شناسهٔ خبر: 45244776 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

واکنش قیمت دلار و سکه به آغاز کار جو بایدن / قیمت ها نزولی شد

اقتصادی رکنا: در روزهای گذشته با کاهش قیمت ارز و قیمت سکه، بازار مصنوعات طلا در تهران مشتریان کمتری داشت و بازار باز هم شاهد داد و ستد اندک طلا از اوایل هفته بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا، در آخرین روزهای هفته قیمت سکه طرح جدید در بازار تهران به ۱۰ میلیون و ۳۲۹ هزار تومان رسید، قیمت نیم سکه ۵ میلیون و ۵۵۰، قیمت ربع سکه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت سکه یک گرمی نیز۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در بازار تهران ۹ میلیون و ۸۵۷ هزار تومان خرید و فروش شد.

همچنین نرخ دلار در بازار روز چهارشنبه اول بهمن ماه امسال با روند کاهشی که داشت به رقم ۲۱ هزار و ۹۵۰ تومان و یورو نیز به قیمت ۲۶ هزار و ۳۵۰ تومان رسید.

در روزهای گذشته با کاهش قیمت ارز و قیمت سکه، بازار مصنوعات طلا در تهران مشتریان کمتری داشت و بازار باز هم شاهد داد و ستد اندک طلا از اوایل هفته بود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند که با اتمام پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ و شروع بکار جوبایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهوری امریکا که روز چهارشنبه اول بهمن ماه امسال در کاخ سفید کلید خورد، قیمت طلا و ارز در ایران روز شنبه چهارم بهمن ماه خودی نشان خواهد داد.

نایب رئیس اتحادیه طلا: تحولات بازار طلا با آمدن «جو بایدن»

در این شرایط اقتصادی «محمد کشتی آرای»، نایب رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران در خصوص وضعیت معاملات طلا در هفته گذشته و هفته آینده گفت: معاملات مصنوعات طلا در هفته جاری با شیب ملایمی به طرف پایین بود و مشتریان اندکی در بازار برای خرید مصنوعات طلا اقدام کردند.

وی تصریح کرد: کاهش روزانه قیمت ارز و طلا در بازارهای جهانی، دادوستد طلا را در بازار تهران کمتر کرد و بازار داخلی تحت تاثیر قیمت ارز و طلا با رکود مواجه شده است.

کشتی آرای اظهارکرد: روز گذشته که قیمت دلار ۲۱ هزار و ۲۰۰ تومان بود، ظهر به ۲۲ هزار تومان افزایش یافت و این اتفاق بر افزایش قیمت سکه و طلا در بازار تاثیرگذار بود به طوری که قیمت سکه بالای ۱۰ میلیون تومان رسید.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران اظهارکرد: این مسئله به ایجاد هیجان در بازار کمک کرد و سکه امامی که تا ظهر دیروز ۲۸۰ هزار تومان حباب قیمت داشت، ظهر روز سه شنبه گذشته به حدود ۷۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

کشتی آرای گفت: به نظر می‌رسد با توجه به اظهارات جوبایدن به خصوص در زمینه سیاست خارجی در روز تحلیف، باید منتظر وضعیت بازار طلا و ارز در روز شنبه آینده باشیم.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران تاکید کرد: آینده قیمت طلا در بازارهای جهانی نیز به وضعیت تغییر قدرت در امریکا بستگی دارد.

کاهش تمایل خریداران برای خرید طلا

همزمان با کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی یک کارشناس اقتصادی در حوزه و طلا و جواهر اظهارکرد: تحت تاثیر تحولات امریکا در روزهای پایانی هفته جاری قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۸۵۴ دلار رسید.

«امیر طالبیان» بیان کرد: با کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی، قیمت طلا در بازار ایران کاهش یافت و سکه در روزهای پایانی هفته به کانال ۹ میلیون تومان وارد شد و به نظر می‌رسد روند نزولی قیمت طلا همچنان با شیب اندکی ادامه یابد و تمایل خریداران برای خرید طلا نیز در بازار داخلی همچنان روند نزولی خواهد بود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما