شناسهٔ خبر: 45246014 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تلاش نمایندگان برای اختصاص یارانه ۱۲۰ هزار تومانی به اقشار محروم/ قانون اصلاح انتخابات در سال ۱۴۰۰ نهایی می‌شود

گروه استان‌ها- نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به اینکه دولت در اختصاص یارانه ۱۲۰ هزار تومانی به محرومان با بیان دلایل و توجیهاتی همکاری شایسته را با مجلس نداشت گفت: پیگیر هستیم تا این رقم به قشر محروم تعلق یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا و همچنین مصوبه مجلس شورای اسلامی و به دنبال تفاهم‌ درباره حمایت از معیشت اقشار کم‌درآمد که در شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا کسب درآمد آنها مختل شده، مقرر شده به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی هر نفر ماهیانه 120 هزار تومان پرداخت شود.

در این زمینه حجت‌الاسلام مهدی باقری در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: دولت در اختصاص یارانه 120 هزار تومانی به محرومان با بیان دلایل و توجیهاتی همکاری شایسته را با مجلس نداشت.

وی با بیان اینکه باید برای دو ماه ابتدایی سال آینده پیش‌بینی‌هایی در قانون بودجه سال 1400، برای پرداخت یارانه جبران خسارات ناشی از کرونا وجود داشت تا دولت بتواند در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال آینده این مبالغ را به جامعه هدف پرداخت کند، گفت: باید پیگیری کنیم که این قانون به شکل کامل اجرا شود چراکه قانونی که از اواخر آذر امسال اجرا شده آن چیزی نیست که در مجلس مصوب شده بنابراین قانون باید به‌طور کامل اجرا شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس تصریح کرد: طبق مصوبه قانونی مجلس مقرر شده دولت رقم‌های 60 و 120 هزار تومانی را به مدت 6 ماه پرداخت کند، اما دولت در اجرای قانون این بخش را نیز ناقص اجرا کرده است با این حال مجلس و نمایندگان پیگیر هستند تا یارانه 120 هزار تومانی به قشر محروم حتما تعلق یابد.

وی در بخشی دیگر با اشاره به اینکه کلیات لایحه دو فوریتی شورا‌های حل اختلاف با 209 رای موافق مورد تصویب قرار گرفت، عنوان کرد: این طرح به شورای نگهبان ارائه شده و منتظر تصمیم نهایی هستیم.

حجت‌الاسلام باقری همچنین با اشاره به اینکه طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار مجلس قرار دارد، گفت: در شرایط کنونی مسائلی همانند قانون اصلاح بودجه بیشتر مطرح است بنابراین مشخص نیست که اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در ایام حاضر به نتیجه برسد یا خیر.

وی بیان کرد: احتمالا طرح مذکور در سال 1400 به نتیجه مشخص ‌می‌رسد و مصوب می‌شود چراکه هنوز در حال سپری کردن مراحل قانونی است و ادامه روند نیازمند زمان است.

به گزارش تسنیم، مجلس شورای اسلامی در آبان ماه جاری طرحی را به تصویب رساند که در آن دولت موظف شد به بیش از 60 میلیون نفر بین 60 تا 120 هزار تومان یارانه پرداخت کند. دولت ابتدا از اجرای این قانون سر باز زد با این حال با پیگیری مجلس و ابلاغ قانون توسط قالیباف رئیس مجلس، دولت ناگزیر از پرداخت یارانه معیشتی به مردم شد. گرچه دولت، قانون مصوب مجلس را عینا اجرا نکرد و هم در میزان پرداخت و هم جمعیت هدف، تغییراتی را ایجاد کرد اما در راستای تعامل قوا، مجلس با دولت همراهی کرد تا این یارانه به قشری از مردم پرداخت شود.

انتهای پیام/ ع

نظر شما