شناسهٔ خبر: 45244608 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

مسئول انفجارهای خونین بغداد کیست؟/الکاظمی هشدار داد

گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای رسما مسئولیت دو انفجار انتحاری روز پنج‌شنبه بغداد را بر عهده گرفت.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رویترز،گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه‌ای رسما مسئولیت دو عملیات انتحاری دیروز بغداد را که بیش از 30 کشته و 110 زخمی بر جای گذاشت، بر عهده گرفت.

در این بیانیه داعش آمده که «ابو یوسف الانصاری» (اولین عامل انتحاری) خود را در جمع حاضرین در منطقه «ساحه الطیران» واقع در مرکز بغداد قرار داده و سپس با کمربندی انفجاری خود را منفجر کرد.

داعش افزود: پس از آن، «محمد عارف المهاجر» (دومین عامل انتحاری) خود را در محل تجمع کسانی که به دلیل وقوع انفجار اول جمع شده بودند، منفجر کرد که در مجموع این دو عملیات انتحاری، بیش از 30 نفر کشته و 100 نفر زخمی شدند.

در انفجارهای خونین ظهر روز پنجشنبه بغداد، 32 نفر کشته و 110 نفر زخمی شدند که با توجه به وخامت اوضاع جسمانی برخی از زخمی‌ها احتمال افزایش تعداد تلفات وجود دارد.

 

افزایش سطح آماده‌باش در کربلای معلی به دنبال انفجارهای بغداد


منابع عراقی از افزایش سطح آماده‌باش نیروهای امنیتی این کشور به دنبال وقوع دو انفجار انتحاری بغداد خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نون» عراق، به دنبال دو انفجار تروریستی و انتحاری داعش در بغداد، تدابیر امنیتی در استان کربلای معلی افزایش یافته است.

یک منبع امنیتی عراق در این باره گفته که استان کربلا این تدابیر امنیتی را به خصوص در مراکز ایست بازرسی‌ها تشدید کرده است.

وی تأکید کرد که با بسته شدن برخی از این مراکز ایست بازرسی که به شهر کربلا منتهی می‌شود، از تردد خودروها جلوگیری به عمل آمده است.

از سوی دیگر، فرماندهی پلیس استان کربلای معلی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی انفجارهای تروریستی بعداد، نیروهای امنیتی به منظور تامین امنیت زائران، به حالت آماده‌باش درآمدند.

در این بیانیه تأکید شده که با توجه به افزایش تعداد زائران در روزهای پنجشنبه و جمعه و در راستای مقابله با هرگونه نفوذ عناصر تروریست، مراکز ایست بازرسی ورودی و خروجی شهر و استان کربلا افزایش یافته است.

گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه‌ای رسما مسئولیت دو عملیات انتحاری دیروز بغداد را که بیش از 30 کشته و 110 زخمی بر جای گذاشت، بر عهده گرفت.

الکاظمی خطاب به داعش: پاسخ ما کوبنده خواهد بود

به دنبال وقوع دو انفجار انتحاری در بغداد، نخست‌وزیر عراق تأکید کرد که این کشور به عاملان انفجار پاسخی کوبنده خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه شفق‌نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در توییتی با اشاره به دست داشتن گروه تروریستی داعش در دو انفجار انتحاری بغداد نوشت: ملت ما صلابت عزم خود در برابر تروریسم تکفیری داعش را ثابت کرده اند.

وی گفت: پاسخ ما به کسانی که خون پاک عراقی‌ها را ریختند کوبنده و جدی خواهد بود.

پنجشنبه دو انفجار انتحاری بازاری در میدان الطیران در مرکز بغداد را هدف قرار داد که به کشته شدن ۳۲ تن و زخمی شدن ۱۱۰ تن دیگر منجر شد.

 


پیام آیت الله سیستانی به دستگاه امنیتی عراق در پی انفجارهای بغداد

دفتر مرجع عالیقدر شیعیان جهان ضمن محکومیت انفجارهای انتحاری دربغداد، خواهان تلاش بیشتر دستگاه امنیتی برای حفظ امنیت شهروندان عراقی و افشای توطئه های دشمنان شد.

به گزارش ایسنا، دفتر حضرت آیت الله العظمی سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان در بیانیه ای انفجارهای انتحاری صبح پنج شنبه در مرکز بغداد، پایتخت عراق را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: بار دیگر تروریست های وحشی، گروهی از غیر نظامیان بی گناه را با دو انفجار در میدان الطیران در بغداد عزیز هدف قرار دادند و در نتیجه آن نیز، در صحنه هولناکی که همه افراد دارای وجدان زنده را به درد می آورد، ده ها تن شهید و چندین برابر آنها نیز زخمی و مجروح شدند.

دفتر این مرجع عالیقدر در ادامه بیانیه خود ضمن ابراز تسلیت و همدردی با خانواده های قربانیان این حمله تروریستی و آرزوی شفای عاجل برای زخمی ها تاکید کرد: از دستگاه های امنیتی ذی ربط می خواهیم که تلاش های خود را افزایش دهند و در راه حفظ امنیت و ناکام گذاشتن نقشه های دشمنان در کمین این ملت مظلوم که از جنبه های مختلف رنج می برد، سعی بیشتری داشته باشند.

در پی حمله انتحاری صبح پنجشنبه در عراق که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت بیش از ۱۰۰ تن کشته و زخمی شدند. مقامات عراقی می گویند این بزرگترین حمله انتحاری طی سه سال گذشته است.

نظر شما