شناسهٔ خبر: 45244539 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ابراهیمی در گفتگو با مهر:

دولتی‌ها جهادی عمل نکردند/ نارضایتی مردم حاصل عملکرد دولت است

طیبه بیات

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه دولتی‌ها فرمایشات رهبر انقلاب را سرلوحه اقدامات خود قرار ندادند و نتوانستند جهادی عمل کنند، گفت: حاصل عملکرد دولت نارضایتی مردم شده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با میزان انطباق اقدامات دولت با سیاست‌های کلی نظام، ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری گفت: دولت رویکردی غربی دارد و این رویکرد با بیانات مقام معظم رهبری همخوانی ندارد، به همین جهت دولتی‌ها فرمایشات رهبری را سرلوحه اقدامات خود قرار ندادند.

وی تصریح کرد: همه تلاش دولت این بوده است که روی غربی‌ها سرمایه گذاری کنند و از سود این سرمایه گذاری، کارگران مشغول کار شوند و کشور آباد شود، که این نشد. به عقیده من دولت در آنچه باید انجام می‌داد، موفق نبود و مشکلات اقتصادی و معیشتی و رانت خواری‌ها و سوء استفاده‌ها باعث شد که جامعه دچار تبعیض و به عملکردها بدبین شود و در نتیجه انسجام و وحدت جامعه از بین رفت و آنچه به دست آمد این بود که نتوانست مشکلات جامعه را حل کند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز افزود: در نتیجه به عقیده من آنچه مقام معظم رهبری فرموده بودند از سوی دولت در عمل انجام نشد. شعارهایی داده شد اما در عمل آنها محقق نشد و نتیجه مطلوبی حاصل نشد.

ابراهیمی بیان کرد: آنچه از عملکرد دولت حاصل شد این بود که نارضایتی مردم بیشتر شد و تورم سرسام آور پیش آمد و در چنین جامعه‌ای زندگی برای مردم دشوار شده است. حکومتی که نتواند سرمایه اجتماعی خود را حفظ کند و دولتی که نتواند رضایت مردم را جلب کند، طبیعی است که در کشورش نارضایتی مردم موجب مشکلاتی شود که دشمنان به این کشور طمع کنند.

وی خاطرنشان کرد: براساس آنچه در چارچوب رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و همچنین وصیت نامه حضرت امام (ره) بود، معتقدیم دولت انقلابی که بتواند جهادی کار کند موفق خواهد بود. اگر نیروهایی مانند بسیج و سپاه در جامعه انقلابی برای خدا مخلصانه کار کنند در جامعه تحول به وجود می‌آید اما دولت، وزرا و دولتمردان نتوانستند جهادی عمل کنند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: بعضی وزارتخانه‌ها کارهای خوبی انجام دادند اما مجموعه انقلابی ای که بتواند مردم را راضی کند و سرمایه اجتماعی را حفظ کند، در این دولت به وجود نیامد.

نظر شما