شناسهٔ خبر: 45244533 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انبارلویی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نامه رهبری به جوانان غربی، مشابه نامه امام خمینی (ره) به گورباچف بود

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه نتایج نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی را یادآور شد.

صاحب‌خبر -

محمد کاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی  در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فرا رسیدن سالروز نگارش نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری به جوانان آمریکایی و اروپایی گفت: نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی درباره چیستی و لیبرالیسم و تفکر غربی و فقدان سیاست مناسب رهبری‌های غربی است.

او ادامه داد: ما الان در اروپا و آمریکا شاهد خیزش‌هایی هستیم  که نظام سیاسی خود را برنمی‌تابند و نظام‌های خود را با بحران مشروعیت مواجه کردند؛ برای مثال در جریان اعتراضاتی که در فرانسه شکل گرفت، یا همین زلزله‌ای که در ارکان حکومت آمریکا ایجاد شد که از یک انتخابات یک شورش کشوری ایجاد شد و ما هنوز هم با یک اعتراض سراسری در سرتاسر این کشور مواجه هستیم و پایتخت این کشور با ده‌ها هزار ارتشی و نظامی پر شده که همه اینها ناشی از بروز مشکلات درونی این کشور است.

انبارلویی افزود: امروز در درون آمریکا با فقر مطلق و افزایش پدیده بی خانمانی روبه رو هستیم، از سوی دیگر در چین، هند و سایر کشورهای شرقی شاهد رشد و توسعه و رفاه هستیم که این حکایت از افول و فروپاشی تمدن غرب و لیبرالیسم است، ما الان شاهدیم که فلسفه لیبرالی دیگر راه حلی برای بحران‌ها و مشکلات داخلی خود ندارد. نامه رهبری به جوانان غرب در اصل طرح پرسش‌هایی در این زمینه است که عاقبت شما رو به کجاست؟

 عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: این نامه مورد استقبال مردم در غرب قرار گرفت، معتقدم که این نامه شبیه به نامه امام خمینی (ره) به گورباچف بود، زیرا آن نامه هم طرح پرسش‌هایی در سطح سران سوسیالیست کشورهای شرق بود، اما این نامه به این دلیل که هیچ فردی در سران غرب وجود ندارد که رهبری او را خطاب قرار دهد، از همین رو نیز رهبری جوانان و آینده سازان غربی را مورد خطاب قرار دادند.

بیشتر بخوانید

صحبت از آمدن جهانگیری برای انتخابات ریاست جمهوری است/ عارف به صورت انفرادی شرکت می‌کند

انتهای پیام/   

 

نظر شما