شناسهٔ خبر: 45243740 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۹۸ میلیارد ریال برای ساخت سه تصفیه‌‎خانه‌ فاضلاب در کردستان هزینه شد

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: برای ساخت سه تصفیه‌خانه فاضلاب در کامیاران و روستاهای قُلیان و سراب قامیش، ۴۹۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

محمدحسین محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کامیاران آماده افتتاح بوده و برای ساخت آن ۴۳۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب روستای قُلیان سنندج نیز ۷۰ درصد پیشرفت دارد، افزود: تاکنون ۲۲ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده و باید ۲۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال دیگر باید هزینه شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان یادآور شد: تصفیه‌خانه فاضلاب روستای سراب قامیش نیز ۳۵ درصد پیشرفت دارد و برای ساخت آن ۳۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

محمدی با بیان اینکه ظرفیت سالانه تصفیه فاضلاب در مدار شهری استان از ۱۴۴ هزار مترمکعب در سال ۹۲  به ۲۱۸ هزار مترمکعب در سال جاری افزایش یافته است، افزود: میزان بهره‌مندی جمعیت تحت پوشش فاضلاب شهری استان در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید، ۹۱.۲۶ درصد بود که اکنون به ۹۵.۸ درصد رسیده است.

کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد و در حال حاضر ۳۸۳ هزار و ۱۳۷ مشترک در استان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند هستند.

نظر شما