شناسهٔ خبر: 45242055 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بیانیه شبکه چهار در پی سخنان احمد جهان بزرگی

سخنان حجت الاسلام احمد جهان بزرگی، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در مناظره زنده برنامه «زاویه» و واکنش ها به آن، انتشار بیانیه ای از سوی روابط عمومی شبکه چهار سیما را به دنبال داشت.

صاحب‌خبر -

در متن این بیانیه رسمی که نسخه ای از آن به ایسنا ارسال شده است، سخنان حجت الاسلام جهان بزرگی در برنامه چهارشنبه شب «زاویه» شبکه چهار، «غیرمنصفانه» و «غیرحرفه ای» خوانده شده و آمده است:

««گفتگو» میراث بزرگان اندیشه و تنها ابزار اصلاح و پیش‌برد جامعه است و بر همگان، خصوصا اصحاب قلم و اندیشه، واجب است تا از گفتگو و آداب آن مراقبت کنند. اتفاق ناخوشایندی که به وسیله مهمان برنامه زاویه و برخلاف رویه این برنامه رخ داد، مخالف صریح فرمایشات رهبری مبنی بر حفظ حرمت مسوولان نظام بود و با سیاست های کلی شبکه چهار، مبنی بر توسعهٔ ادب و آداب گفتگو، در تضاد کامل قرار داشت.

به همین منظور شبکه چهار وظیفه خود می‌داند که از سخنان نادرست مهمان برنامه تبری جوید و صراحتاً آن را مخالف اهداف رسانه ملی و شبکه چهار در توسعه گفتگوی مومنانه، منصفانه و مودبانه می‌داند.
امیدواریم دیگر شاهد چنین رفتارهایی از سوی مهمانان برنامه‌های زنده نباشیم تا خدای ناکرده عرصه گفتگو تنگ‌تر نشود و شکاف های فکری و اجتماعی بیش از این نگرد.

در این میانه نکته مهم آنکه همان طور که بارها اعلام شده، مسوولیت اظهارنظر مهمانان و کارشناسان برنامه زنده بر عهده خود آنهاست همان چیزی که مجری برنامه به درستی صراحتا در پایان برنامه بر آن تاکید کرد و مدیران و برنامه سازان پیش از برنامه همواره  کارشناسان را به اتقان در سخنان، رعایت انصاف، اخلاق، نقد سازنده و دلسوزانه توصیه کرده و می کنند. این صحبت ها نه تنها مورد تایید رسانه ملی نیست، بلکه آن را مغایر فضای نقد منصفانه و اخلاقی می داند.
قطعا سخنان حجت الاسلام جهان بزرگی خلاف مصالح کشور و منویات رهبر انقلاب (مدظله العالی) است و می‌بایست آن را جبران کنند تا ابزاری در دست دشمنان قسم خورده این نظام مقدس نشود.»

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما