شناسهٔ خبر: 45253231 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای احداث ۱۱۵ زمین چمن مصنوعی در خوزستان

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان از اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث ۱۱۵ زمین چمن مصنوعی در نقاط کم برخوردار استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی جمعه شب در مراسم اهدای تجهیزات ورزشی به فوتبال محلات اهواز که در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد اظهار داشت: بحث ورزش و شکوفایی استعدادهای جوانان استان و به ویژه اهواز همواره مطرح بوده و تلاش می کنیم شرایط لازم را برای ورزش جوانان به ویژه در مناطق کم‌برخوردار فراهم کنیم.

وی افزود: سعی ما بر این بوده که اعتبارات خوبی به حوزه ورزش اختصاص دهیم و تلاش می کنیم در حدتوان به ورزش قهرمانی و همگانی رسیدگی کنیم تا چرخه ورزش از حرکت باز نماند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: تلاش کردیم پروژه‌های ورزشی استان را تا حد امکان سرپا نگه داریم، یک تعداد سالن های ورزشی در استان آماده افتتاح هستند که سعی می کنیم هر چه سریعتر به بهره برداری برسند. ۲ هفته پیش جلسه ای در خصوص روکش دار کردن ۱۲۰ چمن مصنوعی در استان گرفتم که اکنون به مناقصه گذاشته شده و امیدواریم هر چه سریعتر این کار انجام شود.

وی ادامه داد: باید شرایط عدالت محورانه ای را برای تمام نقاط فوتبال خیز  به ویژه مناطق کم برخوردار استان در نظر بگیریم. در این مناطق استعداد های درخشان وجود دارد که اگر به آنها توجه شود، موفقیت ورزش کشور را به همراه خواهد داشت. 

شریعتی عنوان کرد: شهرداری و شورای شهر اهواز در توسعه زمین‌های ورزشی اقدامات بسیار خوبی انجام داده اند البته انتظار داریم که همکاری بیشتری در این خصوص بین اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری اهواز صورت بگیرد. 

وی افزود: انگیزه‌ فوتبال محلات در برگزاری مسابقات و گرفتن تجهیزات قابل تحسین است. امیدوارم که ورزش قهرمانی و همگانی استان به خوبی و همزان با یکدیگر رشد کند و شاهد موفقیت ورزشکاران استان در میادین بین المللی باشیم.

در ادامه افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: با کمک همه ورزش دوستان، وزیر ورزش و استاندار دلسوز و پرتلاش خوزستان و مجمع نمایندگان استان تا این لحظه ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب در حوزه ورزش داشتیم 

وی افزود: به زودی یک تفاهم نامه پنج هزار میلیارد ریالی بین استانداری خوزستان، وزارت ورزش و سازمان برنامه و بودجه انجام می‌شود که به واسطه آن ۵۰ زمین چمن ورزشی در نقاط مختلف استان با هدف توسعه زیرساخت های ورزش احداث می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: نگاهمان به فوتبال محلات بسیار عمیق و جدی است و در این راستا کانون فوتبال محلات اهواز را در مجموعه ورزشی تختی راه اندازی کردیم و بیش از ۹ هزار نفر در این کانون ساماندهی شده اند.

وی ادامه داد: طی سه سال گذشته بیش از ۶۰ هزار دست لباس بین ورزشکاران خوزستانی توزیع شده است همچنین بیش از ۳ هزار سیستم خنک کننده با کمک تمام مسئولان خریداری کردیم و در تمام اماکن ورزشی استان توزیع کردیم.

حیدری بیان کرد: زمینی برای فوتبال بانوان در نظر گرفته شده که به زودی طی یک یا ۲ هفته آینده اولین آکادمی فوتبال خوزستان راه‌اندازی می‌شود و به صورت شبانه روزی در اختیار بانوان قرار می‌گیرد. ما تاکنون بیش از ۷۵ زمین چمن مصنوعی را احداث کردیم و تا پایان سال به این تعداد افزوده می شود.

در این مراسم به ۱۵۰ تیم فوتبال محلات اهواز البسه و تجهیزات ورزشی اهدا شد.

نظر شما