شناسهٔ خبر: 45243484 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

بازیکنانی که با رونالد کومان رشد می‌کنند؛ بارسلونا، تیمی برای آینده!

بازیکنان جوان بارسلونا امیدوار هستند زیر نظر رونالد کومان که بیشتر به آن‌ها بها می‌دهند، تبدیل به ستاره بزرگ شوند.

صاحب‌خبر -

خبرورزشی/ لالیگا اسپانیا؛ بارسلونا یکی از بدترین فصول تاریخ اخیر خود را تحمل می‌کند و در سالی که گذشت نتوانست حتی یک جام را به نوکمپ بیاورد. همه از بارسای مدل کومان بد می‌گویند اما نقاط مثبت و امیدوارکننده برای آینده در این تیم کم نیست. غول کاتالانی در حال حاضر به وضوح در یک مرحله انتقالی قرار دارد و طی چند ماه گذشته پیشرفت زیادی در ترکیب خود داشته است. با حضور سرمربی هلندی، نسل جوان بارسلونا موفق شده در این فصل جایگاه خوبی در تیم کسب کند. بلوگرانا در این فصل بهتر است به بازیکنان بااستعداد خود برسد تا تلاش‌های آنها برای سال بعد نتایج مثبتی داشته باشد. 

لاماسیا دوباره می‌سازد
بارسلونا یکی از بهترین آکادمی‌های استعدادیابی دنیا را در اختیار دارد که طی سال‌های گذشته برای تقویت تیم اول خود از لاماسیا به تیم اصلی بازیکن فرستاده است. در حالی که برخی از خروجی‌های لاماسیا در گذشته برای رسیدن به قله‌های موفقیت به تیم دیگری نقل مکان کردند، برخی دیگر موفق به اثبات قدرت خود در همین نوکمپ شدند. رونالد کومان علاوه بر تکیه بر محصولات لاماسیا، چند بازیکن دیگر را نیز به ترکیب تیم اضافه کرد و باعث رشد آنها شده است. بارسلونا امسال تیمی را برای آینده ساخته که نام‌های خاصی زیرنظر کومان به پیشرفت قابل توجهی رسیده‌اند. 

مارتین بریت‌ویت
مارتین ۲۹ ساله جزو بازیکنان لاماسیا نبوده و خرید سال گذشته بارسا به حساب می‌آید که حضورش با انتقادهای زیادی نیز همراه بود. مارتین اما حالا یکی از سختکوش‌ترین اعضای هجومی کاتالان‌ها است. مهاجم سابق لگانس در این فصل تنها ۱۱ بازی داشته اما با مربیگری رونالد کومان ۵ گل به ثمر رسانده است. با توجه به اینکه بارسلونا به‌طور فعال به دنبال شماره ۹ در بازار نقل و انتقالات است، ماجراجویی مارتین در بارسلونا ممکن است در آخرین قدم‌ها باشد. مهاجم دانمارکی به سهم خود خوب عمل کرده و طی مدت زمانی که زیرنظر کومان بازی کرده اعتماد به نفسش بالا رفته است. 

آنسو فاتی
آنسو فاتی طی دو سال گذشته موجی موفق در فوتبال اسپانیا و اروپا ایجاد کرده که اخیراً بیشتر شده است. اعجوبه لاماسیایی در این فصل زیرنظر کومان در ۸ شروع ۵ گل به ثمر رسانده و در چندین بخش به دستور رونالد کومان بازی کرده است. سرمربی هلندی در فاز هجومی آزادی زیادی به ستاره خود داده و آنسو فاتی جواب این اعتماد را با گل‌های مهم داده است. این بازیکن جوان بارسلونا در حال حاضر دوران نقاهت بعد از عمل جراحی زانو را طی می‌کند و احتمالاً در ماه فوریه به ترکیب برمی‌گردد. 

رونالد آرائوخو
مشکلات دفاعی بارسلونا در فصول اخیر برای تیم در چندین بازی بزرگ هزینه داشته است. با نزدیک شدن جرارد پیکه به پایان کار خود و حضور بازیکنانی مانند لانگله و اومتیتی که ثبات چندانی ندارند، معرفی رونالد آرائوخو به تیم اصلی بارسلونا نفس تازه‌ای به خط دفاعی بخشید. رونالد یکی از سریع‌ترین مدافعان میانی در لالیگا است و بارها بارسلونا را از دردسر خارج کرده است. مدافع اروگوئه‌ای از فرصت خود به بهترین شکل استفاده کرده و قصد دارد جایگاه خود را در یازده نفر اصلی بارسلونا هم حفظ کند. در کنار اسکار مینگوئسا دیگر محصول لاماسیا، رونالد طی دو ماه گذشته با اعتماد کومان توانسته نشان دهد لیاقت جایگاه اصلی را دارد. 

فرنکی دی یونگ
بارسلونا در کنار اعتماد به لاماسیایی‌ها همچنین فرنکی دی یونگ را از آژاکس به خدمت گرفت. قرار بود حضور رونالد کومان برای هافبک هلندی معجزه بخش باشد اما پیشرفتش آن‌طور که تصور می‌شد موشکی نبود. دی یونگ در هفته‌های اخیر در نقش هجومی بسیار عالی عمل کرده و به نظر می‌رسد به بهترین فرم خود برگشته است. این هافبک در آخرین فصل حضور خود در آژاکس تقریباً در همه بازی‌ها درخشید اما قادر به تکرار فرم خارق‌العاده خود در اولین فصل حضورش در بارسلونا نبود. تعجب‌آور نیست که احیای اخیر فرنکی با مجموعه‌ای از نتایج مثبت برای بارسلونا همزمان شده است. 

پدری
پدری بهترین استعداد نوظهور برای رونالد کومان و بارسلونا بوده و مسلماً یکی از درخشان‌ترین جوان‌های حال حاضر لالیگاست. هافبک سابق لاس پالماس در این فصل به یکی از معتبرترین هافبک‌های بارسلونا تبدیل شده است. این ستاره ۱۸ ساله کاری کرده کومان از فیلیپه کوتینیو روی نیمکت استفاده کند. پدری در این فصل با عملکرد خوب خود در حال حاضر یک رابطه عالی با لیونل مسی برقرار کرده است. پدری هنوز در اولین فصل حضور در بارسلونا به سر می‌برد ولی به نظر می‌رسد کاملاً مناسب سبک بازی کاتالان‌ها باشد. در حالی که مقایسه او با بزرگان تاریخ بارسلونا به طور قطع زود است، این جوان جویای نام می‌تواند در آینده یکی از مهره‌های تأثیرگذار تیم باشد. 
 

نظر شما