شناسهٔ خبر: 45243727 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یزد در انتظار تحولی بزرگ در فعالیت‌های فرهنگی و کتابخانه‌ای

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: با افتتاح کتابخانه مرکزی یزد، بیش از ۸ هزار مترمربع به سرانه کتابخانه‌ای کشور و استان افزوده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سفر خود به یزد که به منظور پیگیری مرحله نهایی آماده‌سازی کتابخانه مرکزی این شهر انجام شد، گفت: در دوره مدیریت اخیر نهاد نهضت عظیمی برای تکمیل و تجهیز کتابخانه‌های مرکزی کشور به راه افتاده، این نهضت نقطه عطفی در ارتقای سرانه کتابخانه‌ای در کشور بوده است.

او با ابراز خرسندی از تکمیل کتابخانه مرکزی یزد پس از ۲۵ سال بلاتکلیفی، افزود: با همت و عنایت ویژه دبیرکل نهاد در اواخر سال ۹۸ این پروژه عظیم فرهنگی استان به سرانجام رسید و آرزوی دیرینه مردم یزد محقق شد، ولی به دلیل شیوع کرونا آغاز به کار رسمی کتابخانه تاکنون به طول انجامیده است.

این مسئول با بیان اینکه کتابخانه مرکزی یزد در آینده نزدیک و در آستانه پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: با افتتاح کتابخانه مرکزی یزد بیش از هشت هزار مترمربع به سرانه کتابخانه‌ای کشور و استان افزوده می‌شود و این امر تحول بزرگی در فعالیت‌های فرهنگی و کتابخانه‌ای در سطح استان یزد پدید خواهد آورد.

رمضانی اظهار داشت: تعریف استاندارد‌های جدید و نوین برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی از دیگر اتفاقات مثبت در روند تکمیل کتابخانه‌های مرکزی و ساخت فضا‌های جدید است.

او بیان داشت: ارائه استاندارد‌های جدید در کتابخانه‌سازی و تجهیز فضاها، در جریان تکمیل و افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد در سال ۹۷ آغاز شد و این شاخص‌ها در پروژه‌های بعدی با جدیت پیگیری شد که امروز شاهد ارائه الگویی نوین و خلاقانه در طراحی تجهیزات و امکانات کتابخانه‌ها به خصوص در استان یزد هستیم.

رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور جذابیت و دلپذیری فضای کتابخانه‌ها به خصوص بخش‌های کودک را عاملی مهم در جذب مخاطب و اقبال مردم به مطالعه دانست و گفت: با حسن سلیقه همکاران استان و کارشناسان ستاد تهران، کتابخانه مرکزی یزد به یکی از بهترین فضا‌های کتابخانه‌ای در کشور بدل شده است.

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیان داشت: مردم فرهنگ‌دوست یزد منتظر خبر‌های خوشی از افتتاح کتابخانه مرکزی یزد که به حق بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی استان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون است، در هفته آینده باشند.

نشست هماهنگی افتتاح کتابخانه مرکزی یزد با حضور مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی، مهدی توکلیان، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل نهاد کتابخانه‌ها، اصغر گودرزی، مدیرکل امور کتابخانه‌های نهاد، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد، معاونان و جمعی از کارکنان ستادی این اداره کل در کتابخانه مرکزی یزد برگزار شد.

انتهای پیام/و

نظر شما