شناسهٔ خبر: 45251268 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

بدون نیاز به آیلتس در کانادا تحصیل کنید

کانادا یک مقصد مهم تحصیلی برای دانشجویان خارجی محسوب می‌شود، تنها سالیانه هزاران دانشجوی جذب دانشگاه‌های این کشور می‌شوند تا بتوانند اقامت کانادا را دریافت کنند. در ادامه مقاله «۵ دلیل برتری دانشگاه‌های کانادا» را می‌خوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ کانادا یک مقصد مهم تحصیلی برای دانشجویان خارجی محسوب می‌شود، تنها سالیانه هزاران دانشجوی جذب دانشگاه‌های این کشور می‌شوند تا بتوانند اقامت کانادا را دریافت کنند.

چرا باید در کانادا تحصیل کنم؟

در ادامه مقاله ۵ دلیل برتری دانشگاه‌های کانادا را ذکر خواهیم کرد.


۱- کیفیت عالی آموزشی

دانشگاه‎های کانادا به دلیل کنترل کیفی بالا و نوآوری مستمر در شیوه‌های آموزشی هر ساله موفق به کسب برترین رتبه‌های دانشگاه‌ها در سطح جهان می‌شوند. آیا شما به دنبال یک برنامه آموزشی عملی هستید که شما را برای ورود به دنیای کسب و کار آماده کند و یا اینکه به دنبال یک برنامه مبتنی بر تحقیق به منظور تعمیق دانش خود هستید، در هر صورت شما می‌توانید در کانادا دانشگاه و شیوه آموزشی دلخواه خود را پیدا کنید.


۲- زندگی دانشگاهی

زیرساخت‌های عالی، رقابت با بهترین‌های جهان و زندگی با مجموعه‌های دانشجویی متفاوت از بیش صد کشور جهان، همه و همه باعث غنی و جذاب شدن زندگی دانشگاهی در کانادا می‌شوند. شما در کانادا علاوه بر تحصیل در یک محیط عالی با تمام فرهنگ‌های جهان در ارتباط خواهید بود.


۳- آموزش مقرون به صرفه

با وجود اینکه تحصیلات خارج از کشور همیشه گران بوده است، اما هزینه‌های تحصیل در کانادا همیشه به نسبت کمتر است، این به دلیل پایین بودن نرخ شهریه و پایین بودن نسبی هزینه‌های زندگی در این کشور است. به علاوه بورس‌های تحصیلی زیادی نیز در این کشور ارائه می‌شود که شما می‌توانید در صورت واجد شرایط بودن از آن‌ها بهره ببرید.
به عنوان مثال شهریه دوره کارشناسی ارشد سالیانه به طور متوسط ۱۶۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ دلار کانادا است و هزینه زندگی در کلان شهر‌های بزرگی مانند تورنتو سالیانه ۱۴۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ دلار کانادا می‌باشد.


۴- فرصت‌های کاری پس از اتمام تحصیل

در کانادا فرص‌های کاری برای فارغ‌التحصیلان بین‌المللی واجد شرایط وجود دارد. شما می‌توانید پس از فارغ‌التحصیلی با ارائه درخواست کار به صورت موقت در این کشور مشغول به کار شوید و پس از کسب تجربه کاری لازم و در صورت واجد شرایط بودن می‌توانید اقامت دائم این کشور را بگیرید.


۵- تجارب متنوع

کانادا کشور پهناوری است، دارای طبیعت بکر جنگلی، رودخانه‌های بسیار زیبا و کوه‌های سر به فلک کشیده است. در ضمن کانادا یک کشور چند فرهنگی است و حتی می‌توان گفت که دو زبانه است؛ در چندین منطقه این کشور علاوه بر زبان انگلیسی زبان فرانسوی نیز زبان اصلی محسوب می‌شود؛ بنابراین تمام چیز‌های مهیج مثل سفر و گشت و گذار، آشنایی با فرهنگ‌های مختلف، تا یادگیری یک زبان جدید در یک زندگی کانادایی برای شما مهیا است.
بیشتر بدانیم: مزایای تحصیل در مجارستان چیست؟


چگونه می‌توان بدون آیلتس در کانادا تحصیل کرد؟ آزمون انگلیسی Duolingo

چنانچه قصد دارید در سال ۲۰۲۱ در کانادا ادامه تحصیل بدهید، به احتمال زیاد برنامه‌ریزی شما هم مانند سایر دانشجویان دیگر جهان تحت تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا قرار گرفته است.
یکی از مهمترین مراحل پذیرش شما به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی گذراندن یک آزمون انگلیسی شناخته شده و مورد قبول است. آزمون ایلتس آزمونی جهانی است که در کانادا نیز مورد قبول می‌باشد.
اما به لطف آزمون انگلیسی Duolingo جای نگرانی نیست.
Duolingo به دلیل آموزش طیف وسیعی از زبان‌های خارجی مشهور است که اخیراً انگلیسی نیز به آن اضافه شده است. این آزمون نیز مانند سایر آزمون‌های زبان مهارت‌های شما را در ۴ بخش گوش دادن (Listening)، صحبت کردن (Speaking)، خواندن (Reading) و نوشتن (Writing) آزمایش می‌کند.


Duolingo چگونه به من کمک می‌کند؟

آزمون Duolingo در ابتدا فقط به عنوان مکمل آزمون‌های اصلی پذیرفته می‌شد. اما اکنون قبولی در آزمون Duolingo English شرط اصلی پذیرش دانشجویان بین‌المللی در چندین دانشگاه است.


