شناسهٔ خبر: 45243537 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران:

مردم فلسطین در انتفاضه اول حجت را بر جهان تمام کردند

تهران- ایرنا- نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران گفت: مردم فلسطین در انتفاصه اول حجت را بر جهان تمام کردند و رژیم صهیونیستی را پس زدند و پس از آن بود که این رژیم مجبور به ایجاد دیوار حایل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا از فرهنگسرای سرو، «ناصر ابوشریف» در آیین افتتاح هفته فرهنگی «غزه نماد مقاومت» در باغ موزه هنر ایرانی اظهار داشت: فلسطینی‌ها با امکانات اندک در مقابل رژیم صهیونیستی مقاومت کرده‌اند و حتی موشک‌هایشان در سال ۲۰۰۸ از لوله‌های ساده‌ای تشکیل شده بود که توسط آنها این رژیم را در جنگ ۲۲ روزه شکست دادند.

محمدرضا باقری دیپلمات سابق وزارت امور خارجه کشورمان نیز در این آیین با اشاره به بحث حق و باطل در اسلام و قرآن گفت: بن گوریون نخست وزیر اسبق اسرائیل اشغالگر زمانی اعتراف کرد که ما خودمان کنیسه بغداد را منفجر کردیم تا ما را از عراق بیرون کنند و به مهاجرت یهودیان مشروعیت داده شود.

وی با ذکر تاریخچه اشغال فلسطین اظهار داشت: همه قدرت های بزرگ باهم علیه فلسطینی ها بودند و مردم فلسطین به این نتیجه رسیدند که راهی جز مقاومت ندارند.

حسین رویوران کارشناس مسائل خاورمیانه نیز در این آیین با طرح این سوال که چرا غزه نماد مقاومت است؟ گفت: در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ رژیم صهیونیستی خواست که یکبار دیگر غزه را اشغال کند اما در حالیکه در جنگ ۱۹۶۷ چند ساعته غزه را اشغال کرده بود اما این بار بعد از مقاومت فلسطینی‌ها نتوانست.

وی اضافه کرد: این یک نقطه عطف تاریخی و یک دوره جدید از آغاز مقاومت بود و رهبر معظم انقلاب هم فرمودند که باید این الگوی مقاومت به کرانه باختری هم سرایت کند.

علیرضا بهرهی شاعر ادبیات مقاومت نیز در این آیین اظهار داشت: شعرهای مقاومت که در این چند سال درباره فلسطین گفته شده بیشتر در مورد غزه است و حتی در همایش بین‌المللی سنگ که چند سال پیش برگزار شد بیشترین سروده‌ها در مورد مظلومیت این منطقه بود که در روح و جان اهل قلم رسوخ کرده بود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فلسطین نویسنده و شاعر کم داریم، ابراز امیدواری کرد: اندیشمندان مسلمان اهتمام بیشتری در این باره داشته باشند.

بهرهی سپس ابیاتی را درباره مقاومت و فلسطین خواند.

علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این آیین با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) گفت: ایشان به درستی اسرائیل را غده سرطانی دانستند چون اگر این غده رفع نشود، بدنه جهان اسلام درمان نمی‌شود و راه حذف این غده سرطانی هم فقط مقاومت است.

در پایان مراسم از دانش‌آموزان مدرسه استثنایی مدرسه نیمروز منطقه ۲ پایتخت که آثار نقاشی با موضوع فلسطین در نمایشگاه هفته فرهنگی غزه به نمایش گذاشته بودند تجلیل شد و حاضران از آثار به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه دیدن کردند.

نمایشگاه هفته فرهنگی «غزه نماد مقاومت» در باغ موزه هنرهای ایرانی به نشانی خیابان ولی عصر(عج)، بالاتر از چهار راه پارک وی، خیابان فیاضی، خیابان بوسنی هرزگوین، سه راه دکتر حسابی به مدت یک هفته برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۷ از آثار این نمایشگاه دیدن کنند.

براساس این گزارش، هفته فرهنگی غزه با عنوان «غزه نماد مقاومت» با مشارکت فرهنگسراهای سرو و ملل، اتحادیه بین‌المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری، کمیته دانشجویان فلسطینی مقیم ایران، باغ موزه هنر ایرانی و موزه هنرهای معاصر فلسطین با هدف معرفی دستاوردهای فرهنگ مقاومت و مقاومت ملت فلسطین در برابر جنایات رژیم غاصب، کودک‌کش و اشغالگر صهیونیستی در باغ موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود.

۲۹ دی ماه به عنوان «روز غزه؛ نماد مقاومت فلسطین» نامگذاری شده است.

برگزاری نشست با حضور کارشناسان مسائل مقاومت و فلسطین، معرفی فرهنگ مردم فلسطین، نمایشگاه کتاب جمعیت دفاع از ملت فلسطین و نمایش آثاری از موزه هنرهای معاصر فلسطین از مهمترین برنامه‌های هفته فرهنگی غزه است.

نظر شما