شناسهٔ خبر: 45249232 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جانشین فرمانده کل ارتش:

نزاجا در عرصه‌هاي پهپادي و موشکي به توانمندي قابل ملاحظه‌اي دست يافته است

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- جانشین فرمانده کل ارتش گفت: نیروی زمینی ارتش در عرصه‌های پهپادی و موشکی به توانمندی عملیاتی قابل ملاحظه‌ای دست یافته است.
به گزارش خبرگزاری آریا، امیر سرتیپ «محمدحسین دادرس» جانشین فرمانده کل ارتش درباره برگزاری «رزمایش اقتدار 99 نزاجا» افزود: نیروی زمینی، نیرویی پا در رکاب و در عرصه‌های مختلف رزمی توانمند و پیشرو است.
امیر دادرس با اشاره به نمایش قدرت و توانمندی نیروی زمینی ارتش در پاسخ‌گویی به تهدیدات، در رزمایش اقتدار 99، بر توان عملیاتی نزاجا در دستیابی به اهداف مد نظر تأکید کرد.
بنابر این گزارش رزمایش اقتدار 99 نیروی زمینی ارتش که به منظور ارزیابی تیپ‌های متحرک هجومی و واکنش سریع نزاجا به مدت 2 روز در سواحل مکران انجام گرفت با دست یابی به اهداف از پیش تعیین شده پایان یافت.
به گزارش روابط عمومی ارتش، رزمایش اقتدار 99 نیروی زمینی ارتش که به منظور ارزیابی عملکرد تیپ‌های متحرک هجومی و واکنش سریع نزاجا به مدت 2 روز در سواحل مکران انجام گرفت با دست یابی به اهداف از پیش تعیین شده و اجرای تاکتیک‌های نوین بومی روز چهارشنبه پایان یافت.
در این رزمایش که با حضور تیپ 55 هوابرد، تیپ 65 نیرو مخصوص، تیپ 223 واکنش سریع با پشتیبانی ترابری و رزمی نیروی هوایی و هوانیروز برگزار گردید؛ تاکتیک‌های نوین و خلاقانه بومی به منظور افزایش توان نفوذ و تهاجم گسترده یگان‌های واکنش سریع و متحرک هجومی، اجرا شد.
به گفته فرمانده نیروی زمینی ارتش پس از تغییرات عمده‌ای که در پی فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در ساختار یگان‌های نزاجا ایجاد شد، این رزمایش هدف‌محور برای نخستین بار در سطح نزاجا برگزار شد.
در این رزمایش قدرت تحرک و تیپ‌ها و لشکر‌های واکنش سریع و متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش ارزیابی شد.
عملیات متحرک هوایی، عملیات نفوذ در سطح و زیرسطح و حرکت به سوی اهداف دریایی دشمن و ثبت رکورد در سرعت عمل و پاسخگویی سریع و قاطع به تهدیدات از اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده در این رزمایش بود که هر یک با موفقیت به پایان رسید.

نظر شما