شناسهٔ خبر: 45251278 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار خوزستان:

۷۰ روستای خوزستان برای بوم گردی در نظر گرفته شد

اهواز- استاندار خوزستان گفت: بر اساس برنامه ۷۰ روستا در این استان برای بوم گردی در نظر گرفته شد که امید می‌رود تا پایان دولت بیش از نیمی از آنها به بهره‌برداری برسند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان عصر امروز جمعه در حاشیه بازدید از روستای گردشگری طویبه از توابع شهرستان حمیدیه و آئین کلنگ زنی خانه بوم گردی این روستا، گفت: امروز دیداری با اهالی روستای گردشگری طویبه صورت گرفت و این روستا با همت مردم و مسئولان در حال تبدیل شدن به یک روستای گردشگری است.

وی افزود: بیش از ۱۵ نفر تقاضای خانه‌های بوم گردی را در این روستا داشتند که امروز اولین آن کلنگ زنی شد و ساخت سایر خانه‌ها هم در ادامه آغاز خواهد داشت.

شریعتی تأکید کرد: همه دستگاه‌ها از جمله صندوق کارآفرینی امید، اداره کار، بنیاد مسکن، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و اداره کل امور روستایی برای کمک به توسعه این روستا کمک کنند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: همچنین تسهیلات کم‌بهره با مبلغ ۲۰ میلیون تومان و ۵۰ میلیون تومان و سایر ارقام در اختیار اهالی قرار می‌گیرد و بنا شد اداره کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در این زمینه همکاری کنند و بنیاد مسکن نیز در طرح هادی این روستا بازنگری کند و آن را گسترش دهد.

وی بیان کرد: علاقه‌مندی و همت خوبی در این روستا است و با توجه به شرایط آن و نزدیکی به اهواز و فضای زیبایی که دارد، سرمایه‌گذاری خوبی در آن صورت گرفته و در حال انجام است و زمینه برای اینکه یک روستای بدون بیکار باشد، در آن فراهم است.

استاندار خوزستان اظهار کرد: تا امروز کارهای خوبی در این راستا انجام شده است و امید می‌رود که این اقدام‌ها ادامه داشته باشد و ما هم کمک و حمایت می‌کنیم تا در آینده نزدیک این روستا یک روستای نمونه و الگو برای سایر روستاها خواهد بود.

شریعتی عنوان کرد: در گذشته از روستای علوه شهرستان کارون بازدید شده است که در حال حاضر به شرایط بسیار خوبی رسید و بر اساس برنامه ۷۰ روستا در استان خوزستان برای بوم گردی در نظر گرفته شده است که امید می‌رود تا پایان دولت بیش از نیمی از آنها به بهره‌برداری برسند.

استاندار خوزستان گفت: حضور بانوان در این روستا بسیار امیدوارکننده بود و در بحث اشتغال و کمک به معیشت خانوار و تولید در این روستا بانوان بسیار سرزنده، خوش‌فکر، تحصیل‌کرده و فعال بودند که این امر نوید توسعه و رشد فزاینده‌ای را برای استان ما می‌دهد.

نظر شما