شناسهٔ خبر: 45253967 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

باشگاه‌های ورزشی لرستان صد میلیارد تومان از کرونا خسارت دیدند

مسئول امور باشگاه‌های ورزشی لرستان از خسارت صد میلیارد تومانی ویروس کرونا به باشگاه های ورزشی استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان لرستان علیرضا معتمدی مسئول امور باشگاه‌های ورزشی لرستان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا و تعطیلی باشگاه‌های ورزشی، باشگاه داران استان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان متضرر شدند.

علیرضا معتمدی اظهار داشت: اکنون ۸۵۶ باشگاه ورزشی دارای مجوز در لرستان فعالیت می‌کنند که از این تعداد بیش از ۴۰ درصد را باشگاه‌های بدنسازی تشکیل می‌دهند و رشته‌های همگانی مانند آمادگی جسمانی و ایروبیک بانوان در جایگاه بعدی هستند.

او ادامه داد: علاوه بر این رشته‌های رزمی (کاراته، تکواندو، کیک بوکسینگ، ووشو)، فوتبال، فوتسال، والیبال، کوهنوردی، ژیمناستیک و سوارکاری بیشترین تعداد باشگاه‌ها را در لرستان تشکیل می‌دهند.

مسئول امور باشگاه‌های ورزشی لرستان بیان کرد: باتوجه به وارد شدن خسارت ناشی از کرونا به باشگاه داران در لرستان تسهیلات کرونایی در ۲ مرحله پرداخت شد که ثبت نام مرحله دوم آن از آذرماه آغاز و تا پایان دی ماه ادامه داشت.

معتمدی گفت: ۸۵۰باشگاه ورزشی در لرستان وجود دارد که ۴۸۳ باشگاه ثبت نام اولیه را انجام داده و لیست متقاضیان به وزارت ورزش و پس از آن به وزرات کار ارسال شده است.

او افزود: از تعداد ۴۸۳ باشگاهی که مراحل ثبت نام را انجام داده تعداد ۲۳۰ باشگاه تایید شده است که در این میان تعدادی از باشگاه داران که موفق به تکمیل مدارک خود و یا موفق به ثبت نام نشده اند تا پایان دی ماه می‌توانند در سامانه ثبت نام کنند.

مسئول امور باشگاه‌های ورزشی لرستان ادامه داد: سقف تسهیلات پرداختی به باشگاه داران لرستانی از ۸۰میلیون تومان تا یک میلیارد تومان می‌باشد که بانک‌ها موظف به پرداخت آن می‌باشند.

معتمدی اظهار کرد: ویروس کرونا آسیب‌های غیر قابل جبرانی بر زیر ساخت‌های ورزشی، سلامت جامعه و اشتغال باشگاه داران و مربیان وارد کرده است.

نظر شما