شناسهٔ خبر: 45251070 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۷۰ روستای بومگردی تا خرداد ۱۴۰۰ در استان خوزستان راه‌اندازی می‌شود

گروه استان‌ها- استاندار خوزستان گفت: برای توسعه اشتغال روستایی و گردشگری ۷۰ روستای نمونه بومگردی با ارائه تسهیلات مناسب تا خرداد ۱۴۰۰ در خوزستان راه‌اندازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان امروز در حاشیه بازدید از روستای گردشگری طویبه از توابع شهرستان حمیدیه و آیین کلنگ‌زنی خانه بومگردی این روستا اظهار داشت: این روستا با همت مردم و مسئولان در حال تبدیل شدن به یک روستای گردشگری است.

وی افزود: بیش از 15 نفر تقاضای خانه بوم‌گردی در این روستا داشتند که نخستین آن کلنگ‌زنی شد و ساخت سایر خانه‌ها هم در ادامه آغاز خواهد داشت.

شریعتی تاکید کرد: همه دستگاه‌ها از جمله صندوق کارآفرینی امید، اداره کار، بنیاد مسکن، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل امور روستایی برای کمک به توسعه این روستا کمک کنند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: همچنین تسهیلات کم بهره با مبلغ 20 میلیون تومان و 50 میلیون تومان و سایر ارقام در اختیار اهالی  قرار می‌گیرد و بنا شد اداره کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی همکاری کنند و بنیاد مسکن در طرح هادی این روستا بازنگری کند و آن را گسترش دهد. 

این مقام مسئول بیان کرد: خوشبختانه علاقه‌مندی و همت خوبی در این روستا است و با توجه به شرایط آن و نزدیکی به اهواز و فضای زیبایی که دارد خوشبختانه سرمایه‌گذاری خوبی در آن صورت گرفته و در حال انجام است و زمینه برای اینکه یک روستای بدون بیکار باشد در آن فراهم است.

شریعتی عنوان کرد: ما در گذشته از روستای علوه شهرستان کارون بازدید داشتیم که در حال حاضر به شرایط بسیار خوبی رسیده است و بر اساس برنامه 70 روستا برای بوم گردی در نظر گرفته ایم که امیدواریم تا پایان دولت بیش از نیمی از آنها به بهره‌برداری برسد.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: حضور بانوان در این روستا بسیار امیدوار کننده بود و در بحث اشتغال و کمک به معیشت خانوار و تولید در این روستا بانوان بسیار سرزنده، خوشفکر، تحصیلکرده و فعال بودند که جای امیدواری داشت و نوید توسعه و رشد فزاینده‌ای را برای استان ما می دهد.

انتهای پیام/341/ح

نظر شما