شناسهٔ خبر: 45254235 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وجود 329 طرح صنعتی نیمه تمام با پیشرفت 60 درصد در قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: 329 طرح نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد در استان وجود دارد که یکی از اولویت های سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین مجموعه مدیریت استان، تکمیل همین طرح هاست.

صاحب‌خبر -

محمود سیجانی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وجود 12 شهرک و ناحیه صنعتی و همچنین یک منطقه ویژه اقتصادی در استان اظهار کرد: وجود یک پهنه صنعتی برای واحدهای فولادی در منطقه نیزار قم و همچنین دو شهرک صنفی تخصصی از دیگر ویژگی های صنعتی استان قم است.

وی سپس به آمار تعداد واحدهای صنعتی استان و میزان سرمایه گذاری و اشتغال در این واحدها پرداخت و گفت: استان قم دارای 2 هزار و 274 واحد صنعتی است که این تعداد، 3.1 درصد از کل تعداد  واحدهای صنعتی در کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: البته این تعداد واحد صنعتی، 1.3 درصد کل سرمایه گذاری صنعتی کشور را در اختیار دارد، ضمن آن که 59 هزار اشتغال مستقیم در این واحدها، نشان دهنده آمار 2.3 درصدی واحدهای صنعتی قم از اشتغال صنعتی در کل کشور است.

سیجانی در عین حال استان قم را در صنایعی مانند کفش، مبلمان، تولید موتورسیکلت و قطعات آن و همچنین معادنی مانند منگنز در سراسر کشور پیشتاز خواند و سپس به آمار طرح های نیمه تمام با پیشرفت 60 درصد و بیشتر در قم اشاره کرد و گفت: 329 طرح نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد در استان وجود دارد که یکی از اولویت های سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین مجموعه مدیریت استان، تکمیل همین طرح هاست.

وی نهضت ساخت داخل برای رفع و خنثی سازی تحریم ها را از دیگر اولویت های وزارتخانه و سازمان صمت استان اعلام و اضافه کرد: فعالیت جدی و مستمر بازرسی و نظارت و همچنین توجه ویژه به تنظیم بازار در قالب برگزاری نشست های مختلف و پیگیری مصوّبات از دیگر اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت در همه استان هاست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در ادامه به 250 میلیون صادرات استان در دو سال اخیر اشاره و بیان کرد: در سال جاری و با توجه به مشکل شیوع کرونا، تاکنون به آمار 150 میلیون دلار صادرات رسیده ایم و امیدواریم این آمار تا پایان سال به رقم قابل قبولی برسد.

سیجانی همچنین شورای معادن استان را از جمله شوراهای فعال صنعتی استان معرفی و اذعان کرد: برنامه ریزی هایی در بحث فرآوری صنعت معدن در دست انجام است.

انتهای پیام/2258

نظر شما