شناسهٔ خبر: 45241367 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر راه و شهرسازی:

اجتماع‌سازی از اولویت اصلی شهرهای جدید است

بوشهر-ایرنا-معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: ایجاد زیرساخت‌های اجتماعی در راستای اجتماع‌سازی در شهرهای جدید از اولویت‌های شهرهای جدید است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حبیب الله طاهرخانی پنج‌شنبه شب در اختتامیه جشنواره فیلم و عکس شهرهای جدید در شهر جدید عالی‌شهر بوشهر افزود: زیرساخت‌های اجتماعی شرط لازم برای توسعه اجتماعی و فرهنگی شهرهای جدید است و باید اهتمام جدی در همه شهرهای جدید برای ساخت زیرساخت‌های مورد نیاز وجود داشته باشد.

 وی بیان کرد: ویروس کرونا به‌ عنوان یک ویروس فراگیر همه ما را از هم دور کرده و این مانعی برای اجتماع‌سازی است و  این امر برای شهرها به خصوص شهرهای جدید تبعاتی به دنبال دارد.

طاهرخانی افزود: برای اجتماع‌سازی سیطره فضای مجازی بر حقیقی از دیگر مواردی است که چون رفتارها در این فضا واقعی نیست همین امر کارها را سخت کرده است در این شرایط لازم است که با برنامه‌های مناسب و جذاب افراد را وارد فضای حقیقی کرد.

وی عنوان کرد: به دلیل برخی موارد، مشکلات مرتبط با اجتماع‌سازی در دنیا نیز رواج دارد که این رویه فرایند اجتماعی شدن جامعه و بویژه  کودکان را با سختی همراه می‌کند در چنین شرایطی می‌طلبد برای اجتماع سازی افراد و خارج کردن آنها از سکونتگاه‌های خارجی برنامه و رویدادهای خوبی تعریف کرد.

طاهرخانی افزود: برای تحقق این مهم کار دشواری پیش رو است چون هویت و اجتماع‌سازی به طور سریع شکل نمی‌گیرد.

وی اظهار کرد: شکل‌گیری هویت و اجتماعی شدن نیازمند احداث یک سری فضای آموزشی و مذهبی است که باید به صورت ویژه دنبال شود.

وی یادآور شد: احداث مرکز محلات به عنوان شکل دهنده ارتباطات اجتماعی برای شهروندان شهرهای جدید علاقه‌مندی ایجاد و این فرایند در نهایت وابستگی به شهر را دنبال خواهد داشت.

طاهرخانی تاکید کرد: برای کارهای اجتماعی و فرهنگی باید این فعالیت‌ها را به صورت مردمی دنبال و باید با ساختار و سازماندهی مناسب این کار را به گروه‌های مردمی واگذار کرد.

نظر شما