جوان آنلاین: دکتر مهدی حمزهپور، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: شرایط عجیب و درسآموز پدیده تلخ و شیرین کرونا ابعاد بسیار گستردهای دارد و روزانه حوادث مثبت و منفی بیشماری را رقم میزند. بیشک یکی از آثار تلخ و شیرین آن در حوزه آموزش در همه مقاطع بوده است. به عنوان کسی که در طول روز، در این روزها، بیش از دو سوم روز را به نحوی با آموزش و پژوهش مجازی سروکار دارم، باید عرض کنم که رفتهرفته همه دستاوردهای مثبت و صرفهجوییهای مربوط به هزینه حملونقل و سهولت دسترسی به آموزشها، تحتالشعاع آثار مخرب روانی شامل افسردگی، عدم تأمین نیازهای اجتماعی و تعلق به گروه و تیم و از خودبیگانگی و به دنبال آن کاهش سطح یادگیری و یاددهی عمیق قرار گرفته و میگیرد. بحث نظارت و سنجش کیفیت خدمات آموزشی هم که خود داستانی دیگر دارد. به نظر میرسد که باید هرچه سریعتر راهی اعتدالی را برگزینیم؛ چراکه مجازیسازی بیش از حد امور، لطمات غیرقابل جبران روانی، عاطفی، خانوادگی، امنیتی و اجتماعی را به دنبال خود بر جای گذاشته است. اصل بر آموزش و تربیت و پرورش حضوری است و آموزشهای مجازی بهعنوان آموزشی بسیار خوب، ولی مکمل، برای آموزشهای حضوری است. غفلت نکنیم دارد خیلی دیر میشود.
نیمه خالی آموزش مجازی
روزنامه جوان
به عنوان کسی که در طول روز، در این روزها، بیش از دو سوم روز را به نحوی با آموزش و پژوهش مجازی سروکار دارم، باید عرض کنم که رفتهرفته همه دستاوردهای مثبت و صرفهجوییهای مربوط به هزینه حملونقل و سهولت دسترسی به آموزشها، تحتالشعاع آثار مخرب روانی شامل افسردگی، عدم تأمین نیازهای اجتماعی و تعلق به گروه و تیم و از خودبیگانگی و به دنبال آن کاهش سطح یادگیری و یاددهی عمیق قرار گرفته و میگیرد.
صاحبخبر -
∎
نظر شما