شناسهٔ خبر: 45249007 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ائمه جمعه سراسر کشور تأکید کردند: بازگشت به برجام از مسیر قانون میسر خواهد بود

صاحب‌خبر -

شفقنا- شفقنا- آیین نماز جمعه، سوم بهمن ماه، با رعایت مقررات و شیوه ‌نامه‌های بهداشتی در استان‌ها و شهرستان‌هایی که به تشخیص ستاد ملی کرونا مجاز اعلام شدند برپا شد و مشروح سخنان ائمه جمعه در شهرهای مختلف به شرح زیر است.

امام جمعه مشهد: هویت ما به رشد علمی وابسته است

امام جمعه مشهد: هویت ما به رشد علمی وابسته است امام جمعه مشهد: هویت ما به رشد علمی وابسته است امام جمعه مشهد گفت: هویت جامعه ما به پول ملی وابسته نیست بلکه به رشد و پشتکار علمی دانشمندان و نخبگان کشور وابسته است.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد افزود: یکی از آثار پربرکت این پشتکار در جامعه ولایی ما ساخت واکسن کرونا است.

وی ادامه داد: در ابتدای شیوع کرونا برخی کشورهای خارجی جلو ورود ماسک و کیت تشخیص کرونا را که ایران خریداری کرده بود گرفتند ولی اکنون ایران با کمک شرکت های دانش بنیان و جوانان نخیه خود به جایی رسیده است که کشور فرانسه از ما درخواست خرید کیت کرونا کرده است و همچنین امکان صدور ماسک مازاد خود را به کشورهای دیگر پیدا کرده ایم.

امام جمعه مشهد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر منع ورود واکسن کرونا از آمریکا گفت: در حالی که کرونا در آمریکا و انگلیس قتل عام به راه انداخته است، آنها به واکسن خودشان هم اطمینان ندارند تا به مردم کشورشان تزریق کنند.

وی افزود: اگر واکسن آنها مفید بود اجازه اینکه ما بتوانیم از آن استفاده کنیم به ما نمی دادند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: کاهش ارزش پول ملی به شرایط اقتصادی وابسته است و این کاهش نتوانسته به غیرت، هویت و جامعه ولایی ما ضربه وارد کند.

وی گفت: استکبار جهانی و استعمارگران سعی کردند بر هویت و غیرت ایران ولایی تسلط پیدا کنند تا ما را به استعمار خود درآورند ولی به خاطر حضور نخبگان دانشمند ما نتوانستند به خواسته خود دست پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: واکسن ایرانی کرونا ابتدا به فرزند رییس بنیاد برکت تزریق شد که این نشان از اعتقاد به سلامت و کارایی آن دارد و این بنیاد در ۲ مرحله تزریق واکسن توانسته است سربلند شود بگونه‌ای که هشت برابر آنتی بادی در بدن این افراد ایجاد کرده است.

وی همچنین با اشاره به ایام فاطمیه ادامه داد: یاد مظلومیت حضرت زهرا (س) در جامعه ما توانسته است بر غیرت و هویت شناسی جامعه ولایی ایران تاثیرگذار باشد و امتیاز جامعه ما در برابر سایر جوامع همین مورد می‌باشد و ولایت پذیری، ضامن تعالی، تکامل و پیشرفت ایران در جهان شده است.

امام جمعه بوشهر:  کشورهای اسلامی برای مقابله با تحریم حرم امام رضا (ع) مجمع تشکیل دهند

کشورهای اسلامی برای مقابله با تحریم حرم امام رضا (ع) مجمع تشکیل دهند کشورهای اسلامی برای مقابله با تحریم حرم امام رضا (ع) مجمع تشکیل دهند

امام جمعه بوشهر گفت: کشورهای اسلامی و بویژه کشورهای ارادتمند به ساحت مقدس رضوی برای مقابله با تحریم حرم ثامن الحجج از سوی آمریکا مجمع تشکیل دهند.

 آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: آمریکا ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد امام رضا (ع) را تحریم کرده‌است زیرا حرم رضوی نماد قدرت معنوی ایران است و مانند ستاد اجرایی فرمان امام تنها کار فرهنگی و خدمت به فقرا انجام می‌دهد به همین دلیل با این تحریم‌ها، سکوت در برابر آنها جایز نیست.
صفایی بوشهری ادامه داد: آمریکا که همواره دعای دموکراسی و آزادی را فریاد می‌زند در جریان انتخابات اخیرشان برباد رفت ‌و دموکراسی آنها نیز یک استبداد در قالب و ظاهری دموکراسی‌نما است.

امام جمعه بوشهر همچنین با محکوم کردن حادثه تروریستی اخیر بغداد اظهار داشت: این حادثه که منجر به شهادت شماری از مسلمانان شد نشان می‌دهد ریشه آمریکا، وهابیت و داعشی‌ها هنوز در منطقه وجود دارد.
وی عنوان کرد: گروه‌های تکفیری به  سرکردگی آمریکا اکنون که منطقه را خالی از سردار سلیمانی و حشدالشعبی می‌بینند اقدام به این حوادث تروریستی می‌کنند که کشورهای خط مقاومت باید در برابر این نوع حوادث بسیار هوشیار تر از گذاشته باشند.
وی در باره وضعیت شیوع ویروس کروناگفت:  عادی انگاری در این زمینه بدون شک باعث می‌شود تا تلاش‌های چند ماهه کادر درمان و مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از بین برود و بیماری کووید ۱۹ با شدت بیشتری برگردد که مردم و مسئولان  و بویژه آموزش و پرورش مدیریت لازم را داشته  تصمیم لحاظ شده مبنی بر اختیاری بودن حضور دانش‌آموزان در مدرسه قابل قدردانی است.
خطیب نماز جمعه بوشهر همچنین با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های بهداشتی در استان بوشهر اظهار داشت: توسعه بیمارستان نیاز جدی این استان است و در این ارتباط باید پزشکان متخصص و تجهیزات فوق العاده مورد نیاز مردم تامین شود.
وی همچنین با تأاکید بر ضرورت پیشگیری از حوادث غیرمترقبه مانند سیل اظهار داشت: بسیاری از خسارت‌های ناشی از حوادث غیر مترقبه قابل پیشگیری است که در این زمینه باید برنامه‌ریزان و تصمیم سازان مدیریت لازم را داشته باشند.
صفایی بوشهری یادآور شد: برآورد خسارت سیل اخیر در استان بوشهر ۲۸۰ میلیارد تومان است که در صورتی که یک چهارم آنها صرف کارهای پیشگیرانه شده بود خسارت ناشی از آن بسیار کاهش پیدا می‌کرد.
صفایی بوشهری همچنین با تاکید بر ضرورت پیوست فرهنگی و اجتماعی در صنایع استان بوشهر عنوان کرد: صنایع باید پیوست فرهنگی داشته باشند و همچنین خدمات اجتماعی را به مردم استان و بویژه مناطق پیرامونی ارائه کنند.

