شناسهٔ خبر: 45242478 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

انفجارهای انتحاری بغداد؛ الکاظمی ۵ فرمانده عالی‌رتبه عراقی را برکنار کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- در پی وقوع دو انفجار انتحاری خونین در پایتخت عراق، فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور فرمان برکناری چند فرمانده عالی رتبه را صادر کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور در واکنش به انفجارهای انتحاری صبح امروز (پنج شنبه) در میدان «الطیران» منطقه «باب الشرقی» در مرکز شهر بغداد که بیش از ۱۴۰ کشته و زخمی بر جای گذاشت، تغییرات بزرگی در دستگاه های امنیتی کشورش انجام داد.

سرلشکر «یحیی رسول»، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق شامگاه امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که الکاظمی فرمان برکناری سپهبد ستاد «عامر صدام»، معاون وزیر کشور در امور اطلاعات و انتصاب سپهبد ستاد «احمد ابورغیف» به عنوان متصدی جدید این منصب را صادر کرده است.

بنا بر آن چه در بیانیه سرلشکر رسول آمده، نخست وزیر عراق همچنین «عبدالکریم عبد فاضل» ملقب به «ابوعلی البصری»، مدیرکل اطلاعات و مبارزه با تروریسم در وزارت کشور و رئیس هسته اطلاعاتی «الصقور» (شاهین‌ها) را از منصب خود برکنار کرده و ضمن مرتبط ساختن این هسته به شخص فرمانده کل نیروهای مسلح، «حمید الشطری»، معاون رئیس دستگاه امنیت ملی را مامور اداره آن کرده است.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه خود همچنین آورده که الکاظمی سپهبد «قیس المحمداوی»، فرمانده عملیات بغداد را به وزارت دفاع انتقال داده و سرلشکر ستاد «احمد سلیم» را به عنوان جانشین وی در این منصب منصوب کرده است.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق ضمن برکناری سپهبد ستاد «جعفر البطاط»، فرمانده پلیس فدرال این کشور و انتصاب سپهبد ستاد «رائد شاکر جودت» به عنوان جانشین وی، سرلشکر «باسم مجید»، مدیر بخش اطلاعات و امنیت عملیات بغداد را نیز از منصب خود برکنار کرد.

این در حالی است که میدان الطیران شهر بغداد صبح امروز شاهد وقوع دو انفجار انتحاری بود جایی که بنا بر اعلام سرلشکر «خالد المحنا»، سخنگوی وزارت کشور عراق، ابتدا یک عامل انتحاری تظاهر کرده که بیمار است و هنگامی که مردم دور وی جمع شدند، خود را منفجر کرده در حالی که یک عامل انتحاری دیگر نیز پس از تجمع مردم برای انتقال مجروحان، دست به کار مشابهی زد.

در همین حال، «حسن التمیمی»، وزیر بهداشت و محیط زیست عراق نیز عصر امروز اعلام کرد که انفجارهای انتحاری میدان الطیران در مجموع جان ۳۲ نفر را گرفتند و ۱۱۰ زخمی نیز بر جای گذاشتند که شماری از آنها همچنان در بیمارستان های شهر بغداد تحت درمان هستند در حالی که بیشتر مجروحان ترخیص شدند.

خبر اصلی را در واع ببینید

نظر شما