شناسهٔ خبر: 45251530 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

مایکروسافت از موضع خود نسبت به تغییرات قیمت ایکس‌باکس لایو گلد و بازی‌های رایگان عقب نشینی کرد

محمد حسین کریمی

صاحب‌خبر -

به نظر می‌رسد که مایکروسافت نسبت به سیاست جدید خود مبنی بر افزایش قیمت سرویس ایکس‌باکس لایو گلد (Xbox Live Gold) عقب نشینی کرده است. این شرکت اخیراََ به مشترکین سرویس ایکس‌باکس لایو گلد اخطار داده بود که تغییراتی در راه است.

خبر اصلی

به زودی قیمت سرویس یک ماهه ۱ دلار افزایش پیدا خواهد کرد و سرویس ۳ ماهه نیز ۵ دلار بیشتر می‌شود. اشتراک‌های دوازده و شش ماهه نیز افزایش قیمت را به خود خواهند دید، اما تاثیری بر روی مشترکین حال حاضر ندارند. اشتراک سه ماهه و شش ماهه از این به بعد ۲۹٫۹۹ و ۵۹٫۹۹ دلار قیمت خواهند داشت. مایکروسافت همچنین اجازه می‌دهد که اعضای ایکس‌باکس لایو گلد مدت زمان باقی مانده‌ی اشتراک خود را به ایکس‌باکس گیم پس آلتیمیت (Xbox Game Pass Ultimate) تبدیل کنند. تبدیل بدین معنا است که به عنوان مثال اگر ۱۱ ماه از زمان ایکس‌باکس لایو گلدتان باقی مانده باشد، بنابراین می‌توانید آن را به ۱۱ ماه سرویس ایکس‌باکس گیم پس آلتیمیت تبدیل کنید.

مایکروسافت در سال گذشته به صورت ناگهانی و بدون اطلاع رسمی، گزینه‌ی اشتراک ۱۲ ماهه‌ی خود را که ۶۰ دلار قیمت داشت حذف کرد. این در حالی است که شرکت سونی همچنان اشتراک پلاس ۱۲ ماهه‌ی ۶۰ دلاری ارائه می‌دهد. هنوز مشخص نیست که آیا مایکروسافت سرانجام یک گزینه‌ی ۱۲ ماهه‌ی ارزان‌تر پیشنهاد خواهد داد یا خیر. در هر صورت به نظر می‌رسد که مایکروسافت با این افزایش قیمت قصد دارد بازی‌بازان را به سمت سرویس ایکس‌باکس گیم پس آلتیمیت سوق دهد که به طور همزمان ایکس‌باکس لایو گلد، xCloud و دسترسی به بیش از ۱۰۰ بازی را به ارمغان می‌آورد.

بسیاری از طرفداران امید داشتند که مایکروسافت به طور کلی اشتراک گلد را حذف کند و یا این که بازی کردن بخش چندنفره‌ی عناوین مختلف را رایگان کند، اما این اتفاق رخ نداد و حتی برای بازی‌های رایگانی مانند Fortnite نیز به اشتراک نیاز دارید. به وضوح مشخص است که مایکروسافت استراتژی متضادی با این بیانیه پیش گرفته است.

به‌روزرسانی

مایکروسافت لحظاتی پیش در یک بیانیه‌ی رسمی اعلام کرد:

ما امروز حرکت درستی انجام ندادیم و اشتباه کردیم، شما حقیقتاََ اشتباه را به ما نشان دادید. متصل شدن به دوستان و بازی کردن با آن‌ها بخش مهمی از بازی‌های ویدیویی است و ما نتوانستیم به انتظارات شما پاسخ دهیم. در نتیجه، ما تصمیم گرفتیم که قیمت اشتراک ایکس‌باکس لایو گلد را تغییر ندهیم.

ما تصمیم گرفتیم از این موقعیت به عنوان یک فرصت استفاده و ایکس‌باکس لایو را بهتر از گذشته کنیم. از این به بعد شما برای تجربه‌ی عناوین Free-to-Play نیازی به اشتراک ایکس‌باکس لایو گلد نخواهید داشت. ما به سختی کار می‌کنیم تا این تغییر را در ماه‌های پیش رو به ایکس‌باکس بیاوریم.  قیمت اشتراک یک ماهه ۹٫۹۹ دلار، اشتراک ۳ ماهه ۲۴٫۹۹ دلار، اشتراک ۶ ماهه ۳۹٫۹۹ دلار و اشتراک ۱۲ ماهه ۵۹٫۹۹ دلار  باقی خواهد ماند.

+46

برچسب‌ها:

نظر شما