بیت داشت و خود را وقف دوستی و محبت اهل بیت کرد.

او تصریح کرد: همچنین ایشان ولایت مدار بود، پرورش دهنده پرچم دار کربلا بودند که تاریخ همتایی برای وفاداری و رشادت این سردار رشید سپاه امام حسین (ع) ندیده و نخواهد دید، ایشان الگویی برای همه مادران و همسران فهمیم، به خصوص مادران و همسران شهیدان هستند، به دلیل این اوصاف تکریم ایشان برای همه ما امری ضروری محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: مادران و همسران شهدا با پیروی از ایشان، از شروع انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم از میهن اسلامی دفاع کردند و فرزندان خود را راهی جبهه‌های نور علیه ظلمت کردند، تکریم از مادران و همسران شهدا امری لازم و ضروری است، بانوان ایران اسلامی و کشورهای اسلامی که در محور مقاومت هستند نشان دادند که در روزهای سخت و دشوار با حفظ عطوفت و مهربانی، راه حضرت ام البنین (س) و زینب کبری (س) را انتخاب می‌کنند.

حجت الاسلام شاهرخی اضافه  کرد: در این راستا در روز هشتم بهمن سازمان‌ها، ادارات دولتی و مردمی این تجلیل و تکریم را از مادران و همسران شهدا و جانبازان به عمل آورند، صدا و سیما زمینه سازی را فراهم کند، با هر برنامه ریزی دقیق عموم مردم، مساجد محلات، سازمان‌ها، مؤسسات فرهنگی، شهرداری‌ها و…، کار تجلیل، تکریم و تمجید را از همسران و مادران شهدا و جانبازان داشته باشند.

او با بیان اینکه در سفری که معاون رئیس جمهور به استان داشتند یک تفاهم نامه منعقد شد که سه هزار شغل برای فرزندان شهدا و دو هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده شهدا و جانبازان احداث شود، عنوان کرد: تکریم و تجلیل این است که این تفاهم نامه اجرا شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته، این تفاهم نامه فعلاً روی کاغذ است و اجرایی نشده است،  خاطر نشان کرد: از رسانه‌ها درخواست می‌کنم این قسمت از خطبه نماز جمعه را انعکاس بدهند، پیگیری‌ها در این زمینه فعلاً روی کاغذ است، مدیران که در درون سازمان خود شهدا و خانواده‌های شهدا دارند باید پای کار بیایند تا این کار مهم و اصلی انجام بگیرد.

حجت الاسلام شاهرخی در ادامه  به برگزاری رزمایش سپاه و ارتش اشاره کرد و  یادآورشد: این رزمایش، اهداف و اقداماتی که در آن صورت گرفت، نشانه این بوده که قلب سرزمین اشغالی در تیررس فرزندان نظام جمهوری اسلامی است.

او با بیان  اینکه اگر دشمنان از سر جهالت نظر سویی به جمهوری اسلامی داشته باشند دهها موشک بر سر آنها خالی خواهد شد، تاکید کرد: رؤسای جمهوری آمریکا یکی پس از دیگری با کارنامه سیاه و مملو از جرم و جنایت به تاریخ پیوسته اند و آنچه سر افراز باقی ماند مقاومت اسلامی، نام شهدا، راه امام راحل و پیروی رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

نماینده ولی فقیه در لرستان  با اشاره به دیدار مسئولان استان لرستان با معاون رئیس جمهور،  عنوان کرد: در این دیدار تمام مطالبات مردم به صورت مکتوب ارائه شد، بر تخصیص آب به عنوان یک امر اساسی و ضروری برای لرستان تاکید شد، بی معنا است در استانی که دو بار دچار سیلاب شده، از خروجی آب ۱۱ میلیارد متر مکعبی، هشت میلیارد متر مکعب آن مربوط به لرستان است، ولی زمین‌های آبی این استان ۲۳ درصد و متوسط کشوری در این زمینه ۴۶ درصد باشد.

حجت الاسلام شاهرخی تاکید کرد: ایشان قول دادند که کارها را دنبال خواهند کرد، در حوزه‌های انتخابیه مختلف نکاتی مطرح شد، اما در بحث تخصیص آب سدها، تکمیل شبکه‌های آبیاری استان تاکید شد و با یاری خداوند ما این امر را دنبال خواهیم کرد و خسته نمی‌شویم.

او بیان کرد: همچنین انتظار داریم که قوه قضائیه و دستگاه قضائی در استان در رابطه با کارخانه‌های تعطیل شده ورود جدی داشته باشد زیرا در صورت راه اندازی، هزاران شغل در استان ایجاد می‌شود، شایسته نیست بیش از این کارخانه ها در این وضعیت فعلی باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان  خاطر نشان کرد: انتظار داریم که قوه قضائیه، مقننه، مجریه و مدیران استانی آنها دست به دست هم دهند که این گره دشوار باز و خبر مسرت بخش، روزی عملی شود و جوانان جویای کار ما هم لبخند شادی را بر لبانشان مشاهده کنیم.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما