شناسهٔ خبر: 45248380 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

افزایش ۳۷ درصدی بودجه شهرداری رشت در سال آینده

شهردار رشت گفت: بودجه شهرداری هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان است که هزینه‌های جاری ۵۹۰ میلیارد تومان و برای پروژه‌های عمرانی هم ۶۱۵ میلیارد تومان بودجه در سال آینده اعتبار اختصاص داده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  ایمنا، سید محمد احمدی با حضور در صحن علنی شورا و با ارائه لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ شهرداری رشت گفت: بودجه شهرداری هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان است که هزینه‌های جاری ۵۹۰ میلیارد تومان و برای پروژه‌های عمرانی هم ۶۱۵ میلیارد تومان بودجه در سال آینده اعتبار اختصاص داده شده است.

شهردار رشت با بیان اینکه بودجه شهرداری ۳۷ درصد برای سال آتی افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: کاهش ۱۰ درصدی درآمدهای حاصل از کمیسیون ماده ۱۰۰ در لایحه بودجه ۱۴۰۰ تدوین شده است.

وی در ادامه افزود: کاهش وابستگی بودجه شهرداری به کمیسیون ماده ۱۰۰ امری است که باید در طول سنوات به صورت تدریجی نسبت به انجام آن اقدام شود.

احمدی وابستگی بودجه شهرداری‌ها به منابع حاصل از کمیسیون ماده ۱۰۰ اشاره کرد و افزود: شهرداری‌هایی نظیر تهران و اصفهان از این وابستگی خارج شده‌اند و به سمت کسب درآمدهای پایدار پیش رفته‌اند.

شهردار رشت بودجه سال ۹۹ شهرداری را حدود ۹۰۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: رویکرد شهرداری رشت در بودجه سال ۱۴۰۰ تمرکز بر کسب و تولید درآمدهای پایدار در شهرداری است.

وی اجرای طرح ممیزی نوین املاک را از جمله بخش‌های مهم کسب درآمدهای پایدار در لایحه بودجه سال آینده اعلام کرد و گفت: قرارداد ممیزی نوین املاک منعقد و تمام مقدمات و مراحل آن هم فراهم شده است و تا دو ماه دیگر عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

شهردار رشت حمایت از طرح‌های درآمدزا و مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های بازگشایی معابر را از بخش‌های مهم لایحه بودجه سال آینده شهرداری رشت خواند و گفت: اجرای اقدامات ویژه جهت افزایش درآمد هم از مواردی است که تاکنون توجه خاصی به آن نشده و باید این رویکرد در شهرداری تغییر کند.

احمدی با تاکید بر اینکه پارک ۴۵۰ هکتاری از جمله پروژه‌های ارزشمند شهرداری رشت محسوب می‌شود و برای آن حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: با در اختیار گرفتن این پارک سرانه فضای سبز شهر رشت به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.
 

نظر شما