شناسهٔ خبر: 45248081 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

تضعیف دستاوردهای انقلاب خیانت به خون مقدس شهدا است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: کارنامه انقلاب شکوهمند اسلامی از سال ۱۳۴۱ تا کنون درخشان و قابل دفاع است و تضعیف دستاوردهای آن خیانت آشکار به خون مقدس شهدا و آرمان‌های ملت شریف ایران اسلامی محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی بیت‌المقدس اراک افزود: کارنامه انقلاب اسلامی با وجود مشکلات و سختی‌ها قابل دفاع است و نباید این کارنامه ۶۰ ساله را به دلیل برخی مسائل زیر سئوال برد.
وی ادامه داد: تمام وجود امام راحل به عنوان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و بعد از ایشان مقام معظم رهبری، سرشار از زهد، تقوا، شجاعت و کار برای رضای خدا بوده و هست و ملت باید قدر این نعمت‌های خدادادی را بداند.
امام جمعه اراک بیان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران پایگاه آمریکا، اسرائیل و غرب بود اما اکنون تمام قدرت، مجلس، دولت، رهبری، مجلس خبرگان و نیروهای مسلح در خدمت مردم هستند و مردم‌سالاری دینی به وضوح در کشور قابل مشاهده است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار داشت: هرچند برخی فسادهای مالی و اخلاقی و مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد اما جریان کلی حاکمیت نظام اسلامی پیرو ولایت، تقوا، اهل بیت(ع)، دین مبین اسلام و برخورد با مفسدان و عدالت اجتماعی است.
وی اضافه کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی قابل مقایسه با قبل نیست و با وجود تمامی توطئه‌ها و بدخواهی دشمنان، ایران اسلامی مقتدرانه به پیش می‌رود  و افتخاراتش روز به روز در حال افزایش است.
خطیب جمعه اراک اضافه کرد: نظام پزشکی کشور، بهداشت و درمان، داروسازی و سلامت کشور با تحولات گسترده‌ای در چهار دهه اخیر همراه بوده است و امید به زندگی از ۵۴ سال در اوایل انقلاب اسلامی به ۷۸ سال رسیده و کمتر مرگ نوزاد و کودکی به علت وجود بیماری‌ها مشاهده می‌شود.
آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی گفت: پیش از انقلاب اسلامی ۴۷ درصد جامعه به تحصیل اشتغال داشتند اما اکنون ۹۴ درصد مشمولان، در مدارس و دانشگاه‌ها مشغول تحصیل هستند که این افتخاری بزرگ محسوب می‌شود.
وی توجه به شخصیت زن و تحکیم بنیان خانواده را از دستاوردهای نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: در شرایطی که زن در کشورهای غربی ابزار دست مردان قرار دارد، در کشور ایران زنان از ارزش والایی برخوردار هستند و جایگاه انسانی آنان هیچ تفاوتی با مردان در این کشور ندارند.
وی در بخش دیگری از خطبه‌ها،  برگزاری رزمایش‌های اخیر نیروهای مسلح را برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: بدون شک این موفقیت‌های چشمگیر در حوزه نظامی و تسلیحاتی مرهون هدایت‌های حکیمانه فرماندهی کل قوا، خون مقدس شهدا و تلاش‌های شبانه‌روزی جان‌برکفان نیروهای مسلح  در ارتش، سپاه و نیروی انتظامی است و امروز امنیت مرزهای زمینی، دریایی و هوایی ایران اسلامی در بالاترین سطح ممکن قرار دارند و آحاد جامعه باید قدردان این دستاوردهای ارزشمند باشند.
نماز عبادی سیاسی جمعه در ۳۲ نقطه استان مرکزی اقامه می‌شود.

نظر شما