شناسهٔ خبر: 45241221 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام‌جمعه شاهرود:

دستگاه قضا موانع انتقال آب به شاهرود را رفع کند

شاهرود- امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه اختلاف بین دو استان سمنان و گلستان مانع انتقال آب به شاهرود شده است، گفت: از دستگاه قضا انتظار می‌رود به حل این مشکل کمک کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس امینی شامگاه پنج‌شنبه در جلسه دیدار رئیس قوه قضائیه با نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف مردم استان سمنان در شرکت البرز شرقی شاهرود ضمن بیان اینکه جنگ آینده بر سر آب است و باید سرمایه‌گذاری بهتر و توجه بیشتری نیز در این زمینه انجام شود، ابراز داشت: متأسفانه سالیان زیادی که در این شهرستان از ذخیره منابع آبی استفاده می‌شود که بی‌شک این منابع همیشگی نخواهد بود.

وی ضمن بیان اینکه دو مشکل بزرگ در تأمین منابع آبی جدید برای این شهرستان وجود دارد که رفع آن به دستور رئیس قوه قضائیه امکان‌پذیر است، افزود: از ۱۲ سال پیش تاکنون بیش از ۳۲ میلیارد تومان از بیت‌المال به‌منظور تأمین آب از سرچشمه‌های قطری به شاهرود هزینه شد که عملیات اجرایی آن تا ۷۰۰ متری چشمه‌سارها رسیده است، اما اختلاف ایجادشده و رأی دادستان سبب شد تا مردم ما از این منبع عظیم و ارزشمند بی‌بهره باشند.

امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه متأسفانه مسئله اجرای فاضلاب شهرستان شاهرود نیز ۲۰ سال به طول انجامیده است، ابراز داشت: از قوه قضائیه درخواست داریم با رفع این مشکلات کمک بزرگ در راستای تأمین آب پایدار برای این شهرستان کنند.

امینی بابیان اینکه استقرار گمرک فعال در فرودگاه بین‌المللی شهدای شاهرود بی‌تردید منافع آن علاوه بر مردم شاهرود، برای استان خواهد بود، تصریح کرد: این ظرفیت شامل حال بسیاری از کشاورزان، صنعتگران و تولیدکنندگان در صادرات محصولات تولیدی به کشورهای حوزه خلیج‌فارس، روسیه و غیره خواهد شد.

وی ضمن انتقاد از اینکه فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای همچون قارچ در بهترین مناطق شهری رشد می‌کنند، افزود: به دلیل تمرکز دریافت‌های وجوه به حساب‌های متمرکز تهران متأسفانه عوائد آن شامل حال مردم استان و شهرستان نخواهد شد که امیدواریم تدبیر لازم در این خصوص اندیشیده شود.

امام‌جمعه شاهرود همچنین بابیان اینکه به‌جای تمرکززدایی بیشتر تمرکزگرایی شده است و باید فکری به حال این مسئله کرد، افزود: طی چند سال گذشته، نهضت مصلا سازی در سطح کشور آغاز شد اما متأسفانه مدتی این کار با کندی بسیار پیش می‌رود که برای کشور ما برازنده نیست که ساخت یک مصلا این‌چنین زمان‌بر و طولانی شود.

به گزارش مهر، برگزاری کنگره بزرگداشت حضرت آیت‌الله‌العظمی سید محمود حسینی شاهرودی، اشتیاق مردم به برگزاری جلسه با رئیس قوه قضائیه بعد از کرونا در شاهرود و مسئله مبارزه با فساد از دیگر مواردی بود که در این نشست از سوی امام‌جمعه شاهرود مطرح شد.

نظر شما