شناسهٔ خبر: 45251401 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حزب‌الله عراق: انفجارهای بغداد با هدف ماندن نیروهای آمریکایی انجام شد

سخنگوی کتائب حزب‌الله عراق اعلام کرد هدف انفجارهای روز گذشته در بغداد تلاش برای نگه داشتن نیرو‌های آمریکا در عراق است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، محمد محیی، سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق درباره انفجا‌ر‌های تروریستی روز گذشته (پنجشنبه) در بغداد اعلام کرد: «در پس انفجار‌های روز گذشته توطئه‌ای مرتبط با محور شر آمریکایی-صهیونیستی-سعودی قرار دارد و هدف این محور حمایت از گروه‌های داعشی و تکفیری است.

سخنگوی کتائب حز‌ب‌الله گفت: انفجار‌های روز گذشته در راستای تلاش برای اجرای برنامه آمریکا در منطقه و در جهت تلاش برای نگه داشتن نیرو‌های تروریستی آمریکا در عراق و به بهانه‌های امنیتی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

محمد محیی «کشاندن نبرد به داخل خاک عراق را هدفی سعودی در راستای معامله قرن و به‌منظور سوق دادن این کشور به سمت عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی» دانست و هشدار داد: «ما در برابر مرحله‌ای جدید از تقابل قرار گرفته‌ایم که باید در برابر آن ایستادگی کرد. این نبرد به خانه همان کسی کشانده خواهد شد که آن را شعله‌رو ساخته است.»

سخنگوی حزب‌الله عراق گفت: «گروه‌هایی تکفیری وجود دارند که در پایگاه‌های آمریکا در سوریه، در مرز‌های عراق با سوریه یا در مرز‌های عراق و اردن آموزش داده می‌شوند.»

روز گذشته (پنجشنبه) وقوع دو انفجار انتحاری در مرکز بغداد، پایتخت عراق بیش از ۱۰۰ کشته و ۷۴ مجروح برجای گذاشت که موج محکومیت‌های داخلی، منطقه‌ای و بین المللی را به همراه داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما