شناسهٔ خبر: 45242125 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

اخبار نمایشگاه مجازی کتاب تهران - 1

سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران به صورت مجازی برگزار می‌شود

ابنا

سی و سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران از اول تا ششم بهمن ۱۳۹۹، برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ سی و سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران برای نخستین بار به صورت مجازی برگزار می شود و از فردا اول تا ششم بهمن 1399 پذیرای علاقمندان به کتاب خواهد بود.

پس از لغو نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به علت شیوع ویروس جدید کرونا که هر سال در اردیبهشت برگزار می شد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران به دنبال راهی برای حمایت از ناشران و بازار کتاب ایران بود. درنتیجه با استفاده از تجربیات حضور در نمایشگاه‌های مجازی برگزار شده توسط دیگر کشورها - نظیر نمایشگاه بزرگ کتاب فرانفکورت که مجازی برگزار شد - تصمیم بر برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی گرفت.

در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران که از تاریخ یکم تا ششم بهمن‌ 1399 برپا خواهد بود، هزار و ۷۳۲ ناشر داخلی ثبت‌نام کردند و بالغ بر ۱۰۰ هزار عنوان کتاب آماده عرضه در سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران قرار گرفته است. ۱۸۰ ناشر خارجی با ۲۰ هزار عنوان کتاب، ۱۴۲ نهاد فرهنگی و آژانس ادبی در بخش رایت‌سنتر نیز در این نمایشگاه حضور دارند و ۱۴۵ نشست رونمایی کتاب، ۲۰ نشست بین‌المللی و ۲۵ نشست داخلی با حضور ۱۸۰ سخنران داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

برگزاری این نمایشگاه به دلیل شرایط کرونایی از طریق وب سایت نمایشگاه مجازی کتاب به نشانی www.tehranbookfair.ir است.

تمام کتاب ها در نمایشگاه مجازی کتاب با احتساب قیمت پشت جلد، 20 درصد تخفیف دارد و کتاب های داخلی با تخفیف 20 درصد و کتاب های خارجی با تخفیف 50 تا 70 درصد عرضه خواهد شد.

از مزایای نمایشگاه مجازی کتاب تهران، امکان بازدید 24 ساعته از این نمایشگاه است و تمام فرآیند خرید کتاب از این نمایشگاه در یک سایت انجام می شود و ارسال کتاب برای خریداران از نمایشگاه در اقصی نقاط کشور، رایگان خواهد بود.

همچنین یارانه خرید کتاب از نمایشگاه کتاب مجازی تهران با عنوان اعتبار خرید به اعضای هیات علمی دانشگاه ها و دانشجویان و طلاب و … تعلق می گیرد.

...........................
پایان پیام/ 268-101

نظر شما