شناسهٔ خبر: 45241115 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در بازدید مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس از هپکو مطرح شد؛

وعده مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت دولت از هپکو

عصر امروز اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به همراه معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از کارخانه‌های اراک بازدید کردند. یکی از شرکت‌های مورد بازدید مسئولان، شرکت هپکو بود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عصر امروز اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به همراه معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از کارخانه‌های اراک بازدید کردند. یکی از شرکت‌های مورد بازدید مسئولان، شرکت هپکو بود.

محمد صادقی نیارکی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه این بازدید وعده داد که دولت از هیچ حمایتی برای بازگشت هپکو به وضعیت گذشته دریغ نمی‌کند.

او بدهی انباشته هپکو را دومین معضل بزرگ این شرکت دانست و افزود: اولین مشکل این شرکت مالکیت آن بود که با پیگیری‌های دولت، حل شده است.

صادقی نیارکی یکی از راه‌های ایجاد سرمایه در گردش برای هپکو را استفاده از شیوه «عقد قرارداد تولید زیر کلید» عنوان کرد و گفت: براساس این نوع قرارداد، بانک می‌تواند سرمایه در گردش برای واحد‌های صنعتی و فعالان اقتصادی را فراهم کند و شرکت هپکو هم می‌تواند با همکاری یکی از بانک‌های زیرمجموعه تأمین اجتماعی، از این امکان بهره‌مند شود.

عزت الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع مجلس نیز در این بازدید با بیان اینکه تضمین خرید می‌تواند چرخه تولید را در هپکو به گردش اندازد، گفت: با توجه به تنوع تولید محصولات در هپکو، می‌توان با انعقاد قرارداد با بانک‌ها و تزریق اعتبار و تأمین نقدینگی، بدهی این واحد تولیدی را پرداخت کرد. تضمین قرارداد هم می‌تواند این چرخه را تکمیل کرد و در نهایت تولید به هپکو بازگردد.

وی تصریح کرد: خرید ماشین آلات شرکت هپکو هیچگونه بار هزینه‌ای ندارد و به طور حتم انعقاد قرارداد برای تضمین خرید محصولات این شرکت از سوی مسئولین ذیربط با جدیت پیگیری می‌شود.

علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این بازدید به امضای تفاهم نامه همکاری بین هپکو و هلدینگ پیمانکاران معدنی اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل تامین نشدن سرمایه در گردش، تامین مواد اولیه از خارج و داخل محقق نشده که در این خصوص نیاز است با تزریق اعتبار لازم چرخ رونق تولید را به این واحد تولیدی دوباره به حرکت درآورد.

نظر شما