شناسهٔ خبر: 45254698 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

امدادرسانی به ۵۵۵ خودرو گرفتار در برف

برف‌روبی و بازگشایی راه ۱۱۴۱ روستای استان اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با تلاش راهداران استان، راه یک هزار و ۱۴۱ روستا برف‌روبی و بازگشایی شده و راه ۳۸ روستا نیز درحال بازگشایی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش تابناک به نقل از فارس، کلیم‌الله وثوقی با اشاره به فعالیت ۸۰ اکیپ راهداری برای بازگشایی محور‌های مواصلاتی اظهار کرد: با تلاش راهداران استان از اول بهمن‌ماه تاکنون راه یک هزار و ۱۴۱ روستا برف‌روبی و بازگشایی شده و راه ۳۸ روستا نیز درحال بازگشایی است.

وی با اشاره به برف‌روبی محور‌های اصلی و فرعی استان از ساعات آغازین بارش برف، افزود: راهداران پس از اتمام عملیات برف‌روبی در محور‌های اصلی، با همه توان اقدام به بازگشایی راه‌های روستایی شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر، خلخال، کوثر، نیر، گرمی، بیله‌سوار و پارس آباد هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: بیشترین میزان بارش برف در شهرستان‌های خلخال، مشگین شهر، نیر و کوثر به ثبت رسیده است.

وثوقی با بیان اینکه برف‌روبی و نمک‌پاشی جاده‌ها به طور مرتب در حال انجام است، تشریح کرد: ۴۶۴ نفر نیروی راهداری با ۲۳۷ دستگاه ماشین‌آلات در جاده‌ها و راهدارخانه‌های استان مستقر شده و در کل دوازده هزار و ۶۲۸ کیلومتر از محور‌های اصلی و فرعی استان برف‌روبی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اذعان داشت: در دو روز گذشته با توجه به حجم بارش برف و غافلگیری رانندگان در جاده‌های استان، به ۵۵۵ خودرو کمک‌رسانی شد.

وی تأکید کرد: هموطنان در سفر‌های زمستانی حتماً ضمن بررسی سیستم‌های گرمایشی خودرو، لباس گرم، تجهیزات ایمنی به‌ویژه زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با قدردانی از تلاش‌های نیرو‌های پلیس راه، هلال احمر، اورژانس جاده‌ای و سایر نیرو‌های امدادی، از مردم و مسافران خواست قبل از سفر حتما با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

نظر شما