وی ادامه داد: در صورتی که صنایع قادر به تحقق این موضوع نیستند نیز باید علت آن را مشخص کنند تا مردم استان یک بار برای همیشه به صورت قانونی قانع شوند.
صفایی بوشهری همچنین به ضرورت اجرا مصوبه  اشتغال ۵۰ درصدی نیروهای بومی در صنایع جنوب استان بوشهر تاکید کرد.

امام جمعه نیر: واکسن ایرانی اقتدار علمی کشور را ثابت کرد

امام جمعه نیر: واکسن ایرانی اقتدار علمی کشور را ثابت کرد امام جمعه نیر: واکسن ایرانی اقتدار علمی کشور را ثابت کرد

امام جمعه نیر گفت: تولید و تزریق واکسن تولید داخلی کرونا ، اقتدار علمی ایران اسلامی در این شرایط سخت تحریم را ثابت کرد.

 حجت‌الاسلام آیت نعمتی در خطبه‌های نماز جمعه نیر اظهارکرد: قطعا مراکز پژوهشی در ایران اسلامی و کشورهای مختلف دنبال تولید واکسن هستند.

وی افزود: بفرموده رهبر معظم انقلاب به واکسن آمریکا و انگلیس اعتماد نیست ، دشمن در دشمنی خودش کم نمی‌گذارد و امروز هم واکسن تولید ایرانی را تحریم کرده است که باید توجه کنیم اندیشه‌های باطل اثر سوء نگذارد.

وی به رزمایش‌های اخیر سپاه و ارتش در کشور اشاره کرد و گفت: این رزمایش‌ها بسیار مهم و راهبردی هستند و پیام این را نشان داد که امنیت کشورمان قابل معامله نیست.

او همچنین با گرامیداشت شهادت سربازان نیروی انتظامی که در دی ماه امسال برای تامین امنیت و نظم کشورمان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، افزود: سربازان نیروی انتظامی در دشواری‌ها و سختی‌ها برای تامین نظم و امنیت کشور تلاش می‌کنند و ما قدردان زحمات آنها هستیم.

خطیب جمعه نیر همچنین بر لزوم برگزاری انتخابات پرشور تاکید کرد و گفت: تبلیغات زودهنگام برای جامعه آسیب است و مردم باید آگاهانه در انتخابات حضور داشته باشند و فردی اصلح را انتخاب کنند.

شهرستان نیر در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی اردبیل قرار دارد.

خطیب جمعه دزفول: قدرت موشکی ایران متوقف نخواهد شد

خطیب جمعه دزفول: قدرت موشکی ایران متوقف نخواهد شد خطیب جمعه دزفول: قدرت موشکی ایران متوقف نخواهد شد امام جمعه موقت دزفول با اشاره به رزمایش اخیر نیروهای مسلح گفت: قدرت موشکی کشورمان همواره رو به جلو است و توقفی در آن ایجاد نخواهد شد.

حجت الاسلام مرتضی بیگدلی در خطبه های این هفته نماز جمعه دزفول افزود: رزمایش نیروهای مسلح  سپاهی و ارتشی که دیماه برگزار شد گوشه ای از قدرت ما را به رخ جهانیان نشان داد .
وی افزود: این رزمایش نشان داد حربه تحریم کهنه و بی ارزش است و در مقابل ذهن خلاق جوانان و کارشناسان کشورمان همیشه ناکارآمد است.
حجت الاسلام بیگدلی افزود: برگزاری چنین رزمایشی  بستر امنیت و توسعه اقتصادی پایدار را فراهم می کند.
وی در خصوص واکسن کرونا گفت: مقام معظم رهبری در بهترین زمان ممکن اعلام کرد زمانی که دانشمندان کشورمان واکسن کرونا تولید کردند نباید از دو کشور آمریکا و انگلستان  واکسن وارد شود ضمن اینکه به فرانسه نیز خوشبین نیستیم .
وی اضافه کرد: دشمن از هر جنایتی استفاده کرد تا به ملت ایران ضربه بزند که نمونه بارز آن هشت سال دفاع مقدس بود، اکنون نیز به فکر سلامت مردم ما نیستند.
حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه دشمن از هر فرصتی برای تضعیف نظام و مقام معظم رهبری استفاده می کند گفت: شایسته نیست آزمایشگاه کشورهای بیگانه برای واکسن کرونا باشیم چرا که هیچ تعهدی برای این واکسن نداده اند .
امام جمعه موقت دزفول هفته مقابله با سرطان را نیز گرامیداشت و از خدمات مرکز درمان سرطانی امام حسن(ع) دزفول که پیشرفته ترین امکانات و تجهیزات و خدمات را به صورت رایگان ارائه کرده قدردانی کرد .
امام جمعه موقت دزفول همچنین  ۱۳ جمادی الثانی سالروز درگذشت ام البنین و روز تکریم مادران و همسران شهدا را گرامیداشت و گفت: عشق با ولایت با  جسم و جان ام البنین عجین شده بود .
وی افزود: ام البنین سخنوری توانا بود که فرزندی چون حضرت ابوالفضل (ع) تربیت کرد .

امام جمعه خرم‌آباد: قلب سرزمین اشغالی در تیررس فرزندان نظام مقدس جمهوری اسلامی است

قلب سرزمین اشغالی در تیررس فرزندان نظام مقدس جمهوری اسلامی است قلب سرزمین اشغالی در تیررس فرزندان نظام مقدس جمهوری اسلامی است نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: رزمایش هفته گذشته سپاه و ارتش جمهوری اسلامی اثبات کرد که قلب سرزمین اشغالی در تیررس فرزندان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد شاهرخی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلی الغدیر با اشاره به برگزاری رزمایش ارتش و سپاه بیان کرد: بخشی از این رزمایش بصورت پهبادی و بزرگترین رزمایش در غرب آسیا بود و از یک پایگاه موشکی نیروی دریایی سپاه رونمایی شد.

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: رزمایش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در سواحل مکرون و اقیانوس هند بود و این رزمایش بیانگر این بود که قلب سرزمین اشغالی در تیررس فرزندان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی عنوان کرد:چنانچه دشمنان از سرجهالت نظر سوء به جمهوری اسلامی داشته باشند دهها موشک بر سرآنان خالی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: روسای جمهوری آمریکا یکی پس از دیگری با کارنامه سیاه و مملو از جرم و جنایت به تاریخ پیوستند و آنچه که سرافراز باقی ماند مقاومت اسلامی ، نام شهدا و راه امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به روز هشتم بهمن ماه جاری و سالروز وفات حضرت ام البنین (س)بیان کرد: بانوان ایران اسلامی نشان دادند که در روزهای سخت و دشوار راه حضرت زینب کبری (س) و ام البنین را انتخاب کرده اند و انتظار می رود در روز هشتم بهمن سازمان های دولتی و نهادهای مردمی وموسسات فرهنگی استان تکریم از مادران و همسران شهدا و جانبازان را با برنامه ریزی دقیق فراهم کنند.

امام جمعه خرم آباد بیان کرد: در سفر معاون ریاست جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به استان در خصوص اشتغال و مسکن خانواده های شهدا و جانبازان تفاهم نامه ای منعقد شد و فعلا در استان در این راستا اقدامی نشده است که رسانه ها باید این قسمت را انعکاس دهند.

وی بر ضرورت اجرایی شدن این موارد تاکید کرد و عنوان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید پیگیری عملیاتی شدن این تفاهم نامه ها را داشته باشند.

وی در فراز دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه بیان کرد: مسولان استان در هفته گذشته با معاون ریاست جمهوری دیدار داشتند و تمام مطالبات مردم استان در این جلسه بیان شدو به ویژه بر بحث تخصیص آب و تکمیل سدها تاکید شد.

وی ادامه داد: سال جهش تولید در حال اتمام است و بایدمشکلات و گره های  کارخانه ها و وضعیت صنعت استان برطرف شود و برای جوانان جویای کار استان اشتغالزایی شود.

امام جمعه مشگین‌شهر: اقتدار ایران اسلامی روز به روز بیشتر می‌شود

امام جمعه مشگین‌شهر: اقتدار ایران اسلامی روز به روز بیشتر می‌شود امام جمعه مشگین‌شهر: اقتدار ایران اسلامی روز به روز بیشتر می‌شود امام جمعه مشگین‌شهر گفت: اقتدار ایران اسلامی در سایه استقلال و توانمندی‌های مختلف کشور هر روز بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشگین‌شهر با اشاره به چالش‌های پیش روی دولت جدید آمریکا از جمله دوقطبی شدن این کشور و مشکلات پسا انتخابات اظهارکرد: قدرت موشکی ایران به هیچ وجه در قالب برجام‌های احتمالی ۲ و ۳ قابل مذاکره نخواهد بود.

وی رزمایش اخیر موشکی کشورمان را موجب یاس و ناامیدی دشمنان و اطمینان خاطر بیشتر دوستان بیان کرد.

وی اضافه کرد: در این رزمایش علاوه بر به نمایش گذاشته شدن اقتدار ایران اسلامی ابتکار جوانان ، دانش بومی و وحدت بین ارتش و سپاه به نمایش درآمد.

وی افزود: این رزمایش ثابت کرد قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح بویژه در بخش موشکی رو به جلو می‌باشد.

خطیب جمعه مشگین‌شهر تشریح کرد: هرچند امپراطوری رسانه‌ای غرب و برخی از مزدوران خارجی سعی در سمپاشی این رزمایش بزرگ داشتند اما بار دیگر قدرت ایران به جهانیان ثابت شد.

او در ادامه با تشریح خصوصیات جامعه آرمانی اسلامی گفت: بدلیل شیوع ویروس کرونا سفره‌های مردم کوچک‌تر از قبل  شده و اکنون وظیفه توانگران دستگیری از نیازمندان است.

گرامیداشت سالرورز رحلت حضرت ام‌البنین (س) روز تکریم مادران شهدا از دیگر سخنان امام جمعه مشگین‌شهر بود.

مشگین‌شهر در شمال غربی اردبیل قرار دارد.

امام جمعه یزد: رزمایش نیروهای مسلح توطئه دشمنان را خنثی کرد

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه مرکز استان یزد گفت: برگزاری رزمایش نظامی اخیر در خلیج فارس موجب خنثی شدن توطئه دشمنان علیه نظام و انقلاب اسلامی شد.

 آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد با قدردانی از نیروهای بسیج و ارتش در برگزاری این رزمایش به اهمیت تکیه به نیروهای نظامی و انتظامی در برابر استکبارجهانی اشاره کرد و افزود: این حرکت نظامی و انقلابی بسیار ضروری بود و موجب خوشحالی مردم و ناراحتی دشمنان شد.

وی ادامه داد: باید برای مقابله با توطئه‌های فرهنگی و نظامی و در عرصه اقتصادی ، تحریم‌ها و تهدیدها نیز قوی بود اگر در برابر آنها از خود کُرنش نشان دهیم آنها اهداف شوم خود را در منطقه و علیه کشور ما انجام می دهند بنابراین باید این رزمایش‌ها ادامه یابد.

خطیب جمعه یزد در بخشی  از خطبه های نماز به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص هوشیاری در برابر توطئه های استکبارجهانی در عرصه فرهنگی و رسانه‌ای اشاره کرد و یادآور شد: وطیفه مردم و مسوولان است که گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشند و وظایف خود را در قوی‌ شدن کشور در بخش‌های مختلف علمی و فرهنگی انجام دهند.

ناصری یزدی به نتایج انتخابات اخیر آمریکا اشاره کرد و یادآور شد: هیچ فرقی بین رییسان جمهوری آمریکا که عمدتا از ۲ حزب دموکرات و جمهوریخواه هستند وجود ندارد، آنها فقط به دنبال اهداف شوم خود و حفظ منافع رژیم صهیونیستی و حامیان خود در دنیا و منطقه هستند باید روز به روز بر قدرت و آمادگی دفاعی و نظامی خود بیفزاییم .

رییس شورای فرهنگ عمومی استان یزد در ادامه به اهمیت همکاری مردم با مسوولان در پیشگیری از ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: برای غلبه بر بیماری کووید ۱۹ باید مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را دقیقا طبق مقررات ابلاغی رعایت کنند تا به یاری خدا بتوان در پیشگیری اقدام لازم را انجام داد که این موضوع مهمی است .

امام جمعه یزد به ذکر خاطره خود در خصوص امام راحل (ره) و ارتباط با آن حضرت و  حوادث پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ اشاره کرد و رمز و راز عزت و اقتدار نظام و کشور را قوی بودن و مقاومت ذکر کرد که باید این روحیه دینی و انقلابی در جامعه همواره حفظ شود.

امام جمعه گرگان: رزمایش ارتش و سپاه جایگاه برتر نظامی ایران را ثابت کرد

رزمایش ارتش و سپاه جایگاه برتر نظامی ایران را ثابت کرد رزمایش ارتش و سپاه جایگاه برتر نظامی ایران را ثابت کرد

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: رزمایش اخیر ارتش و سپاه علاوه بر نمایش پیشرفت‌های دفاعی، جایگاه ایران را در جمع برترین کشورهای نظامی دنیا ثابت کرد.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه امروز گرگان همچنین با اشاره به رونمایی سپاه از شهر موشکی در حاشیه خلیج فارس اظهار داشت: که بر اساس اظهارات مسوولان نظامی و دفاعی کشور، رژیم غاصب اسرائیل زیر بُرد موشکی ایران قرار دارد.

وی بهره برداری از ناو مکران را دیگر پیشرفت‌های مهم حوزه دفاعی ایران برشمرد و گفت: این دستاوردها ذخیره بزرگ دفاعی ایران بوده و فقط در راستای دفاع از کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیت الله نورمفیدی همچنین از تلاش ارتش، سپاه ، دولت و نیز دستگاه قضایی در مبارزه با فساد قدردانی کرد و گفت: در کنار قدردانی از کسانی که برای پیشرفت کشور تلاش می کنند، مسوولان باید از نقد منصفانه استقبال کنند.

امام جمعه گرگان در ادامه از مسوولان خواست برای حل مشکلات اقتصادی مردم بیش از گذشته تلاش کنند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری به افول آمریکا اشاره کرد و افزود: این کشور به وضع شکننده افتاده و امیدواریم که این رژیم که دنیا را تحت سلطه خود در آورده بود، هرچه زودتر نابود شود.

خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی

امامان جمعه خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه، اصلاح نظام بانکی، منع ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی و خروج آمریکا از منطقه را مورد تاکید قرار دادند.

 امام جمعه سبزوار با اشاره به ساختار پیچیده نظام بانکی گفت: بانک ها به مانعی برای جهش تولید و پیشرفت اقتصادی تبدیل شده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه‌های نماز جمعه سبزوار افزود: در نظام اقتصادی اسلام، سرمایه بانک‌ها باید در مسیر توسعه اقتصادی به کار گرفته شود اما امروز بانک‌ها به مانعی در مسیر توسعه تبدیل شده‌اند.

وی ادامه داد: کارخانه‌های بسیار به علت بدهی به بانک‌ها و عدم توان پرداخت سودهای هنگفت تعطیل شده یا به مرز ورشکستگی رسیده‌اند.

امام جمعه سبزوار گفت: طرح اصلاح نظام بانکی یکی از وعده‌های دولت تدبیر و امید بود که تاکنون محق نشده لذا از مجلس و دولت انتظار می رود طرح نظام بانکی مطابق با شریعت اسلام را محقق کنند تا با کاهش سود بانکی سرمایه‌ها تبدیل به محرک اقتصادی شود.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در باره منع ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی افزود: این ۲ کشور دشمن جمهوری اسلامی هستند و در شرایط تحریم، داروهای بیماران خاص را به ما ندادند حال چگونه اصرار دارند واکس کرونا را که کادر درمان خود آنها استفاده نکرده اند وارد کنیم.

گناباد- امام جمعه گناباد گفت: مسوولان در کنار برنامه ریزی برای خنثی سازی تحریمها با اقدام جهادی برای رفع مشکلات کشور از جمله در بخش  اقتصادی و معیشتی بکوشند.

حجت الاسلام  حسن صادقی نسب در خطبه های نماز جمعه گناباد افزود: مسوولان با اصلاح بانکها و بودجه و جهت دهی آنها در راه تولید و حمایت از تولید کنندگان، ایجاد و توسعه  سرمایه  گذاری مولد و پویا را اولویت فعالیتهای خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد اقتصاد کشور وابسته به نفت است ادامه داد: منشاء ۲۰ درصد مشکلات  کشور، تحریمها است و ۸۰ درصد ناشی از سوء مدیریتها می‌باشد لذا مسوولان باید با تقویت تولید داخلی با سوء استفاده کنندگان در بخشهای مختلف برخورد  کنند.

امام جمعه گناباد گفت: ترامپ از مصادیق افراد ظالم در جهان بود که  با قساوت و جنایتهای بسیار تلاش کرد برای مرحله دوم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز رای بیاورد و در این راه از هیچ کوششی برای  حمایت از  صهیونیستها، جنایت علیه مردم فلسطین و افزایش تحریمها علیه ایران دریغ  نکرد و بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کرد و سردار دلها، شهید سلیمانی را به شهادت رساند ولی با وجود این تلاشها با ذلت و خواری و حسرت کاخ سفید را ترک کرد.

وی با بیان اینکه هیچ یک از سران آمریکا قابل اعتماد نیستند افزود: بایدن در راستای سیاستهای راهبردی سایر روسای جمهوری این کشور و به نفع مستکبران حرکت می کند.

حجت الاسلام  صادقی نسب ادامه داد: افرادی که به آمریکا به عنوان کعبه آمال خود نگاه  می کنند باید بدانند که  در این کشور و سران آن چیزی به نام انسانیت و اخلاق وجود ندارد.

فریمان-  امام جمعه فریمان هم با اشاره به انفجارهای اخیر در بغداد گفت: این وقایع در ادامه کاری است که آمریکا از چند هفته پیش آغاز کرده و صدها زندانی داعشی را به منطقه ای در مرز عراق و سوریه برده و آنها را مسلح کرده است.

حجت الاسلام سید مهدی معلمی افزود: تنها راه خلاص شدن مردم عراق از فتنه ها، ترورها، انفجارها و همه مصائبی که بر سرشان آمده، خروج آمریکا از منطقه است.

وی ادامه داد: به برکت خون شهید سلیمانی و همه شهدای مظلوم مدافع حرم، در آینده نه چندان دور شاهد خروج نظامیان آمریکا از منطقه خواهیم بود و بار دیگر توطئه استکبار جهانی با شکست مواجه خواهد شد و سیلی محکمتری از جوانان با غیرت مسلمان خواهد خورد.

امام جمعه فریمان با اشاره به روی کار آمدن رییس جمهوری جدید در آمریکا گفت: ترامپ بارها تلاش کرد با فریب برخی عناصر داخلی، کودتای مخملی در ایران راه بیاندازد ولی با روشنگری رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم شریف ایران راه به جایی نبرد.

وی افزود: او در آخرین اقدام خود هم سیاست فشار حداکثری را اجرا کرد و با تحریم اقتصادی خواست ایران را پای میز مذاکره بکشاند اما بازهم ناکام ماند.

حجت الاسلام معلمی با بیان اینکه همه این پیروزی های جبهه مقاومت و شکست های پی در پی آمریکا مرهون رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب است ادامه داد: ملت ایران قدردان نعمت ولایت و وجود شریف معظم له هستند.

امام جمعه گنبد: رزمایش‌های نظامی ایران جنبه باز دارندگی دارد

امام جمعه گنبد: رزمایش‌های نظامی ایران جنبه باز دارندگی دارد امام جمعه گنبد: رزمایش‌های نظامی ایران جنبه باز دارندگی دارد امام جمعه گنبدکاووس گفت که رزمایش‌های اخیر موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی علاوه بر این‌که بار دیگر عظمت و قدرت نظامی ایران را به نمایش گذاشت، جنبه بازدارندگی در برابر دشمنان نیز دارد.

حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نمازجمعه گنبدکاووس اظهار داشت: پهپادهای ساخته شده توسط متخصصان ایرانی که بدون داشتن سرنشین قابلیت نقطه زنی دقیق با شعاع تقریبی ۱۰ متر را دارد، مایه افتخار نیروی‌های مسلح ما است.

وی همچنین کنار رفتن ترامپ رییس جمهوری قبلی آمریکا را اخبار مهم دنیا دانست و گفت: بدون شک همه مومنان از رفتن این انسان پلید که دستور شهادت سردار بزرگ سپاه اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی را صادر کرد، از صحنه قدرت کنار رفت، خوشحال شدند.

حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: پوشالی بودن شعار دموکراسی مورد ادعای مقامات آمریکایی نیز با نحوه عملکرد آنان در جریان وقایع اخیر انتخابات این کشور ثابت شد و دوران محوریت این کشور به عنوان بزرگترین قدرت جهان به پایان رسیده و آینده‌ای درخشان برای آن قابل تصور نیست.

وی تصریح کرد: آمریکا در دوران ترامپ و پس از خروج از برجام بیش از ۷۵۰ مورد تحریم علیه ایران وضع کرد و خسارت های مادی و معنوی زیادی به کشور و ملت ما وارد کرد.

امام جمعه گنبدکاووس همچنین با محکوم کردن عملیات انتحاری روز گذشته در بغداد، گفت: در این اقدام غیرانسانی که بین دست فروشان بازار مرکزی بغداد انجام شد، تعداد زیادی انسان بی‌گناه به شهادت رسیدند و یا مجروح شدند.

نماینده ولی فقیه دراستان:  سیاستگذاران نگاه ویژه به توسعه سواحل هرمزگان داشته باشند

 سیاستگذاران نگاه ویژه به توسعه سواحل هرمزگان داشته باشند  سیاستگذاران نگاه ویژه به توسعه سواحل هرمزگان داشته باشند

 نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: سیاستمداران وسیاستگذاران کشور نگاه ویژه به توسعه سواحل و بنادر این استان داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس اظهار داشت: در همین زمینه صنایعی که به آب نیاز دارند باید در کنار سواحل شکل گیرند و توسعه به  سمت مناطق ساحلی کشیده شود.

وی ادامه داد: همه تخم مرغ‌ها را نباید در سبد بندر شهید رجایی گذاشت و تعدد و توسعه بنادر به لحاظ پدافند غیر عامل مفید است چرا که آبادانی و بهبود معیشت را برای ساحل نشینان و همه مردم کشور فراهم می‌کند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان خاطر نشان کرد: این استان با یکهزارو۲۰۰ کیلومتر ساحل ظرفیت بالایی برای راه اندازی و توسعه بنادر و دسترسی به آب‌های آزاد دسترسی دارد ، می‌توان از اینجا به جهان متصل شد البته درهمین زمینه کارهای خوبی در حال انجام است که اگر روند توسعه تسریع و به ثمر برسد آثار مفیدی برجای می‌گذارد.

جاده میناب به هشت بندی و سیاهو به احمدی ۲ زخم کهنه هرمزگان هستند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به محدودیت منابع استانی و محلی بایستی برای کمبود این منابع بویژه دربخش راههای روستایی که هم اکنون ۴۰درصد آنها خاکی است تلاش مضاعفی از مسوولان ونمایندگان شود.

عبادی زاده ابراز داشت:هم اکنون ۲ راه روستایی میناب به هشتبندی و سیاهو به احمدی به عنوان زخم های کهنه در زمینه راه روستایی بوده  که در اولویت ساخت وتکمیل قرار گیرد.

وی یاد آور شد: در راستای ارتقای دهستانها به بخش بایستی در زمینه تامین اعتبارات هم تلاش صورت گیرد که مشکلات زیر ساختی انها ازجمله راه هم رفع شود.

امام جمعه شهرکرد: مردم مهمترین پشتوانه کشور هستند

امام جمعه شهرکرد: مردم مهمترین پشتوانه کشور هستند امام جمعه شهرکرد: مردم مهمترین پشتوانه کشور هستند

 نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اتکای به مردم در کشور گفت: در طول بیش از ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی با اتکاء به مردم فتنه‌های متعددی خنثی شده است.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد، ایستادگی مردم آمل در۶ بهمن ۱۳۶۰ در برابر عوامل ضدانقلاب را از نمونه‌های پشتوانه مردمی انقلاب اسلامی دانست و افزود: در این واقعه، ضدانقلاب قصد تصرف شهر آمل و پیاده‌سازی اهداف شیطانی خود را داشت اما مردم، شهر را به شهر هزار سنگر تبدیل کردند و توانستند این فتنه را به خوبی خنثی کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی متعلق به مردم کشور است، تصریح کرد: اینکه به طور مداوم و مستمر گفته می‌شود که به مردم و توانمندی‌های درونی اتکا شود به سبب این است که پشتوانه مردمی بزرگترین قدرت کشور است و در طول بیش از ۴۰ سال انقلاب اسلامی خود را به خوبی نشان داده است.

امام جمعه شهرکرد در ادامه بر بهبود وضع معیشتی مردم و ساماندهی بازار سرمایه و جبران خسارت‌های وارده بر مردم تاکید کرد و گفت: باید قدر مردمی که فتنه‌های بسیاری را در این کشور خنثی کرده‌اند و در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب و شهدا محکم ایستاده‌اند بیش از پیش دانسته شود و به وضعیت معیشتی آنها رسیدگی شود.

نکونام افزود: امروز بسیاری از مردم کشور، سرمایه‌های خود را در بورس از دست داده‌اند در حالی که پیش از این تشویق به سرمایه‌گذاری در بورس می‌شدند و مسئولان عنوان می‌کردند بازار سرمایه محل مورد اعتمادی برای سرمایه‌گذاری است از همین رو دولت، مجلس و قوه قضاییه برای ساماندهی بازار سرمایه باید اهتمام جدی به کار گیرند.

وی به رویدادهای سیاسی کشور آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: رییس جمهوری جدید با رییس جمهوری قبلی این کشور تفاوتی ندارد و هر ۲ یک راه را ادامه می دهند و دشمن سرسخت اسلام هستند و علیه انقلاب اسلامی کار می‌کنند.

امام جمعه شهرکرد در بخش دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س)، بصیرت را از مهمترین ویژگی‌های این بانوی گرامی اسلام دانست و اظهار داشت: حضرت ام‌البنین(س) زمانی که وارد خانه حضرت علی(ع) شد جز کنیزی و خدمتگزاری ادعایی نداشت و به واسطه خدماتی که به اسلام عرضه داشت این روز با عنوان روز تکریم مادران و همسران شهید نامگذاری شده است.

خطیب جمعه قم: بازگشت به برجام از مسیر قانون میسر خواهد بود

 خطیب جمعه قم گفت: بازگشت به برجام فقط از مسیر تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و قانون میسر خواهد بود.

آیت الله علیرضا اعرافی درخطبه های نماز جمعه شهر مقدس قم افزود: آمریکایی‌ها باید با لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، قدم اول را بردارند و جمهوری اسلامی ایران نیز در همان قالب راه را ادامه خواهد داد و بنابر توصیه های رهبر معظم انقلاب ارتباط با دنیا را اجرا خواهد کرد.

وی اظهار داشت: ما نمی‌توانیم با دولت عهدشکن آمریکا وارد مذاکره شویم و آنها فقط می‌توانند به گروه ۱+۵ بازگردند.

وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران یک هجوم بی‌سابقه را کنار زده و مسیر ایستادگی و مقاومت در برابر مستکبران غربی را ادامه خواهد داد، اظهار داشت: همه گروههای آمریکایی آزمون پس داده‌اند و مسئولان کشورمان باید با عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری ، در برابر غربی‌ها تسلیم نشوند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه مسئولان نباید به مذاکره با آمریکایی‌ها دل ببندند، خاطرنشان کرد: امروز جامعه آمریکایی درون خود دچار چالش‌ها و نابسامانی‌های بزرگی از جمله تحقیر اقلیت‌ها، شکاف طبقاتی و سستی پایه‌های اخلاقی، اجتماعی و سیاسی شده‌است.

وی با اشاره به تلاش آگاهانه و ناآگاهانه برخی در بزک کردن چهره ضدانسانی آمریکا، تصریح کرد: آمریکا با راه انداختن یکصد جنگ در چند دهه گذشته و اشغال بدون منطق و مجوز دهها کشور، آسیب‌های جدی به نظم جهانی وارد آورده که باید برای همه جهانیان روشن شود.

اعرافی در ادامه افزود: نفاق افکنی، دیکتاتورپروری و گسترش تروریسم درجهان واقعیت‌های آمریکاست و در حالی که آنها خود را مدعی دموکراسی و آزادی می‌دانند، نوچه‌های دیکتاتور آنها درمنطقه به جلادی و جنایت مشغولند.

وی دربخش دیگری از سخنان خود اعتلای وجهه آمریکا، اقتصاد پویا، شکست مقاومت در جهان، تضعیف رقیبان بین المللی و امن سازی محیط برای اسرائیل غاصب را از آرزوهای ترامپ ذکر کرد و گفت: بزرگترین آرزوی او تسلیم ایران در برابر تحریم‌ها و خواسته های شیطانی آمریکا بود که همه آرزوهای او برباد رفت.

خطیب جمعه قم اظهار داشت: ملت غیور ایران اسلامی امروز به فضل الهی در برابر توطئه ها و دسیسه های دشمنان ایستادگی کرده و به عزت و سربلندی دست یافته‌است.

قم در مقابله‌ با کرونا پیشگام بوده‌است

وی در بخش دیگری از سخنان خود همبستگی ملت، همکاری مردم و مسئولان، شجاعت و ایثار، امداد و تعاون و توجه به کارشناسی‌های علمی را از مصادیق تاب آوری ملت ایران در برابر ویروس کرونا دانست و گفت: این تاب آوری بی‌نظیر برای همه جهانیان الگو خواهد بود.

اعرافی با قدردانی از نظام سلامت و کادر درمانی، طلاب و دانشجویان، بسیج و سپاه، اقشار و اصناف و همه مردم کشورمان در مقابله اصولی با این چالش جهانی، گفت: شهر قم به عنوان پایگاه جهاد و اجتهاد در این شرایط پیشرو و پیشگام بوده‌است.

وی با اشاره به عظمت و برنامه‌های متعدد آموزشی، فرهنگی و ملی و مذهبی درقم، این شهر را در کشف و مبارزه با کرونا پیشگام دانست و گفت: بیش از ۱۱ ماه است که مردم قم در تبعیت از رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید، تمامی اصول، قوانین و ضوابط بهداشتی را رعایت می‌کنند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه مردم قم در حوادث کرونایی، چهره علمی و عقلانی و شجاعانه و انقلابی از اسلام را به رخ کشیده و در کنار کادر درمان و دستگاه‌های اجرایی صحنه‌های شگفت انگیزی را خلق کرده اند، گفت: آنها مایه افتخار بوده و مسئولان باید این جایگاه رفیع مردم قم را پاس بدارند و در برابر آن تواضع کنند.

وی با اشاره به تلاش بیگانگان برای ترویج “قم هراسی” از اعلام آمادگی مردم قم برای مقابله با موج چهارم کرونا خبر داد و گفت: از مسئولان انتظار می‌رود تذکرها و هشدارهای لازم را اعلام کنند، اما سخنان سخیف و تعرض نابجا را متوجه مردم قم نکرده و اگر دوبار عذرخواهی نشده بود که بار دوم بهتر بود، امروز به گونه دیگری سخن می‌گفتیم.

محبت و مهرورزی به فرزندان پایه و اساس تربیت است

اعرافی در خطبه اول نماز جمعه نیز با اشاره به اهمیت محبت و مهرورزی نسبت به فرزندان، خاطرنشان کرد: احساس نیاز به مهر و محبت در همه انسان ها وجود دارد، اما این نیاز در کودکان و نوجوانان به اوج می رسد و اگر این نیاز به درستی برطرف نشود، زمینه فساد و انحراف را در فرزندان ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه اگر خانه‌ای از مهربانی و محبت نسبت به فرزندان تهی شود، باید آماده آسیب های جدی باشد، اظهار داشت: اظهار محبت و مهرورزی فراتر از یک اصل مهم تربیتی، یک قاعده اخلاقی است که در آموزه های دینی بارها مورد تأکید قرار گرفته است.

خطیب جمعه قم اظهار محبت و مهرورزی را دارای قوانین و چارچوب هایی دانست و گفت: مهر و محبت به فرزندان یکی از ابزارها و پشتوانه‌های مهم تربیتی است، به گونه‌ای که تمامی تدابیر تربیتی فرزندان، در نبود درست محبت و مهرورزی بی خاصیت و بی اثر خواهد بود.

امام جمعه بروجرد: پشتوانه عظیم بازار سرمایه اعتماد مردم است

امام جمعه بروجرد: پشتوانه عظیم بازار سرمایه اعتماد مردم است امام جمعه بروجرد: پشتوانه عظیم بازار سرمایه اعتماد مردم است امام جمعه بروجرد گفت: پشتوانه عظیم بازار سرمایه اعتماد مردم است که دولت باید اقدامات لازم را در این راستا انجام دهد.

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد افزود: بسیاری از افرادی که به پشتوانه صحبت های دولتمردان  وارد بازار سرمایه گذاری شدند افرادی هستند از قشر متوسط که همه سرمایه خود را در این راه گذاشته اند.

وی اظهار داشت: دولت  باید اعتماد مردم را جلب کند و با ساماندهی بورس مشکل مردم را در این زمینه برطرف نماید و اگر نمی تواند سرمایه مردم را برگرداند.

خطیب نمازجمعه بروجرد بیان کرد: شرایط به گونه ای شده که هرکس، هرکار میخواهد انجام می دهد و دولت باید نظارت کند، وزارت صمت باید با نظارت بر بازار و شرایط اقتصادی و احتکار کالاها را تشدید کند.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: افرِادی  که  در لباس پاسدار، نیروی انتظامی و هر لباس دیگر برای برقراری امنیت و آسایش مردم شب زنده داری می کنند، در روز قیامت در امان هستند.

وی ادامه داد: امروز برخی در گروهای مجازی و حقیقی حرمتها را نگه نمی دارند و باید خیلی مرد باشی که بتوانی در این شرایط خودت را نگهداری و از امنیت جامعه  پاسداری کنیم.

امام جمعه بروجرد با اشاره به گرامیداشت روز تکریم از مادران و همسران  شهدا گفت: شهدا حق بزرگی برگردن همه ما دارند و تکریم از مقام مادران قسمتی از حقی است که با تکریم مادران و همسران شهدا ادا می نماییم.
وی افزود: اجرای طرح خیابان جعفری بروجرد باید با بیان فواید ان به مردم اطلاع رسانی شود و این مهم در فصل مناسب اجرا شود نه در زمستان با بارش باران و مختل شدن زندگی مردم.
حجت الاسلام حسینی بیان کرد: رزمایش های پی درپی سپاه موجب وحشت دشمنان شده و از بسیاری ادوات جنگی مدرن مانند هواپیماهای بمب افکن بدون سرنشین و موشک های برد یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر و نقطه زن رونمایی شده که نشان اقتدار نظام جمهوری اسلامی بود.

وی اضافه کرد: در مراسم تحلیف رییس جمهور آمریکا ۲۵هزار نیرو در امریکا مستقر کردند که نشانه وجود مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی  این کشور از درون است و در بیرون نیز با قدرت جبهه مقاومت روبه رو است.

امام جمعه دماوند: معیشت پایدار منوط به داشتن امنیت مستدام است

امام جمعه دماوند: معیشت پایدار منوط به داشتن امنیت مستدام است امام جمعه دماوند: معیشت پایدار منوط به داشتن امنیت مستدام است امام جمعه دماوند با بیان اینکه قدرت‌نمایی در رزمایش دریایی و زمینی ارتش و سپاه، جبهه مقاومت را دلگرم‌تر و مصمم‌تر کرده است، افزود: اگر امنیت پایدار نباشد، معیشت پایدار هم نیست و ملت ایران از ارتش و سپاه تشکر می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دماوند اظهار داشت: بازدارندگی موشکی ایران، حرکتی روبه جلو است و توقف و بازگشتی نخواهیم داشت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مردم، جیغ بنفش دوگانه سازان فرصت طلب را نمی شنوند و به نظام اسلامی خود اعتماد دارند، خاطرنشان کرد: عده ای وطن فروش قلم بدست با ابزار رسانه، همواره در صدد ترویج فرهنگ “نمی توانیم” هستند درحالی که ایران واژه “می توانیم” را در تمامی عرصه ها به ویژه نظامی، دفاعی، پزشکی به منصه ظهور رسانده است.

خطیب جمعه دماوند با اشاره به اقدام ارزشمند حوزه پزشکی ایران در ساخت واکسن کرونا، گفت: رهبر معظم انقلاب و همه مسئولان دلسوزانه و متعهدانه در پی ریشه کن کردن بیماری کرونا هستند و حفظ جان مردم برای نظام اسلامی در درجه اول اهمیت قرار دارد و به همین دلیل به هر واکسنی اعتماد نیست بخصوص اگر آمریکایی و انگلیسی باشد.

حجت الاسلام فتاح دماوندی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب از باب قاعده دفع ضرر احتمالی که یک قاعده عقلی و شرعی است، از ورود واکسن از کشور غیر قابل اعتماد آمریکا جلوگیری کردند چراکه واکسن آنان هنوز امتحان خود را پس نداده است.

وی در ادامه با اشاره به آغاز به‌کار دولت جوبایدن نیز بیان داشت: مراسم تحلیف جوبایدن با حضور ۲۵هزار نفر نیروی رزمی یادآور زمان جنگ و حکومت نظامی است؛ میراث ترامپ برای بایدن، دوقطبی عوام گرایی و خواص گرایی و تشدید دو قطبی سیاهپوستان و سفید پوستان است.

این مقام مسئول ادامه داد: تصرف موقت کنگره آمریکا ریشه در اختلاف شدید داخلی در این کشور دارد و نشانه ای از فروپاشی درونی است؛ برخی معتقدند مهم ترین دغدغه دولت جدید آمریکا چند میلیون هوادار ترامپ است.

امام جمعه زنجان: رزمایش دفاعی ایران هشداری برای دشمنان اسلام است

رزمایش دفاعی ایران هشداری برای دشمنان اسلام است رزمایش دفاعی ایران هشداری برای دشمنان اسلام است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: رزمایش دفاعی ایران اطمینان و آرامشی برای کشورهای دوست حاشیه خلیج فارس و هشداری برای دشمنان بود.

 حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان افزود: در داخل کشور به لحاظ قدرت نظامی قوی باشیم دشمن نمی تواند مسلط باشد.

وی تاکید کرد: رزمایش دریایی ایران، احساس غرور، سربلندی، امنیت و آرامش را به دنبال داشت.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: در هشت سال دفاع مقدس اگر موشک داشتیم صدام دزفول، اهواز، تهران و کرمانشاه را موشکباران نمی کرد.
حجت الاسلام خاتمی تاکید کرد: دیگر زمان بزن دررو به پایان رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: اقتدار فرزندان انقلاب توسط دانشمندان این مرز و بوم با طراحی ساخت انواع تجهیزات بیش از پیش نمود یافت و این مهم در رزمایش های ایران به منصه ظهور گذاشته می شود.
حجت الاسلام خاتمی تاکید کرد: این رزمایش ها برای کسانی که در حاشیه خلیج فارس که با ایران اسلامی دوست بوده و نوکران بیگانگان نیستند برای آنها پیام اطمینان و آرامش بود و برای دشمنان اسلام هشداری برای همیشه در تاریخ بود.
وی اضافه کرد: دشمنان همواره در صدد ایجاد تفرقه بین نیروهای نظامی، انتظامی، سپاه و ارتش بوده اند که در این زمینه نتوانسته اند به اهداف خود برسند.
حجت الاسلام خاتمی چهار بهمن ۱۳۵۷ را سالروز بستن فرودگاه به دستور بختیار بیان کرد و افزود: با این اقدام مردم به خیابان‌ها ریخته و اعلام کردند که قلب هر ایرانی باندی برای فرود بنیان‌گذار انقلاب اسلامی است.
وی هفتم بهمن را روز گرامیداشت همسران و مادران شهدا دانست و ادامه داد: این روز همزمان با سالروز وفات ام البنین که همسر و مادران شهیدان اسلام می باشد نامگذاری شده است.
نماینده ولی فقیه در استان ذو امام جمعه زنجان گفت: در هشت سال دفاع مقدس و در این مملکت مادرانی هستند که چندین فرزند خود شهیدشان را خود دفن کرده است.
حجت الاسلام خاتمی یادآوری کرد: مادرانی، فرزندان، همسر، داماد و برادرانشان را در هشت سال دفاع مقدس از دست داده اند و خانه هر شهید سنگر ولایتمداری و انقلاب است.
وی اظهارداشت: طی یک هفته گذشته ۲ تن از جانبازان ۷۰ درصد فرزندان تربیت شده امام راحل سردار شهید  والامقام اصحابی و شهی  گرانقدر فرزین به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
حجت‌الاسلام خاتمی تاکید کرد: پدران و مادران شهدا خواستار حفظ ارزش های انقلاب هستند و ما نسبت به آمریکا، انگلیس و فانسه اعتمادی نداریم و واکسن از این کشورها خریداری نمی کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: برای واردات واکسن از دیگر کشورهای دوست هیچ‌ مشکلی وجود ندارد.
حجت الاسلام خاتمی افزود: بایدن با سرکار آمدن خود باید تمام تحریم ها را برداشته و به حالت سابق برگردد.
وی از همه متدینین زنجانی که در نماز جمعه پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند و از همه مدافعان سلامت تلاشگر در راه سلامت ملت ایران قدردانی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی: تضعیف دستاوردهای انقلاب خیانت به خون مقدس شهدا است

