شناسهٔ خبر: 45241029 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شکستگی ۵۵ اصله درخت در پی وزش شدید باد در مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از شکسته شدن تاج و سقوط بالغ بر ۵۵ اصله درخت در سطح مناطق ۱۳ گانه شهر مشهد و انجام بیش از ۱۱۰ عملیات آتش نشانی در پی تماس شهروندان به دلیل وزش باد شدید امروز در سطح شهر مشهد خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی اعلام هواشناسی استان، مبنی بر وزش شدید باد، نیروهای خدمات شهری، فضای سبز و آتش نشانی از ظهر امروز به حالت آماده‌باش درآمده‌اند و همچنان مشغول خدمت رسانی به شهروندان هستند.

وی افزود: در همین راستا بیش از ۶۵۰ نفر نیروی پاکبان به همراه ۴۶ دستگاه خاور، پنج دستگاه جرثقیل، چهار دستگاه بالابر، ۳۹ اکیپ سطوح شیب‌دار، ۶۰ دستگاه خودروی برف‌روب و ۳۲ دستگاه گریدر به حالت آماده‌باش در سطح شهر حضور دارند.

یعقوبی ادامه داد: در حوزه فضای سبز نیز حدود ۳۰۰ نیروی کارگری به همراه سه دستگاه بالابر، ۸۰ دستگاه خودرو و ۸۰ دستگاه اره موتوری به صورت آماده‌باش مشغول فعالیت هستند و بر اساس آخرین آمار جمع‌آوری شده از سطح مناطق، تاکنون بالغ بر ۵۵ اصله درخت در سطح شهر، دچار شکستگی شاخه، تاج و یا سقوط شده‌اند که بلافاصله با حضور به موقع نیروهای فضای سبز نسبت به رفع خطر و جمع‌آوری آنها اقدام شده است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با اشاره به آماده‌باش نیروهای آتش نشانی، تصریح کرد: تا کنون در پی تماس شهروندان با سازمان آتش نشانی، بیش از ۱۱۰ مورد عملیات در سطح شهر، شامل بررسی اسکلت‌های ساختمانی دارای خطر، بازدید از ساختمان‌های ناایمن، بررسی و رفع خطر اجسام معلق و نماهای خطری، سقوط درختان روی دیوار با کابل برق و… صورت گرفته است.

نظر شما