شناسهٔ خبر: 45245085 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

دشمن مشترک ایران و عربستان در راه ریاست کمیته روابط خارجی سنا

صاحب‌خبر -
دموکرات‌ها امیدوارند با ورود جو بایدن به کاخ سفید و بازنگری وی در روابط واشنگتن و ریاض کشورشان به حمایت بی قید و شرطی که طی چهار سال گذشته از عربستان سعودی داشته پایان دهدف باب منندز یکی از دشمنان سرسخت عربستان است که از قضا همزمان به ایران هم روی خوشی نشان نمی دهد!
به گزارش آریا سعادتمند از سرویس بین الملل نواندیش، میدل ایست آی در مورد ریاست باب منندز بر کمیته روابط خارجی سنا نوشت: تاکنون منندز به عنوان یک عضو سنا، تلاش‌های بسیاری برای تحمیل نظارت بیشتر بر فروش سلاح به کشورهای حاشیه خلیج فارس به خصوص عربستان داشته است.

منندز برخلاف دیگر منتقدان صریح دموکرات عربستان سعودی، عقاید سرسختانه‌ای هم در برابر دشمنان ایرانی پادشاهی دارد. در سال ۲۰۱۵، منندز با توافق هسته‌ای ایران در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور وقت مخالفت کرد.

این توافق نامه چند جانبه، معروف به برنامه جامع اقدام مشترک، باعث شده بود که جمهوری اسلامی برنامه هسته‌ای خود را در ازای لغو تحریم‌ها علیه اقتصاد خود محدود کند.

این توافق در ازای محدودیت‌های موقت بر برنامه هسته ای ایران، مجازات های دائمی علیه تهران را لغو می‌کرد. این سناتور در سال ۲۰۱۵ گفت: ما توافق می‌خواهیم، اما یک توافق درست!

منندز همچنین در گردهمایی‌های گروه‌های مخالف رژیم ایران از جمله منافقین که پیشتر توسط واشنگتن به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده بود، حضور فعال داشته است.

بایدن قول داده در صورت بازگشت کامل ایران به توافق، او نیز مجددا به آن بازگردد. رئیس جمهور منتخب همچنین دیپلماتهایی را در سمت های برتر دولت خود منصوب کرده که همگی جزو حامیان و دست اندرکاران امضای برجام بودند.

نظر شما