تضعیف دستاوردهای انقلاب خیانت به خون مقدس شهدا است تضعیف دستاوردهای انقلاب خیانت به خون مقدس شهدا است نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: کارنامه انقلاب شکوهمند اسلامی از سال ۱۳۴۱ تا کنون درخشان و قابل دفاع است و تضعیف دستاوردهای آن خیانت آشکار به خون مقدس شهدا و آرمان‌های ملت شریف ایران اسلامی محسوب می‌شود.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی بیت‌المقدس اراک افزود: کارنامه انقلاب اسلامی با وجود مشکلات و سختی‌ها قابل دفاع است و نباید این کارنامه ۶۰ ساله را به دلیل برخی مسائل زیر سئوال برد.
وی ادامه داد: تمام وجود امام راحل به عنوان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و بعد از ایشان مقام معظم رهبری، سرشار از زهد، تقوا، شجاعت و کار برای رضای خدا بوده و هست و ملت باید قدر این نعمت‌های خدادادی را بداند.
امام جمعه اراک بیان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران پایگاه آمریکا، اسرائیل و غرب بود اما اکنون تمام قدرت، مجلس، دولت، رهبری، مجلس خبرگان و نیروهای مسلح در خدمت مردم هستند و مردم‌سالاری دینی به وضوح در کشور قابل مشاهده است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار داشت: هرچند برخی فسادهای مالی و اخلاقی و مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد اما جریان کلی حاکمیت نظام اسلامی پیرو ولایت، تقوا، اهل بیت(ع)، دین مبین اسلام و برخورد با مفسدان و عدالت اجتماعی است.
وی اضافه کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی قابل مقایسه با قبل نیست و با وجود تمامی توطئه‌ها و بدخواهی دشمنان، ایران اسلامی مقتدرانه به پیش می‌رود  و افتخاراتش روز به روز در حال افزایش است.
خطیب جمعه اراک اضافه کرد: نظام پزشکی کشور، بهداشت و درمان، داروسازی و سلامت کشور با تحولات گسترده‌ای در چهار دهه اخیر همراه بوده است و امید به زندگی از ۵۴ سال در اوایل انقلاب اسلامی به ۷۸ سال رسیده و کمتر مرگ نوزاد و کودکی به علت وجود بیماری‌ها مشاهده می‌شود.
آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی گفت: پیش از انقلاب اسلامی ۴۷ درصد جامعه به تحصیل اشتغال داشتند اما اکنون ۹۴ درصد مشمولان، در مدارس و دانشگاه‌ها مشغول تحصیل هستند که این افتخاری بزرگ محسوب می‌شود.
وی توجه به شخصیت زن و تحکیم بنیان خانواده را از دستاوردهای نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: در شرایطی که زن در کشورهای غربی ابزار دست مردان قرار دارد، در کشور ایران زنان از ارزش والایی برخوردار هستند و جایگاه انسانی آنان هیچ تفاوتی با مردان در این کشور ندارند.
وی در بخش دیگری از خطبه‌ها،  برگزاری رزمایش‌های اخیر نیروهای مسلح را برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: بدون شک این موفقیت‌های چشمگیر در حوزه نظامی و تسلیحاتی مرهون هدایت‌های حکیمانه فرماندهی کل قوا، خون مقدس شهدا و تلاش‌های شبانه‌روزی جان‌برکفان نیروهای مسلح  در ارتش، سپاه و نیروی انتظامی است و امروز امنیت مرزهای زمینی، دریایی و هوایی ایران اسلامی در بالاترین سطح ممکن قرار دارند و آحاد جامعه باید قدردان این دستاوردهای ارزشمند باشند.
نماز عبادی سیاسی جمعه در ۳۲ نقطه استان مرکزی اقامه می‌شود.

امام جمعه موقت دامغان: رزمایش‌های دفاعی توان ایران را به رخ جهان کشید

امام جمعه موقت دامغان: رزمایش‌های دفاعی توان ایران را به رخ جهان کشید امام جمعه موقت دامغان: رزمایش‌های دفاعی توان ایران را به رخ جهان کشید امام جمعه موقت دامغان گفت: ۶ رزمایش مقتدرانه اخیر جمهوری اسلامی ایران در طول ۲۰ روز اخیر، چشم دشمن را ترساند و اقتدار ایران را به همگان ثابت کرد.

حجت الاسلام احمد فوادیان در خطبه های نماز جمعه این هفته دامغان در مصلای امام خمینی (ره) این شهر، افزود: از نیمه دوم دی ماه امسال تاکنون، ایران اسلامی در ۶ نوع رزمایش مقتدرانه توان دفاعی و مدیریتی خود را به رخ جهانیان کشید که در این رزمایش‌ها، بزرگترین رزمایش پهپادی غرب آسیا در قلب کویر استان سمنان انجام شد.

وی ادامه داد: رونمایی از شهر موشکی خلیج فارس، رونمایی از ناوبندر مَکران، رزمایش دریایی اقتدار ۹۹ توسط ارتش، شلیک رگبار راکت‌ها و موشک‌های بالستیک و نقطه زن با برد یکهزار و ۸۰۰ کیلومتر و رزمایش نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی از دیگر رزمایش‌های بی نظیر ایران بود.

فوادیان اضافه کرد: هر یک از این رزمایش‌ها، ویژگی منحصربه‌فرد خود را داشت، اما یک پیام مشترک مخابره کردند که این پیام تجلی و هویت بخشیدن به آیه قرآنی وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ وَ مِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم است که باید دشمن خدا را بترسانیم.

وی ادامه داد: قدرت بازدارندگی ایران اسلامی و اقتدار موشکی حرکت رو به جلو است و کندی و بازگشت ندارد، باید سوداگران برجام ۲ و ۳ و بایدن بدانند، ایران اسلامی با تکیه بر قدرت الهی و ارواح شهدا و مدیریت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری ذره ای از اهداف خود دست‌بردار نخواهد بود.

امام جمعه موقت دامغان به سالروز ارتحال بانوی باوفای اسلام، حضرت ام‌البنین اشاره کرد و گفت: روز شهادت این بانوی مومنه، به‌نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است که باید همه در حدتوان این روز را گرامی بداریم.

نظر شما