شناسهٔ خبر: 45252876 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر آیات؛

۱۵ میلیارد ریال اعتبار به منظور تجهیز سالن های تئاتر اختصاص یافت

استاندار خراسان شمالی در آیین پایانی سومین جشنواره ملی تئاتر آیات، عرصه فرهنگ و هنر را بهترین الگو برای به تصویر کشیدن و ثبت کردن هنر نام برد و از اختصاص ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز سالن های تئاتر استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمد علی شجاعی» شامگاه جمعه (سوم بهمن‌ماه) در آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی تئاتر آیات با بیان این که هنر تئاتر می تواند با به نمایش گذاشتن برداشت خود از ارزش های دینی، اسلام ناب را به جهانیان معرفی کند، از جشنواره تئاتر آیات  که مبنای آن مسائل اعتقادی، دینی و ارزشی است به عنوان یکی از نداشته ها در حوزه هنر این خطه یاد و اظهار امیدواری کرد: مسیری که این جشنواره طی می کند بیان کننده ارزش های ناب اسلام و  اصالت داشته باشد زیرا در این صورت است که ماندگار می‌شود.

 

 


استاندار خراسان شمالی به تبیین رابطه فطرت، زیبایی و هنر پرداخت و با اشاره به تابلوی استاد فرشچیان از روز عاشورا به عنوان یکی از آثار ماندگار در عرصه هنر، تصریح کرد: هنر بهترین راه برای به تصویر کشیدن فرهنگ ایثار و شهادت  است و صبر و مقاومت خانواده شهدا و ایثارگران با هنر ماندگار می شود.

 

 


وی با اشاره به اثر گذاری هنرمندان در عرصه هنر خاطرنشان کرد: هنرمندان در هر عرصه ای می توانند جایگاه ویژه خود را به خصوص در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و در سبک زندگی اسلامی  داشته باشند.

 

 


گفتنی است؛ سومین جشنواره سراسری تئاتر آیات به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای نمایشی کشور به میزبانی خراسان شمالی از اول بهمن‌ماه به مدت سه روز آغاز شد.

 

 


این جشنواره با رقابت هفت گروه نمایشی از استان های خراسان رضوی، کرمانشاه، اصفهان،  قزوین، اردبیل، مرکزی و خراسان شمالی در سایت تیوال ادامه یافت و امشب با معرفی نفرات برتر در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد به کار خود پایان داد.

 

 

 

پایان پیام/71

نظر شما