در حین قرنطینه در خانه آزمون انگلیسی بدهید

یکی از بزرگترین مزیت‌های آزمون انگلیسی Duolingo در این است، که می‌توان به صورت غیرحضوری در آن شرکت کرد.
اکنون مراکز برگزاری آزمون ایلتس و سایر آزمون‌ها بسته شده‌اند؛ اما لزومی ندارد شما برای شرکت در آزمون Duolingo به یک مرکز آزمون بروید.

چگونه می‌توانم در خانه امتحان بدهم؟

مرحله اول: ثبت نام کنید.
یک حساب رایگان در سایت Duolingo English Test برای خود ایجاد کنید.
سپس شما به یک آزمون آزمایشی ۱۵ دقیقه‌ای دسترسی پیدا می‌کنید که می‌توانید هر چند بار که دوست داشتید در آن شرکت کنید.
وقتی آماده شدید هزینه را پرداخت کرده و قفل آزمون را باز کنید.
مرحله دوم: مطمئن شوید که تمام پیش‌شرط‌های لازم را دارید.
شما به موارد زیر نیاز دارید:
• اسناد هویتی مانند گذرنامه، گواهینامه رانندگی یا شناسه دولتی
• اتاقی آرام و کاملاً روشن
• یک رایانه متصل به اینترنت، یک مرورگر پشتیبانی شده، یک دوربین جلویی، بلندگو‌ها و میکروفن
• شما باید به تنهایی در اتاق بنشینید، شخص دیگری نباید در اتاق حضور داشته باشد.
مرحله سوم: هر زمانی خواستید در آزمون شرکت کنید.
شما بعد از پرداخت هزینه هر زمانی خواستید می‌توانید در آزمون شرکت کنید و نیازی به وقت و زمان مشخصی نیست.
بیشتر بخوانیم: چگونه ویزای جستجوی کار آلمان را اخذ کنیم؟
هم اکنون می‌توانید بدون نیاز به آیلتس در کانادا تحصیل کنید!

چگونه خودم را برای آزمون Duolingo آماده کنم؟

نیازی نیست برای آماده کردن خود برای شرکت در آزمون تا پایان قرنطینه صبر کنید.
شما فقط باید کار‌های زیر را انجام دهید:


۱- تمرین کنید!

شما می‌توانید چندین بار در آزمون رسمی شرکت کنید، هر بار سوالات متفاوت هستند و این به معنای یک تمرین مفید برای شماست.


۲- مهارت‌های لغات و گرامر خود را تقویت کنید.

این مهارت‌ها پایه ارتباط زبانی شما محسوب می‌شوند. مهارت‌های لغات به معنی آشنایی با مجموعه بزرگی از لغات، معنای آن‌ها و کاربرد مناسب آن‌ها است. مهارت‌های گرامر شامل استفاده صحیح از عناصر مختلف زبانی، نحوه به کار بردن علائم نگارشی، قوانین ساخت جمله و ... است. شما برای قبول شدن در این آزمون به این مهارت‌ها نیاز دارید.
• ما توصیه می‌کنیم مطالب و نوشته‌های ناشران مشهور مثل Time، The New Yorker و National Geographic را مطالعه کنید.
• شما می‌توانید برای تقویت مهارت‌های شنیداری خود به برنامه‌های تلویزیونی، رادیویی، سخنرانی‌های ضبط شده و پادکست‌ها به لهجه‌های آمریکایی و بریتانیایی گوش فرا دهید تا به لهجه‌ها و نحوه تلفظ کلمات عادت کنید.


۳- بازخورد دریافت کنید.

در آزمون‌های گفتاری و نوشتاری دریافت بازخورد بسیار مهم است. برای این کار شما می‌توانید برخی از موضوعات گفتاری و نوشتاری را یادداشت کرده و به تنهایی بر روی آن‌ها تمرین کنید. سپس نتایج کار خود را با یک معلم یا مربی در میان بگذارید تا با نقاط ضعف خود آشنا شده و درصدد رفع آن‌ها برآیید.


نتایج آزمون Duolingo در چه دانشگاه‌هایی پذیرفته می‌شوند؟

تعداد زیادی از دانشگاه‌های کانادا پذیرش مدرک Duolingo را شروع کرده‌اند، برخی از آن‌ها عبارتند از:
دانشگاه McGill
حداقل نمره آزمون قابل قبول در این دانشگاه درجه یک ۱۱۵ می‌باشد.
دانشگاه Thompson Rivers
این دانشگاه حداقل نمره ۱۱۰ را برای درخواست‌هایی در نظر گرفته است که تا ۳۱ دسامبر به این دانشگاه ارسال شده‌اند.
دانشگاه Alberta
این دانشگاه نمرات آزمون‌های برگزار شده پس از ۱ فوریه ۲۰۲۰ را برای ترم پاییز قبول می‌کند. حداقل نمره آزمون باید ۱۱۵ و نمره آزمون گفتاری (Speaking) باید ۱۲۵ باشد.
دانشگاه Manitoba
این دانشگاه حداقل نمره ۱۱۵ را برای ورودی‌های پاییز ۲۰۲۰ و زمستان ۲۰۲۱ در نظر گرفته است.
دانشگاه Memorial University of Newfoundland
در این دانشگاه حداقل نمره ۱۰۵ (برای برنامه‌هایی که نیاز به آیلتس ۶.۵ دارند) و حداقل نمره ۱۱۵ (برای برنامه‌هایی که نیاز به آیلتس ۷ دارند) در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

نظر شما