شناسهٔ خبر: 45251276 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار شیراز:

امیدواری مردم و رقابت سالم، مشارکت در انتخابات را رقم می‌زند

شیراز-ایرنا-فرماندار شهرستان شیراز گفت: مشارکت در امور سیاسی و انتخابات در گروی امیدواری مردم و وجود فضای رقابتی سالم و واقعی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دریافتی روز جمعه ایرنا، محمدرضا امیری در دیدار با رییس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت استان و دبیر سازمان دیده بان شفافیت و عدالت فارس، افزود: عملکرد دولت در برگزاری انتخابات در سال‌های اخیر از جمله انتخابات دوم اسفندماه ۹۸ با وجود حوادث و بحران های متعدد، خوب و مناسب بود.

وی، بر ایجاد فضای رقابتی سالم در انتخابات پیش رو نیز تاکید و بیان کرد: باید برای همه احزاب با سلایق مختلف تا مادامی که در چارچوب قانون حرکت می‌کنند، عرصه حضور فعال در جامعه فراهم شود.

امیری اظهار داشت: ما قرار نیست اصلح را انتخاب کنیم، بلکه نقش ما بررسی وضعیت داوطلبان و تطبیق آن با قانون و معرفی به مردم است و این مردم هستند که اصلح را انتخاب خواهند کرد.

فرماندار شهرستان شیراز همچنین با تاکید بر ضرورت ایجاد فضای با نشاط سیاسی، گفت: دولت با مجموعه دست‌اندرکاران انتخابات در حوزه اجرایی، نظارتی و امنیتی، سلامت و امنیت انتخابات را تضمین می‌کند، اما دغدغه مشارکت را داریم که این امر در گروی امیدواری مردم و رقابت سالم و واقعی است.

امیری، از سازمان دیده‌ بان شفافیت و عدالت نیز تقدیر کرد و افزود: این نشانه توسعه یافتگی و پیشرفت است که این سازمان، دغدغه حقوق داوطلبان را دارد و نگرانی آنان بابت عدم صلاحیت شان به خاطر گرایش سیاسی را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: بی‌شک ما نیز در حوزه اجرا، حقوق داوطلبان را همچون رای مردم، حق‌الناس می‌دانیم.

امیری، همچنین با استقبال از پیشنهاد سازمان دیده بان شفافیت و عدالت در زمینه مبارزه با فساد گفت: فساد، درخت تنومند نظام و انقلاب را خشک می‌کند و مبارزه با آن مهمترین مطالبه مردم و مسوولان ارشد نظام است و ما باید بتوانیم گلوگاه‌های فساد را شناسایی و آن را ریشه کن کنیم.

رییس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت استان فارس نیز در این دیدار به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پیرامون سیاست‌ها و برنامه‌های این نهاد در انتخابات ۱۴۰۰ پرداخت.

علی نجات، دبیر دیده بان شفافیت و عدالت استان فارس نیز به عنوان یک تشکل غیر سیاسی به بیان عملکرد این نهاد پرداخت و حمایت خود را از هر نوع برنامه مبتنی بر شفافیت و عدالت در حوزه‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان با محوریت فرمانداری شهرستان شیراز اعلام کرد.

نظر شما