شناسهٔ خبر: 45244993 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دختر شهید عباس موسوی مطرح کرد؛

شهدای مقاومت توطئه‌های استکبار جهانی و عواملش را خنثی کردند

دختر دبیرکل سابق حزب الله لبنان گفت: شهدای مقاومت با تأسی از تعالیم و رهنمودهای امام (ره) و مقام معظم رهبری توطئه‌های استکبار جهانی و عواملش را در منطقه خنثی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله اختری مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا در وبینار حضرت زهرا (سلام الله علیها) روح نبوت و جوهر امامت، در باره جایگاه الهی وملکوتی و والای ام‌الائمة مسلمین در قرآن کریم و روایات و سخنان پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی علیهم السلام در شأن این بانوی گرامی سخنان مبسوطی ایراد نمود و شواهدی از تاریخ و حوادث صدر اسلام با بیان و استدلال از آیات قرآنی و بیانات صحابه گرامی ارائه داد.

شیخ غازی حنینه از علمای اهل سنت لبنان و عضو اتحادیه علمای مقاومت اسلامی درباره شخصیت حضرت زهرا (س) با استناد به روایات اهل سنت و کتب مورخین سخن به میان آورد.

حجت الاسلام شیخ توفیق علویه از لبنان درباره نقش پیشتازانه حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت و امامت و ایستادگی این بانوی مکرم اسلام در برابر انحراف و ظلم و انحراف بیاناتی ایراد نمود.

بتول عباس موسوی دختر شهید مقاومت و دبیر کل سابق حزب الله لبنان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام و مقاومت بویژه شهید وسردار بزرگ مقاومت حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت تاکید کرد: این شهدا با تاسی از تعالیم اسلام و رهنمودهای امام امت و رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیره پیامبر وحضرت زهرا درباره ایستادگی در برابر ظلم و ستم و بی عدالتی توانستند بسیاری از توطئه‌های مختلف استکبار جهانی و عوامل آنان در منطقه را خنثی و افشا کنند.

در ادامه زهرا الموسوی پژوهشگر و نویسنده کویتی و لیندا وهبی از فرانسه و زهره الساعدی از عراق و لیندا طبوش از لبنان فرازهایی از زندگی و سیره نظری و عملی این بانوی بزرگ اسلام سخنانی ایراد کردند.

در پایان زهرا المغواتی شاعره از بحرین و فاطمه السحمرانی شاعره لبنانی ابیاتی زیبا در رثای حضرت زهرا سلام الله علیها قرائت کردند.

پس از سخنرانی‌های ایرادشده تعدادی از مشارکت کنندگان با ارائه نظرات و پیشنهادات مختلف توصیه‌هایی در تداوم این برنامه‌های فرهنگی و فکری مؤثر و مفید ارائه دادند.

نظر شما