شناسهٔ خبر: 45243449 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نامزد پیشنهادی بایدن برای وزارت خزانه‌داری:

تحریم‌های ترامپ علیه ایران را مورد بازبینی قرار می‌دهیم

گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری جدید آمریکا برای تصدی سمت وزارت خزانه‌داری گفت که ایران تنها در صورت پایبندی به تعهدات برجامی خود، مشمول لغو تحریم‌ها خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، «جنت یلن» گزینه پیشنهادی «جو بایدن» رئیس‌جمهوری جدید آمریکا برای تصدی سمت وزارت خزانه‌داری گفت که ایران تنها در صورت پایبندی به تعهدات برجامی خود، مشمول لغو تحریم‌ها خواهد شد.

وی افزود که چنانچه برای تصدی سمت وزارت خزانه‌داری تأیید شود، وزارتخانه متبوع وی تحریم‌هایی که در دولت سابق علیه برخی کشورها از جمله ایران، اعمال شده است را به دقت مورد تجدیدنظر قرار می‌دهد تا از هدفمندی و حداقلی بودن پیامدهای آنها اطمینان حاصل شود.

رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا گفت که دولت آینده این کشور متعهد است که نسبت به برداشتن گام‌های مناسبی توسط ایران برای از سرگیری پایبندی به تعهدات برجامی خود اطمینان حاصل کند.

یلن با تکرار برخی یاوه‌گویی‌ها، ایران را به آنچه «نقض حقوق بشر» و «حمایت از تروریسم» خواند، متهم کرده و گفت که وزارت خزانه‌داری آمریکا به تلاش برای مقابله با این سیاست‌ها ادامه خواهد داد.

یلن در صورتی که بتواند تایید سنای ایالات متحده را بگیرد، نخستین زنی در کشور خود خواهد بود که عهده‌دار این سمت می‌شود. او همچنین نخستین زن آمریکایی نیز محسوب می‌شود که به ریاست بانک مرکزی ایالات متحده دست یافت و از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ در این سمت خدمت کرد.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما