شناسهٔ خبر: 45242745 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اگر میل به وحشت کردن ندارید این مطلب را نخوانید؛ قاتلان زنجیره‌ای که به خوابتان خواهند آمد!

این مطلب شامل داستان زندگی و جزئیاتی از پرونده جنایات تعدادی از مخوف‌ترین تبهکاران تاریخ است. اگر روحیه لطیف و حساس دارید خواندن آن را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شکی نیست که قاتلان سریالی و داستان جنایاتشان جذابیتی عجیب و غیرقابل توضیح برای ما دارد و اگر دنبال داستانشان هم نرویم دست‌کم وقتی چشممان به مقاله‌ای درمورد آن‌ها می‌افتد؛ همچون شخصی میخکوب شده توانایی چشم برداشتن از آن را نداریم.   

چرایی جذبه این تبهکاران بحثی در حیطه روانشناسی و جامعه شناسی را می‌طلبد، اما برخی این علاقه را علاوه بر حس کنجکاوی ذاتی بشر، به دلیل عدم توانایی ذهن ما برای درک شخصیت، جنایات و عقاید قاتلان سریالی و رازآلود بودن آن‌ها می‌دانند. به عقیده این روانشناسان همین تفاوت در اعمال و افکار، گیرایی وصف ناپذیری به داستانِ زندگی این بدنام‌ترین انسان‌های تاریخ بشر می‌افزاید. البته به همه این‌ها باید شخصیت عجیب و غریب این افراد را هم اضافه کنیم.   
اگر نگوییم همه، ولی بیشتر قریب به اتفاق این قاتلان به دلیل ژنتیک، اتفاقات دردناک در کودکی و ... دچار بیماری‌های روانی فراوان، پیچیده و پیشرفته‌ای بوده‌اند و بعد از خواندن مقاله حتما شما هم تایید خواهید کرد که اعمال این افراد بدونِ درنظر گرفتن این بیماری‌های روانی، باورنکردنی به نظر می‌رسد.
 
برای بکار بردن عبارت قاتل سریالی، یک قاتل باید دست کم ۳ نفر را در دفعات متفاوتی کشته باشد. به همین دلیل اگر کسی در یک جنایت ۵ نفر را به قتل برساند، قاتل سریالی محسوب نمی‌شود. بر اساس آمار کمتر از یک درصد قتل‌های اتفاق افتاده در یک سال را قاتلان سریالی انجام می‌دهند و غم‌انگیز اینجاست که درصد بسیار بالایی از این تبهکاران در گذشته خود قربانی اعمال خشونت‌بار و یا جنسی فرد دیگری بوده اند. پیش از پرداختن به این چند قاتل ترسناک بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که قاتلان سریالی عموما الگوی رفتاری ثابتی در جنایاتشان دارند و برای مثال در بسیاری از موارد جنسیت، سن، قد، وزن، سایز و ظاهر قربانیان و یا حتی محل انجام جنایت یا محل دفن جسد قربانیان ثابت است و قاتل سریالی میل و توانایی تغییر آن‌ها را (حتی برای جلوگیری از دستگیر شدن) ندارد.
 
 
آندری چیکالیتو
 
هرچند که چیکالیتو در اوکراین متولد شد، ولی رسانه‌ها او را با لقب "قصاب روستوف" می‌شناسند. شاید باور کردنش سخت باشد، اما قصاب روستوف در طی ۱۳ سال ۵۲ زن و کودک را به قتل رساند؛ عددی که او را به یکی از بدنام‌ترین قاتلین زنجیره‌ای تاریخ تبدیل کرد.
 
ااگر میل به وحشت کردن ندارید این مطلب را نخوانید؛ قاتلان زنجیره‌ای که به خوابتان خواهند آمد!
 
آندری چیکالیتو بعد‌ها در مصاحبه‌ای فاش کرد که طی اولین قتلش (دختری ۹ ساله) متوجه این موضوع شده که تنها از طریق وارد کردن ضربات چاقو به بدن زن‌ها و کودکان قادر به تجربه تحریک است. این کابوس زنان و کودکانِ روسی در سال ۱۹۹۴ با شلیک گلوله در سر اعدام شد.
گری ریجوِی
 
ریجوی با لقب "قاتل رودخانه سبز"، در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی ۴۹ قتل انجام داد و این تعداد تنها قتل‌های اثبات شده او به حساب می‌آید. او یکی از خوفناکترین قاتلین زنجیره‌ای تاریخ آمریکا از نظر تعداد قتل شناخته می‌شود که با نشان دادن عکسی از پسرش؛ زنان و دختران جوان را به داخل خانه‌اش می‌کشاند و سپس آن‌ها را خفه می‌کرد.
 
ااگر میل به وحشت کردن ندارید این مطلب را نخوانید؛ قاتلان زنجیره‌ای که به خوابتان خواهند آمد!
 
قاتل رودخانه سبز پس انجام قتل جسد قربانیانش را به داخل روزخانه سبز ایالت واشنگتن می‌انداخت. گری ریجوی برای هر کدام از قتل‌هایش جداگانه محکوم به حبس ابد بدون امکان بخشش شد (۴۹ حبس ابد) و در حال حاضر در ندامتگاهی در والاوالای واشنگتن نگهداری می‌شود.
پدرو لوپز
 
پدرو لوپز کلمبیایی به خاطر اتهام تجاوز و قتل بیش از ۳۰۰ دختر در منطقه آمریکای جنوبی (کلمبیا، پرو و اکوادور) لقب "هیولای رشته کوه آند" را به دوش می‌کشد. او در سال ۱۹۸۰ میلادی طی یک همکاریِ توافقی با پلیس، محل دفن ۵۹ قربانیش را فاش کرد. پلیس بعد‌ها اعلام کرد تمام این ۵۹ قربانی بین ۹ تا ۱۲ سال سن داشته‌اند.
 
ااگر میل به وحشت کردن ندارید این مطلب را نخوانید؛ قاتلان زنجیره‌ای که به خوابتان خواهند آمد!
 
او که تا سال ۱۹۹۸ در یک آسایشگاه روانی شبیه به زندان نگهداری میشد در کمال تعجب در این سال به خاطر حسن رفتار عفو و آزاد شد تا عدالت قضایی در کشور‌های آمریکای جنوبی یه یک شوخی بی‌مزه شبیه باشد.
دیوید برکوویتز
 
او که در روزنامه‌ها به "وردست سم" معروف شد از تابستان ۱۹۷۶ تا تابستان ۱۹۷۷ موجی از ترس و وحشت را در نییورک به راه انداخت. دیوید برکوویتز تا پیش از دستگیریش توسط پلیس با تفنگ کالیبر ۴۴ خود دست‌کم ۶ نفر را به قتل رسانده و هفت نفر را مجروح کرد. او البته بعد از هر تیراندازی و قتل نامه‌هایی برای پلیس می‌فرستاد و با لحنی سرشار از طعنه، وعده قربانیان بیشتر در آینده را می‌داد.
 
ااگر میل به وحشت کردن ندارید این مطلب را نخوانید؛ قاتلان زنجیره‌ای که به خوابتان خواهند آمد!
 
عجیب‌ترین نکته درمورد دیوید برکوویتز که وجه تسمیه لقبش هم محسوب می‌شود دلیل او برای این جنایات است. غیرقابل باور به نظر می‌رسد، اما در بازجویی علت تیراندازی و قتل‌هایش را سگ همسایه‌اش سم بیان کرد. بله دچار اشتباه نشده‌اید! برکوویتز به پلیس گفت که هاروی، سگ همسایه‌اش شیطانی است و دستور این اعمال وحشتناک را او صادر کرده است.
دنیس رِیدر
 
دنیس ریدر که همچون برکوویتیز برای پلیس نامه‌هایی طعنه‌آمیز می‌فرستاد بین سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۹۱ دست‌کم ۱۰ نفر را در ویچیتای کانزاس به قتل رساند. ریدر به "بی‌تی‌کِی" معروف بود که حروف ابتدایی بایند، تورچر و کیل به معنی بستن با طناب، شکنجه و قتل است و از روی روش انجام جنایت او برداشته شده است.
 
ااگر میل به وحشت کردن ندارید این مطلب را نخوانید؛ قاتلان زنجیره‌ای که به خوابتان خواهند آمد!
 
دنیس ریدر در حال حاضر مشغول گذراندن دوره محکومیت (۱۰ بار حبس ابد متوالی) بدون امکان بخششش است. نکته جالب و عجیب درمورد این قاتل سریالی کمک او به پلیس در راه دستگیر و محکوم شدنش است. او یک فلاپی دیسک شامل مدارک مهمی از جرم‌هایش را برای پلیس فرستاد که درنهایت موجب دستگیری‌اش شد.
ریچارد ترنتون چِیز
 
اگر تا اینجای مقاله برای اینکه امشب کابوس ببینید کافی نبوده است، داستان ریچارد ترنتون را بخوانید. "خون‌آشامِ ساکرامنتو" کارش را با نوشیدن خون جوندگان کوچک و پرنده‌ها شروع کرد. ترنتون، اما بعد از ترخیص از آسایشگاه روانی سراغ هدف‌های انسانی‌اش رفت. او که آدم‌خوار و نکروفیلیاک بود معمولا اعضای بدن قربانیانش را جدا می‌کرد و خون آن‌ها را می‌نوشید.
 
ااگر میل به وحشت کردن ندارید این مطلب را نخوانید؛ قاتلان زنجیره‌ای که به خوابتان خواهند آمد!
 
ترنتون طی تنها یک ماه در ۱۹۷۷، ۶  نفر را در کالیفرنیا به قتل رساند و در نهایت زمانی که در سال ۱۹۷۹ تمام افراد یک خانواده را کشت؛ شناسایی و دستگیر شد. اواخر همان سال ریچارد ترنتون چیز به اعدام محکوم شد، اما پیش از فرا رسیدنِ زمان اجرای حکم در سلولش دست به خودکشی زد.
 
منبع: برترین ها
انتهای پیام/

نظر شما