شناسهٔ خبر: 45249272 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه اردبیل:

بارانداز ریلی اردبیل با جمهوری آذربایجان موجب رونق اقتصادی می‌شود

اردبیل - ایرنا - امام جمعه اردبیل با اشاره به تصویب ایجاد بارانداز و اتصال ریلی ایران و جمهوری آذربایجان در پارس‌آباد مغان در اجلاس اخیر کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در تهران گفت: این مهم موجب تحول و رونق اقتصادی، منطقه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل اظهارکرد: خارج شدن استان از بن‌بست ریلی، اتصال به خط آهن آذربایجان و ورود به بازار کشورهای آسیای میانه و قفقاز و روسیه، ایجاد زمینه سرمایه‌گذاری بسیار بالا در مغان و اردبیل با توجه به وجود وسیله ارزان جهت صادرات کالا، تسهیل در صادرات محصولات بزرگترین گلخانه  کشور و تولیدات دیگر مناطق استان از جمله  فواید ایجاد این بارانداز است.

به گفته وی ، اجرای این طرح همچنین به توجیه‌دار شدن ایجاد مناطقه آزاد تجاری، صنعتی آزاد، توجیه‌دار شدن طرح راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد و فراهم شدن زمینه اشتغال بسیار خوب در منطقه شمال استان می‌انجامد.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: مسئولان استانی مصمم هستند مراحل تملک زمین و طراحی بارانداز را امسال به اتمام رسانده و احداث آن را در سال آینده به انجام برسانند.

خطیب جمعه اردبیل در ادامه با اشاره به تحولات اخیر آمریکا بیان کرد: واشنگتن این هفته، ماهیت دموکراسی خود را به تماشا گذاشت و فردی که با رای مردم انتخاب شده با ۳۵ هزار نیروی امنیتی به کاخ سفید آمد و جواب این سوال داده نشد که دموکراسی چه ربط و ارتباطی با قوه قهریه دارد.

وی ادامه‌داد: محافظ دموکراسی، خود دموکراسی است و احترام به رای مردم، بالاترین حفاظت و صیانت است اما در آمریکا معلوم شد که از دموکراسی آرمانی و از احترام به آن خبری نیست.

عاملی گفت: امپراتوری‌های بزرگ نوعا از شکست‌ها و ناکامی‌ها و سوء‌مدیریت‌های داخلی به نقطه فروپاشی می‌رسند و بایدن تلویحا اعلام کرد که نژادپرستی ترامپ انقسام و انشقاق بسیار سختی را در بین آمریکایی‌ها ایجاد کرده است.

وی افزود: سیره و سیاست‌های ترامپ در مواجهه با کشورهای دیگر عبرت و چراغ راه مناسبی برای "بایدن" است، چرا که سیره ترامپ نشان داد که شدیدترین فشار بر ایران نتیجه نمی‌دهد.

نظر شما