شناسهٔ خبر: 45244350 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

روزنامه گاردین: بایدن آمریکا را از یک مرد خطرناک نجات داد

روزنامه انگلیسی گاردین امروز در سرمقاله خود با اشاره به روی کار آمدن جو بایدن نوشت:"بایدن" آمریکا را از یک مرد خطرناک نجات داد اما زخم ها همچنان عمیق است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، گاردین امروز در سرمقاله خود با اشاره به روی کار آمدن "جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا نوشت: قدرت از یک مرد خطرناک به مرد دیگری رسید که می‌خواهد کشورش را به سمت آرامش سوق دهد، اما باید گفت دموکراسی آمریکایی همچنان در خطر و تهدید است.

در این نوشتار آمده است: مراسم تحلیف شاهد حضور توده‌های مردم برای تبریک به رئیس‌جمهور جدید نبود و بیش از ۲۵ هزار نفر از مأموران گارد ملی برای کنترل و نظارت بر فرایند انتقال قدرت درمیان نگرانی‌ها از ویروس کرونا و نیز خشونت سیاسی طرفداران ترامپ و حمله به ساختمان کنگره حضور داشتند.

این روزنامه انگلیس با بیان اینکه ترامپ بافت اجتماعی و سیاسی آمریکا را با دروغ‌های وقاحت بار و وحشی گری تمام و نفرت انگیز پاره پاره کرد نوشت: اگرچه برخی در آمریکا و اروپا نفس راحتی کشیدند، اما هنوز جایگاه آمریکا خود را باز نیافته است و همچنان بحران‌های داخلی و چالش‌ها وجود دارد؛ تمام آن چیزی که بایدن می‌تواند انجام دهد شروع برای درمان این بحرانهاست.

نظر شما