شناسهٔ خبر: 45251811 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری نخستین جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی در زنجان

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه نمایش «قلیان ایونی» به سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر راه یافت، گفت: نخستین جشنواره نمایش‌نامه نویسی در زنجان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

ایرج داود بیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با اعلام اسامی نمایش‌های منتخب برای حضور در بخش نمایش‌های خیابانی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، یک نمایش از زنجان به بخش مسابقه نمایش‌های خیابانی این جشنواره راه یافت.

وی با اشاره به اینکه نمایش «قلیان ایونی» به نویسندگی علیرضا فریدراد و کارگردانی حمیدرضا قزلباش از گروه تئاتر پوپک شهرستان زنجان به این جشنواره راه یافته است، گفت: محمدولی فروتن، جلال نوری، علی رضایی راد، علیرضا فریدراد، علی مهاجری، متین اجاق فقیهی، علی عباسی، فرهاد ابوالفضلی، رضا جنتی، محمدحسین محمدی، مبینا فیروزی و زهره مسلمیون به عنوان بازیگر و کریم کاموسی به عنوان نوازنده حضور دارند.

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافر از ۱۱ تا ۲۱ بهمن ۹۹ برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری نخستین جشنواره نمایش‌نامه نویسی خبر داد و افزود: این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی استان برگزار می‌شود.

داودبیگی با بیان اینکه هر نویسنده مجاز به ارسال دو اثر به جشنواره نمایش‌نامه نویسی است، گفت: نمایش‌نامه‌هایی که با محوریت پرداخت به مضامین ملی، مذهبی، بهره‌گیری از دست مایه‌های فرهنگی، بومی و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مهلت شرکت در جشنواره نمایش‌نامه نویسی تا 15 بهمن است، تصریح کرد: آیین اختتامیه و اعلام برگزیدگان جشنواره ۲۰ بهمن برگزار می شود.

انتهای پیام/73005/ق

 

نظر شما